TNS LT: šiemet Lietuvos reklamos rinkai žadamas 4,7 proc. augimas

PASIDALINK

Daugiau informacijos:
Giedrė Juronienė
Reklamos monitoringo vadovė
TNS LT
Tel. + 370 210 6631
El. paštas Giedrė.Juronienė@kantar.com

PRANEŠIMAS SPAUDAI
2013 m. kovo 18 d., Vilnius

 

Praėjusiais metais Lietuvos reklamos rinka paaugo 0,7 proc. Pernai išleistos lėšos reklamos rinkoje siekė 343 mln. litų. Šiemet reklamos rinkai prognozuojamas didesnis, iki 4,7 proc. augimas. Tai parodė rinkos tyrimų bendrovės TNS LT atliktas reklamos rinkos tyrimas.

Iš visų žiniasklaidos sričių interneto reklama, kuriai prieš metus ekspertai numatė apie 14 proc. augimą, šoktelėjo sparčiausiai. Jos didėjimas žymiai pranoko išankstines prognozes ir, lyginant su 2011 m., siekė 21,4 proc. Televizijos reklamos rinka pernai ūgtelėjo 1,2 proc., kuomet radijo ir žurnalų reklamos apimtys, lyginant su 2011 m., išliko nepakitusios. Atitinkamai 6 ir 13,5 procentų krito lauko ir vidaus reklama. Sąlyginai mažą dalį rinkos užimanti reklama kino teatruose filmų metu išaugo 40 proc. Jos pozicijos padidėjo nuo 1 iki 1,4 mln. litų.

 

Media priemonės 2011, mln. Lt 2012, mln. Lt Pokytis 2012-2011 Dalis 2012
TV 162 164 1,2% 47,80%
LAIKRAŠČIAI 60 56 -6,7% 16,32%
ŽURNALAI 35 35 0,0% 10,20%
RADIJAS 27 27 0,0% 7,87%
LAUKO REKLAMA* 24 22,5 -6,3% 6,56%
INTERNETAS** 28 34 21,4% 9,91%
KINAS*** 1 1,4 40,0% 0,41%
VIDAUS REKLAMA**** 3,7 3,2 -13,5% 0,93%
Iš viso 340,7 343,1 0,7% 100,00%

 

„Šalies reklamos rinka praėjusiais metais išliko stabili. Sparčiausiai augantis žiniasklaidos kanalas – internetas – surinko didžiausią reklamos biudžetą per visus metus nuo pat šios medijos atsiradimo. Vertinant bendrą reklamos rinką, pernai kai kurie didieji tarptautiniai ir vietiniai reklamos užsakovai mažino gross reklamos biudžetus, tačiau 2012 metais vykę svarbūs Lietuvai įvykiai – Seimo rinkimai, referendumas dėl Visagino atominės elektrinės uždarymo bei skaitmeninės televizijos įvedimas papildė žiniasklaidos kanalų pajamas“, – teigė tyrimų bendrovės TNS LT Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.

Pernai vienam gyventojui tenkantis reklamos žiniasklaidoje lėšų kiekis sudarė 114 litų, arba 8,6 proc. daugiau nei 2011 m.

TNS LT atliktos didžiausių žiniasklaidos planavimo agentūrų, reklamos davėjų, žiniasklaidos priemonių savininkų ir vadovų apklausos duomenimis, šiemet Lietuvos reklamos rinka turėtų augti 4,7 proc. Kaip ir kelis praėjusius metus reklamos rinkos ekspertai didžiausią augimą, t. y. 16,8 proc., žada interneto reklamai. Pasak specialistų, televizijos reklama turėtų didėti 4,4 proc., kino – 2,7 proc., lauko – 0,1 proc. Radijo ir žurnalų reklamoje ekspertai pokyčių neprognozuoja, kuomet laikraščių reklamos rinkai žadamas 8,8 proc. kritimas.

Vertinant atskiras veiklos kategorijas, dauguma reklamos rinkos specialistų geriausias perspektyvas 2013 metais numato bankų ir farmacijos sektoriams. Kuomet gaiviųjų ir alkoholinių gėrimų, saldumynų, konditerijos, kavos reklamos apimtys neturėtų keistis. Ekspertų nuomone, telekomunikacijų ir prekybos tinklų reklamos apimtys turėtų sumažėti.

Lietuvos reklamos rinkos tyrimą TNS LT atliko pagal savo 2012 m. reklamos monitoringo duomenis, apklausdama rinkos dalyvius, bendradarbiaudama su Lietuvos radijo ir televizijos komisija, žiniasklaidos planavimo agentūromis, šalies komercinėmis televizijomis, Lietuvos nacionaliniu radiju ir televizija, interneto žiniasklaidos asociacija, didžiausiais interneto paslaugų teikėjais, kino, lauko ir vidaus reklamos davėjais, Lietuvos autorių teisių gynimo asociacijos agentūra (LATGA-A).

TNS LT priklauso tarptautinei tyrimų kompanijai TNS Global, kuri turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. TNS atstovybės yra įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.

„Kantar“ – viena didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių, priklausanti komunikacijos paslaugų grupei WPP. Vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, grupė siekia teikti išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei ir būti lyderiu šioje srityje. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių bendrovių sąrašą.

 

*įskaitant ir lauko vaizdo reklamą ir „Fillboard“ (reklamą ant degalinių degalų pylimo pistoletų) reklamą
** banerinė interneto reklama
*** kino reklama - reklama kino filmų metu
**** vidaus-TV reklama - ekranai prekybos centruose