PRANEŠIMAS SPAUDAI
2014 m. birželio 4 d., Vilnius
Didžiausios Lietuvoje rinkos ir žiniasklaidos tyrimų kompanijos TNS LT atlikta reklamos monitoringo analizė parodė, kad šių metų sausio-balandžio mėnesiais bendros reklamos apimtys Lietuvoje padidėjo 6,6 proc. lyginant su 2013 metų analogišku laikotarpiu. Šiais metais reklamos apimtys labiausiai augo lauko ir kino, kiek mažiau TV ir radijo kanaluose.
„TOP reklamuotojų sąraše ir toliau stabiliai laikosi mobiliojo ryšio operatoriai „Tele2“ ir „Bitė“, o šio segmento reklamos išlaidos, palyginus su 2013 metų tuo pačiu laikotarpiu, išaugo net 691 proc. 123 proc. padidėjo paskolų ir lizingo paslaugų reklamos gross apimtys, 74 proc. išaugo Europos Sąjungos institucijų gross biudžetai“, – teigė TNS LT Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.
Gross reklamos biudžetus per pirmuosius keturis šių metų mėnesius labiausiai didino lietuviški reklamuotojai tokie, kaip „Senukai“ (271 proc.), „Bitė“ (150 proc.), „Acme“ (98 proc.). Didieji tarptautiniai reklamdaviai „Procter&Gamble“ ir „Unilever“ mažino reklamos išlaidas atitinkamai 50 proc. ir 43 proc.
2014 m. sausio-balandžio mėnesiais TV reklamos augimas siekė 14,4 proc. Didesniam augimui įtakos turėjo TV kanalų RTR Planeta ir REN TV, kurie pradėti matuoti 2013 metais, apimtys. LIUKS! kanalas šiais metais nebematuojamas. Palyginus tą patį TV kanalų sąrašą, TV reklamos laikas augo 8,1 proc. Per šį laikotarpį televizijoje buvo ištransliuota 486 tūkst. reklaminių klipų.
Spaudos reklamos apimtys, lyginant 2013 ir 2014 pirmų keturių mėnesių duomenis, sumažėjo 4,8 proc. Laikraščiuose reklamos plotas krito 8 proc., žurnaluose šiek tiek paaugo – 1,6 proc. Iš viso laikraščiuose per šiuos metus buvo išspausdinta 3,815 mln., žurnaluose – 2,100 mln. kv.cm. reklamos.
Radijo stotys per 2014 metų sausį-balandį transliavo 2,115 mln. sekundžių reklamos ir tai buvo beveik 5 proc. daugiau nei per 2013-ųjų analogišką laikotarpį.
Automatinė interneto reklamos sistema Evaliant™ šiemet užfiksavo 5,3 proc. mažiau reklamos negu per 2013 metų sausio-balandžio mėnesius. Iš viso šiemet buvo užfiksuota 1,319 mln. reklamos vienetų.
Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, lyginant šių ir praėjusių metų duomenis, paaugo 33,7 proc.
Lauko video reklamos ekranuose per 2014 metų pirmus keturis mėnesius buvo transliuota 1,095 mln. sekundžių reklamos. Palyginus su 2013 metų analogišku laikotarpiu, lauko video reklamos apimtis sekundėmis krito 10,3 proc.
Per 2014 m. sausio-balandžio mėn. ant degalinių degalų pylimosi pistoletų buvo užklijuota 12 tūkst. reklaminių lipdukų. Lyginant su 2013 m., šis rodiklis krito 28,2 proc.
Vidaus TV reklamos kiekis, lyginant šių ir 2013 metų pirmų keturių mėnesių duomenis, sumažėjo 12,2 proc.
Kino reklama šiemet augo 24,5 proc. Iš viso per 2014 m. sausio-balandžio mėnesius buvo parodyta 99 tūkst. reklaminių klipų.
