TNS LT: reklamos apimtys augo 4,5 proc.

PASIDALINK

Daugiau informacijos:
Giedrė Juronienė
Reklamos monitoringo vadovė
TNS LT
Tel. + 370 5210 6631
El. paštas Giedre.Juroniene@kantar.com

PRANEŠIMAS SPAUDAI
2014 m. spalio 29 d., Vilnius

Didžiausios Lietuvoje rinkos ir žiniasklaidos tyrimų kompanijos TNS LT atlikta reklamos monitoringo analizė parodė, kad 2014 m. sausio-rugsėjo mėnesiais bendros reklamos apimtys Lietuvoje paaugo 4,5 proc., lyginant su 2013 m. analogišku laikotarpiu. Šiais metais reklamos apimtys labiausiai augo lauko ir vidaus reklamoje, kiek mažiau radijo ir TV kanaluose.

„Lyginant šių ir praėjusių metų devynis mėnesius, produktų grupėse labiausiai reklamos gross investicijas didino paskolų, lizingo paslaugų teikėjai – 114 proc. Mobiliojo ryšio operatorių gross biudžetai augo 104 proc., interneto ir mobiliojo ryšio tiekėjų – 91 proc. Nežymiai, tačiau mažėjo gross investicijos į lengvųjų keleivinių automobilių (23 proc.), mobiliojo ryšio išankstinio mokėjimo kortelių (8 proc.), mobiliojo ryšio telefonų (7 proc.) reklamą“, – teigė TNS LT Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.

Lyginant 2013 m. ir 2014 m. sausio-rugsėjo mėnesius, išlaidas reklamai labiausiai didino tokie reklamdaviai, kaip „Senukai“ (187 proc.), „Coca-Cola“ (50 proc.) ir „Reckitt Benckiser“ (49 proc.). Tarp labiausiai mažinančių gross biudžetus reklamdavių – „Mondelez International“ (39 proc.), „Unilever“ (35 proc.) ir „Procter&Gamble“ (21 proc.).

2014 m. sausio-rugsėjo mėnesiais TV reklamos augimas siekė 5,7 proc. Per šį laikotarpį televizijoje buvo ištransliuota 1,115 tūkst. reklaminių klipų.

Spaudos reklamos apimtys, lyginant 2013 ir 2014 pirmų devynių mėnesių duomenis, sumažėjo 6,4 proc. Laikraščiuose reklamos plotas krito 10,4 proc., žurnaluose šiek tiek paaugo – 1,6 proc. Iš viso laikraščiuose per šiuos metus buvo išspausdinta 8,527 mln., žurnaluose – 4,816 mln. kv.cm. reklamos.

Radijo stotys per 2014 metų devynis mėnesius ištransliavo 5,313 mln. sekundžių reklamos ir tai buvo beveik 7,6 proc. daugiau nei per 2013-ųjų analogišką laikotarpį.

Automatinė interneto reklamos sistema Evaliant™ šiemet užfiksavo 6,5 proc. mažiau reklamos negu per 2013 metų sausio-rugsėjo mėnesius. Iš viso šiemet buvo užfiksuota 3,067 mln. reklamos vienetų.

Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, lyginant šių ir praėjusių metų devynių mėnesių duomenis, paaugo 22 proc.
 
Lauko video reklamos ekranuose per 2014 metų pirmus devynis mėnesius buvo transliuota 2,268 mln. sekundžių reklamos. Palyginus su 2013 metų analogišku laikotarpiu, lauko video reklamos apimtis sekundėmis krito 13,6 proc.

Per 2014 m. sausio-rugsėjo mėn. ant degalinių degalų pylimosi pistoletų buvo užklijuota beveik 30 tūkst. reklaminių lipdukų. Lyginant su 2013 m., šis rodiklis krito 4,9 proc.

Vidaus TV reklamos kiekis, lyginant šių ir 2013 metų duomenis, paaugo 12 proc.

Kino reklama šiemet augo 1,3 proc. Iš viso per 2014 m. sausio-rugsėjo mėnesius buvo parodyta 204 tūkst. reklaminių klipų.

