TNS LT: šiemet reklamos apimtys nuosekliai auga

PASIDALINK

Daugiau informacijos:
   Darius Rinkūnas
   Projektų vadovas
   Media departamentas
   TNS LT
   Tel. +370 650 06611
   El. paštas Darius.Rinkūnas@kantar.com

PRANEŠIMAS SPAUDAI
2013 m. rugsėjo 30 d., Vilnius

 

Rinkos ir žiniasklaidos tyrimų kompanijos TNS LT atlikta reklamos monitoringo analizė parodė, kad šiemet sausio – rugpjūčio mėnesiais bendros reklamos apimtys Lietuvoje padidėjo 3,4 proc lyginant su pernai analogišku laikotarpiu. Per pirmus aštuonis šių metų mėnesius reklamos apimtys augo radijo, interneto, kino ir TV kanaluose.

 

„Lyderio pozicijas labiausiai reklamuojamų produktų grupėse visus šiuos metus išlaiko prekybos tinklai, greitieji kreditai ir mobiliojo ryšio bendrovių mokėjimo kortelės. Didžiausių reklamuotojų trejetuke išlieka telekomunikacijų bendrovė Tele2, kompanijos „Studio Moderna“ bei „Procter&Gamble”, – sakė TNS LT Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.

 

Šių metų sausio – rugpjūčio mėnesiais TV reklamos augimas siekė 3,3 proc. Augimui įtakos turėjo TV kanalo RTR Planeta, kuris pradėtas matuoti nuo 2013 metų kovo mėnesio, apimtys. Be šio kanalo duomenų, TV reklamos laikas smuktelėjo 0,3 proc. Per šį laikotarpį televizijoje buvo ištransliuoti 843 tūkst. reklaminių klipų.

 

Spaudos reklamos apimtys sumažėjo 6,7 proc. Laikraščiuose reklamos ploto krito 8,4 proc., žurnaluose – 3,2 proc. Iš viso laikraščiuose per šiuos metus buvo išspausdinta 8 mln. 495 tūkst., žurnaluose – 4 mln. 229 tūkst. kv.cm. reklamos.

 

Per pirmus aštuonis mėnesius buvo ištransliuota 4 mln. 357 tūkst. radijo sekundžių reklamos, kas yra 39,2 proc. daugiau nei pernai. Didesnį augimą lėmė šių metų pradžioje pradėta matuoti ZIP FM radijo stotis. Lyginant radijų stočių sąrašą be ZIP FM, per radijo reklamos laikas išaugo 24,5 proc.

 

Automatinė interneto reklamos sistema Evaliant™ šiemet užfiksavo 15,9 proc. daugiau reklamos negu per 2012 metų sausį-rugpjūtį. Iš viso šiemet buvo  užfiksuota 2 mln. 909 tūkst. reklamos vienetų.

 

Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, lyginant šių ir praėjusių metų duomenis, krito 20,7 proc. Šiam rodikliui įtakos turėjo nebeteikiami lauko reklamos agentūros „Audora“ reklamos apimčių duomenys. Šios agentūros reklamos plotas praėjusiais metais sudarė 18 proc. viso lauko reklamos ploto. Be šios agentūros duomenų, pirmąjį šių metų pusmetį lauko reklamos rinka išliko stabili.

 

„Šiemet lauko reklamoje labiausiai paaugo degalinių, putojančio vyno, lengvųjų automobilių reklamos plotai. Tuo metu lauko reklamos stenduose daugiausiai reklamavosi statybinių medžiagų ir įrankių, turto ir nuosavybės draudimo paslaugos, kurių reklamos tuo pačiu laiku 2012-aisiais metais nebuvo“, – sakė G. Juronienė.

 

Lauko video reklamos ekranuose buvo transliuota 2 mln. 341 tūkst. sekundžių reklamos. Palyginus su praėjusių metų analogišku laikotarpiu, lauko video reklamos apimtis sekundėmis krito 14,9 proc.

 

Toliau smunka, iki 28,5 proc., reklamos apimtys ant degalinių degalų pylimosi pistoletų, kur per pirmus aštuonis šių metų mėnesius 29 tūkst. reklaminių lipdukų.