Žemiau TNS LT reklamos apimčių apžvalgoje pateikiami žiniasklaidos reklamos monitoringo duomenys, reklamos apimčių pokytis lyginant 2014-ųjų ir 2013-ųjų* metų sausio-balandžio mėnesių rezultatus.
Reklamos apimčių pokytis
Žiniasklaida | Reklamos apimtys | Pokytis % |
TV | sekundės | 8,1 |
LAIKRAŠČIAI | cm² | -8 |
ŽURNALAI | cm² | 1,6 |
RADIJAS | sekundės | 4,8 |
INTERNETAS | kartai | -5,3 |
LAUKO STATINĖ REKLAMA | m² | 33,7 |
LAUKO VIDEO REKLAMA | sekundės | -10,3 |
FILLBOARD | kartai | -28,2 |
VIDAUS TV REKLAMA | kartai | -12,2 |
KINO REKLAMA | kartai | 24,5 |
TOP 10 reklamuotojų
Reklamuotojas |
TELE2 |
BITĖ |
STUDIO MODERNA |
OMNITEL |
MAXIMA LT |
PALINK |
HENKEL |
4FINANCE |
RECKITT BENCKISER |
OLIFĖJA |
Produktų grupės TOP 10
Produktų grupė |
MOBILAUS RYŠIO OPERATORIAI |
PREKYBOS TINKLAI |
GREITASIS KREDITAS |
MOBILAUS RYŠIO IŠANKSTINIO MOKĖJIMO KORTELĖS |
PREKYBOS CENTRAI |
VAISTINĖS |
POPULIARIOS MUZIKOS KONCERTAI,FESTIVALIAI |
VITAMINAI, ŽUVIES TAUKAI IR KITI PRIEDAI |
MOBILAUS RYŠIO TELEFONAI – PREKYBA |
ALUS |
Produktų grupių pokytis
Produktų grupė | 2014 01-04 | 2013 01-04 |
MOBILAUS RYŠIO OPERATORIAI | 1 | 16 |
PREKYBOS TINKLAI | 2 | 1 |
GREITASIS KREDITAS | 3 | 2 |
MOBILAUS RYŠIO IŠANKSTINIO MOKĖJIMO KORTELĖS | 4 | 3 |
PREKYBOS CENTRAI | 5 | 7 |
VAISTINĖS | 6 | 5 |
POPULIARIOS MUZIKOS KONCERTAI,FESTIVALIAI | 7 | 6 |
VITAMINAI, ŽUVIES TAUKAI IR KITI PRIEDAI | 8 | 9 |
MOBILAUS RYŠIO TELEFONAI – PREKYBA | 9 | 4 |
ALUS | 10 | 10 |
Televizijoje, radijuje ir lauko video reklamoje yra skaičiuojamas reklamos laikas sekundėmis, spaudoje – reklamos plotas kvadratiniais centimetrais, lauko statinėje reklamoje – kvadratiniais metrais, internete, vidaus TV, kine ir fillboard reklamoje – kiekis (reklamų vienetai).
Duomenys pateikiami tik iš TNS LT registruojamų žiniasklaidos priemonių sąrašo, o tai sudaro (ekspertinis vertinimas): TV – 98%, spauda – 90%, radijas – 90%, lauko reklama – 90%, lauko video reklama – 90%, kino reklama – 85%, interneto banerinė reklama 80%, fillboard reklama – 100%, vidaus tv reklama – 80% reklamos rinkos apimties.
Didžiausia Lietuvoje rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovė TNS LT priklauso tarptautinei kompanijai TNS. TNS turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. Jos atstovybės įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių – Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.
„Kantar“ grupė, vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, teikia išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei bei siekia būti šios srities lyderiu. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių bendrovių sąrašą.
*GROSS – tai reklamos skelbimo žiniasklaidoje išlaidos, skaičiuojamos naudojant oficialius žiniasklaidos tiekėjų kainininkus, neatsižvelgiant į jokias galimas apimties ar kitas nuolaidas, kurias žiniasklaidos tiekėjai gali suteikti reklamos užsakovams.