TNS LT: reklamos apimtys augo 4 proc.

PASIDALINK

Daugiau informacijos:
Giedrė Juronienė
Reklamos monitoringo vadovė
TNS LT
Tel. + 370 5210 6631
El. paštas: Giedre.Juroniene@kantar.com

PRANEŠIMAS SPAUDAI
2014 m. rugsėjo 29 d., Vilnius

Didžiausios Lietuvoje rinkos ir žiniasklaidos tyrimų kompanijos TNS LT atlikta reklamos monitoringo analizė parodė, kad 2014 m. sausio-rugpjūčio mėnesiais bendros reklamos apimtys Lietuvoje paaugo 4 proc., lyginant su 2013 m. analogišku laikotarpiu. Šiais metais reklamos apimtys labiausiai augo lauko reklamoje, kiek mažiau radijo ir TV kanaluose.

„Analizuojant šių metų reklamos apimčių duomenis pastebimi nedideli, tačiau svarbūs pokyčiai. Visą pavasarį mažėjusios žurnalų reklamos apimtys pagaliau stabilizavosi ir net paaugo, pirmą kartą šiais metais padidėjo vidaus TV reklamos apimtys“, – teigė TNS LT Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.

Reklamdavių gross biudžetai, lyginant su 2013 m. tuo pačiu laikotarpiu, taip pat augo.  Išlaidas reklamai didino „Senukai“ (201 proc.) ir „Bitė“ (70 proc.). Į kurį laiką nesikeitusį didinusių biudžetus reklamuotojų top trejetuką pateko „Reckitt Benckiser“ (54,5 proc.), šalia rikiuojasi „Rimi“ (54 proc.). Tuo metu didieji tarptautiniai reklamdaviai, išskyrus „Reckitt Benckiser“, šiais metais reklamos gross biudžetus mažina – „Unilever“ (37 proc.), „Mondelez International“ (31 proc.), „Procter&Gamble“ (25 proc.).

„Produktų grupėse šiais metais reklamos gross investicijas labiausiai didina mobiliojo ryšio operatoriai. Lyginant šių ir praėjusių metų aštuonių mėnesių duomenis, ši kategorija augo 164 proc. Paskolų ir lizingo paslaugų grupės reklamos biudžetai augo 117 proc.,  interneto ir mobiliojo ryšio paslaugų 78 proc., prekybos centrų 55 proc. Reklamai skiriamų gross pinigų kiekis mažėjo mobiliojo ryšio telefonų prekyboje (17,5 proc.), lengvųjų automobilių (12 proc.) ir vaistinių (5 proc.) grupėse“, – sakė G. Juronienė.

2014 m. sausio-rugpjūčio mėnesiais TV reklamos augimas siekė 5,2 proc. Per šį laikotarpį televizijoje buvo ištransliuota 969 tūkst. reklaminių klipų.

Spaudos reklamos apimtys, lyginant 2013 ir 2014 pirmų aštuonių mėnesių duomenis, sumažėjo 6,9 proc. Laikraščiuose reklamos plotas krito 10,8 proc., žurnaluose šiek tiek paaugo – 1,1 proc. Iš viso laikraščiuose per šiuos metus buvo išspausdinta 7,574 mln., žurnaluose – 4,279 mln. kv.cm. reklamos.

Radijo stotys per 2014 metų aštuonis mėnesius ištransliavo 4,667 mln. sekundžių reklamos ir tai buvo beveik 7,6 proc. daugiau nei per 2013-ųjų analogišką laikotarpį.

Automatinė interneto reklamos sistema Evaliant™ šiemet užfiksavo 8,2 proc. mažiau reklamos negu per 2013 metų sausio-rugpjūčio mėnesius. Iš viso šiemet buvo užfiksuota 2,672 mln. reklamos vienetų.

Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, lyginant šių ir praėjusių metų duomenis, paaugo 24,2 proc.
 
Lauko video reklamos ekranuose per 2014 metų pirmus aštuonis mėnesius buvo transliuota 2,023 mln. sekundžių reklamos. Palyginus su 2013 metų analogišku laikotarpiu, lauko video reklamos apimtis sekundėmis krito 13,6 proc.