 

Taip pat mažėjo vidaus TV reklamos kiekis. Lyginant 2013 ir 2012 metų sausio-rugpjūčio mėnesių duomenis, mažėjimas siekė 15,4 proc.

 

Šiemet vieną didžiausių augimo tempą išlaikanti kino reklama augo 23,8 proc. Iš viso šių metų sausio – liepos mėnesiais buvo parodyta 174 tūkst. reklaminių klipų.

 

Žemiau TNS LT reklamos apimčių apžvalgoje pateikiami žiniasklaidos reklamos monitoringo duomenys, reklamos apimčių pokytis lyginant 2013-ųjų ir 2012-ųjų* metų sausio-rugpjūčio mėnesių rezultatus.

 

Reklamos apimčių pokytis

Žiniasklaida

Reklamos apimtys

Pokytis %

TV

sekundės

3,3

LAIKRAŠČIAI

cm²

-8,4

ŽURNALAI

cm²

-3,2

RADIJAS

sekundės

39,2

INTERNETAS

kartai

15,9

LAUKO STATINĖ REKLAMA

-20,7

LAUKO VIDEO REKLAMA

sekundės

-14,9

FILLBOARD

kartai

-28,2

VIDAUS TV REKLAMA

kartai

-15,4

KINO REKLAMA

kartai

23,8

 

TOP 10 reklamuotojų                     

 

Reklamuotojas

TELE2

STUDIO MODERNA

PROCTER&GAMBLE

MAXIMA LT

OMNITEL

HENKEL

BITĖ

PALINK

4FINANCE

UNILEVER

 

Produktų grupės TOP 10

Produktų grupė

PREKYBOS TINKLAI

GREITASIS KREDITAS

MOBILAUS RYŠIO IŠANKSTINIO MOKĖJIMO KORTELĖS

VAISTINĖS

MOBILAUS RYŠIO TELEFONAI - PREKYBA

PREKYBOS CENTRAI

MOBILAUS RYŠIO OPERATORIAI

POPULIARIOS MUZIKOS KONCERTAI,FESTIVALIAI

LOTERIJOS

ALUS

 

Produktų grupių pokytis

Produktų grupė

2013 01-08

2012 01-08

PREKYBOS TINKLAI

1

1

GREITASIS KREDITAS

2

5

MOBILAUS RYŠIO IŠANKSTINIO MOKĖJIMO KORTELĖS

3

2

VAISTINĖS

4

7

MOBILAUS RYŠIO TELEFONAI - PREKYBA

5

3

PREKYBOS CENTRAI

6

6

MOBILAUS RYŠIO OPERATORIAI

7

4

POPULIARIOS MUZIKOS KONCERTAI,FESTIVALIAI

8

10

LOTERIJOS

9

13

ALUS

10

8

 

Televizijoje, radijuje ir lauko video reklamoje yra skaičiuojamas reklamos laikas sekundėmis, spaudoje – reklamos plotas kvadratiniais centimetrais, lauko statinėje reklamoje – kvadratiniais metrais, internete, vidaus TV, kine ir fillboard reklamoje – kiekis (reklamų vienetai).

 

Duomenys pateikiami tik iš TNS LT registruojamų žiniasklaidos priemonių sąrašo, o tai sudaro (ekspertinis vertinimas): TV – 99%, spauda – 90%, radijas – 90%, lauko reklama – 90%, lauko video reklama – 90%, kino reklama – 85%, interneto banerinė reklama 80%, fillboard reklama – 100%, vidaus tv reklama – 80% reklamos rinkos apimties.

 

TNS LT priklauso tarptautinei tyrimų kompanijai TNS, kuri turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. TNS atstovybės yra įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių  Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.

 

„Kantar“ – viena didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių, priklausanti komunikacijos paslaugų grupei WPP. Vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, grupė siekia teikti išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei ir būti lyderiu šioje srityje. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių.

 

*GROSS – tai reklamos skelbimo žiniasklaidoje išlaidos, skaičiuojamos naudojant oficialius žiniasklaidos tiekėjų kainininkus, neatsižvelgiant į jokias galimas apimties ar kitas nuolaidas, kurias žiniasklaidos tiekėjai gali suteikti reklamos užsakovams.