Žemiau TNS LT reklamos apimčių apžvalgoje pateikiami žiniasklaidos reklamos monitoringo duomenys, reklamos apimčių pokytis lyginant 2014-ųjų ir 2013-ųjų* metų sausio-rugsėjo mėnesių rezultatus.


Reklamos apimčių pokytis   

Žiniasklaida

Reklamos apimtys

Pokytis %

TV

sekundės

5,7

LAIKRAŠČIAI

cm²

-10,4

ŽURNALAI

cm²

1,6

RADIJAS

sekundės

7,6

INTERNETAS

kartai

-6,5

LAUKO STATINĖ REKLAMA

22,0

LAUKO VIDEO REKLAMA

sekundės

-13,6

FILLBOARD

kartai

-4,9

VIDAUS TV REKLAMA

kartai

12,0

KINO REKLAMA

kartai

1,3

 

TOP 10 reklamuotojų     

Reklamuotojas

TELE2

BITĖ

STUDIO MODERNA

MAXIMA LT

OMNITEL

RECKITT BENCKISER

4FINANCE

PALINK

PROCTER&GAMBLE

HENKEL

 

Produktų grupės TOP 10

Produktų grupė

PREKYBOS TINKLAI

GREITASIS KREDITAS

MOBILAUS RYŠIO OPERATORIAI

PREKYBOS CENTRAI

MOBILAUS RYŠIO IŠANKSTINIO MOKĖJIMO KORTELĖS

VAISTINĖS

MOBILAUS RYŠIO TELEFONAI – PREKYBA

POPULIARIOS MUZIKOS KONCERTAI,FESTIVALIAI

INTERNETO+MOBILUS RYŠYS

VITAMINAI, ŽUVIES TAUKAI IR KITI PRIEDAI

 

Produktų grupių pokytis

Produktų grupė

2014 01-09

2013 01-09

PREKYBOS TINKLAI

1

1

GREITASIS KREDITAS

2

2

MOBILAUS RYŠIO OPERATORIAI

3

5

PREKYBOS CENTRAI

4

7

MOBILAUS RYŠIO IŠANKSTINIO MOKĖJIMO KORTELĖS

5

3

VAISTINĖS

6

4

MOBILAUS RYŠIO TELEFONAI – PREKYBA

7

6

POPULIARIOS MUZIKOS KONCERTAI,FESTIVALIAI

8

8

INTERNETO+MOBILUS RYŠYS

9

14

VITAMINAI, ŽUVIES TAUKAI IR KITI PRIEDAI

10

12



Televizijoje, radijuje ir lauko video reklamoje yra skaičiuojamas reklamos laikas sekundėmis, spaudoje – reklamos plotas kvadratiniais centimetrais, lauko statinėje reklamoje – kvadratiniais metrais, internete, vidaus TV, kine ir fillboard reklamoje – kiekis (reklamų vienetai).

Duomenys pateikiami tik iš TNS LT registruojamų žiniasklaidos priemonių sąrašo, o tai sudaro (ekspertinis vertinimas): TV – 98%, spauda – 90%, radijas – 90%, lauko reklama – 90%, lauko video reklama – 90%, kino reklama – 85%, interneto banerinė reklama 80%, fillboard reklama – 100%, vidaus tv reklama – 80% reklamos rinkos apimties.

Didžiausia Lietuvoje rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovė TNS LT priklauso tarptautinei kompanijai TNS. TNS turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. Jos atstovybės įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių – Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.

„Kantar“ grupė, vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, teikia išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei bei siekia būti šios srities lyderiu. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių bendrovių sąrašą.

*GROSS – tai reklamos skelbimo žiniasklaidoje išlaidos, skaičiuojamos naudojant oficialius žiniasklaidos tiekėjų kainininkus, neatsižvelgiant į jokias galimas apimties ar kitas nuolaidas, kurias žiniasklaidos tiekėjai gali suteikti reklamos užsakovams.