Per 2014 m. sausio-rugpjūčio mėn. ant degalinių degalų pylimosi pistoletų buvo užklijuota beveik 25,6 tūkst. reklaminių lipdukų. Lyginant su 2013 m., šis rodiklis krito 11 proc.

Pirmą kartą šiais metais padidėjo vidaus TV reklamos kiekis. Lyginant šių ir 2013 metų duomenis, vidaus TV reklama paaugo 3,5 proc.

Kino reklama šiemet augo 2,2 proc. Iš viso per 2014 m. sausio-rugpjūčio mėnesius buvo parodyta 178 tūkst. reklaminių klipų.

Žemiau TNS LT reklamos apimčių apžvalgoje pateikiami žiniasklaidos reklamos monitoringo duomenys, reklamos apimčių pokytis lyginant 2014-ųjų ir 2013-ųjų* metų sausio-rugpjūčio mėnesių rezultatus.

 

Reklamos apimčių pokytis

Žiniasklaida

Reklamos apimtys

Pokytis %

TV

sekundės

5,2

LAIKRAŠČIAI

cm²

-10,8

ŽURNALAI

cm²

1,1

RADIJAS

sekundės

7,6

INTERNETAS

kartai

-8,2

LAUKO STATINĖ REKLAMA

24,2

LAUKO VIDEO REKLAMA

sekundės

-13,6

FILLBOARD

kartai

-11

VIDAUS TV REKLAMA

kartai

3,5

KINO REKLAMA

kartai

2,2

 

TOP 10 reklamuotojų     

Reklamuotojas

TELE2

BITĖ

STUDIO MODERNA

MAXIMA LT

OMNITEL

RECKITT BENCKISER

4FINANCE

PALINK

HENKEL

PROCTER&GAMBLE

 

Produktų grupės TOP 10

Produktų grupė

PREKYBOS TINKLAI

GREITASIS KREDITAS

MOBILAUS RYŠIO OPERATORIAI

MOBILAUS RYŠIO IŠANKSTINIO MOKĖJIMO KORTELĖS

PREKYBOS CENTRAI

VAISTINĖS

MOBILAUS RYŠIO TELEFONAI – PREKYBA

POPULIARIOS MUZIKOS KONCERTAI,FESTIVALIAI

ALUS

INTERNETO+MOBILUS RYŠYS

 

Produktų grupių pokytis

Produktų grupė

2014 01-08

2013 01-08

PREKYBOS TINKLAI

1

1

GREITASIS KREDITAS

2

2

MOBILAUS RYŠIO OPERATORIAI

3

7

MOBILAUS RYŠIO IŠANKSTINIO MOKĖJIMO KORTELĖS

4

3

PREKYBOS CENTRAI

5

6

VAISTINĖS

6

4

MOBILAUS RYŠIO TELEFONAI – PREKYBA

7

5

POPULIARIOS MUZIKOS KONCERTAI,FESTIVALIAI

8

8

ALUS

9

10

INTERNETO+MOBILUS RYŠYS

10

14


Televizijoje, radijuje ir lauko video reklamoje yra skaičiuojamas reklamos laikas sekundėmis, spaudoje – reklamos plotas kvadratiniais centimetrais, lauko statinėje reklamoje – kvadratiniais metrais, internete, vidaus TV, kine ir fillboard reklamoje – kiekis (reklamų vienetai).

Duomenys pateikiami tik iš TNS LT registruojamų žiniasklaidos priemonių sąrašo, o tai sudaro (ekspertinis vertinimas): TV – 98%, spauda – 90%, radijas – 90%, lauko reklama – 90%, lauko video reklama – 90%, kino reklama – 85%, interneto banerinė reklama 80%, fillboard reklama – 100%, vidaus tv reklama – 80% reklamos rinkos apimties.

Didžiausia Lietuvoje rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovė TNS LT priklauso tarptautinei kompanijai TNS. TNS turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. Jos atstovybės įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių – Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.

„Kantar“ grupė, vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, teikia išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei bei siekia būti šios srities lyderiu. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių bendrovių sąrašą.

*GROSS – tai reklamos skelbimo žiniasklaidoje išlaidos, skaičiuojamos naudojant oficialius žiniasklaidos tiekėjų kainininkus, neatsižvelgiant į jokias galimas apimties ar kitas nuolaidas, kurias žiniasklaidos tiekėjai gali suteikti reklamos užsakovams.