TNS LT: reklamos apimtys augo 3,3 proc.

PASIDALINK

Daugiau informacijos:
Giedrė Juronienė
Reklamos monitoringo vadovė
TNS LT
Tel. + 370 5210 6631
El. paštas Giedrė.Juronienė@kantar.com

PRANEŠIMAS SPAUDAI
2013 m. gruodžio 2 d., Vilnius

 

Didžiausios Lietuvoje rinkos ir žiniasklaidos tyrimų kompanijos TNS LT atlikta reklamos monitoringo analizė parodė, kad šiemet sausio – spalio mėnesiais bendros reklamos apimtys Lietuvoje padidėjo 3,3 proc. lyginant su pernai analogišku laikotarpiu. Per pirmus dešimt šių metų mėnesius reklamos apimtys augo radijo, interneto, kino ir TV kanaluose.

„Labiausiai šiemet augo greitųjų kreditų kategorija – 91 proc., lojalumo kortelių – 60 proc. ir loterijų – 58 proc. Tuo metu mobiliojo ryšio operatoriai, lengvųjų automobilių ir mobiliojo interneto reklamos biudžetai mažėjo. Labiausiai, iki 345 proc., reklamos biudžetą padidino JYSK prekės ženklas. Taip pat augo gross biudžetai prekės ženklų Vivus.lt – 176 proc. ir SmsCredit.lt – 134 proc.“, – sakė TNS LT Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.

Šių metų sausio – spalio mėnesiais TV reklamos augimas siekė 3,4 proc. Augimui įtakos turėjo TV kanalų RTR Planeta ir REN TV, kurie pradėti matuoti nuo 2013 metų kovo ir rugsėjo mėnesių, apimtys. Be šių kanalų duomenų, TV reklamos laikas smuktelėjo 0,6 proc. Per šį laikotarpį televizijoje buvo ištransliuoti 1 mln. 127 tūkst. reklaminių klipų.

Spaudos reklamos apimtys sumažėjo 10,2 proc. Laikraščiuose reklamos ploto krito 12,8 proc., žurnaluose – 4,7 proc. Iš viso laikraščiuose per šiuos metus buvo išspausdinta 10 mln. 647 tūkst., žurnaluose – 5 mln. 384 tūkst. kv.cm. reklamos.

Radijo stotys per 2013 metų sausį-spalį transliavo 5 milijonus 626 tūkstančius sekundžių reklamos ir tai buvo 36,1 proc. reklamos daugiau negu per 2012-ųjų dešimt mėnesių. Didesnį radijo apimčių augimą įtakojo 2013 metų pradžioje pradėta matuoti ZIP FM radijo stotis. Lyginant radijų stočių sąrašą be ZIP FM, per 2013 ir 2012 metų sausį-spalį, radijo reklamos laikas išaugo 21,9 proc.

Automatinė interneto reklamos sistema Evaliant™ šiemet užfiksavo 14,8 proc. daugiau reklamos negu per 2012 metų sausį-spalį. Iš viso šiemet buvo užfiksuota 3 mln. 645 tūkst. reklamos vienetų.

Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, lyginant šių ir praėjusių metų duomenis, krito 19,6 proc. Šiam rodikliui įtakos turėjo nuo šių metų pradžios nebeteikiami lauko reklamos agentūros „Audora“ reklamos apimčių duomenys. Šios agentūros reklamos plotas praėjusiais metais sudarė 18 proc. viso lauko reklamos ploto.

Lauko video reklamos ekranuose buvo transliuota 2 mln. 962 tūkst. sekundžių reklamos. Palyginus su praėjusių metų analogišku laikotarpiu, lauko video reklamos apimtis sekundėmis krito 12 proc.

Per 2013 m. sausio – spalio mėn. ant degalinių degalų pylimosi pistoletų buvo užklijuota 35 tūkst. reklaminių lipdukų. Lyginant su 2012 m., šis rodiklis krito iki 29,3 proc.

Vidaus TV reklamos kiekis, lyginant šių ir praėjusių metų pirmų 10 mėnesių duomenis, mažėjo 12,4 proc.

Šiemet augimo tempų nelėtinanti kino reklama augo 34,9 proc. Iš viso šių metų sausio – spalio mėnesiais buvo parodyta 242 tūkst. reklaminių klipų.

Žemiau TNS LT reklamos apimčių apžvalgoje pateikiami žiniasklaidos reklamos monitoringo duomenys, reklamos apimčių pokytis lyginant 2013-ųjų ir 2012-ųjų* metų sausio-spalio mėnesių rezultatus.

Reklamos apimčių pokytis

Žiniasklaida Reklamos apimtys Pokytis %
TV sekundės 3,4
LAIKRAŠČIAI cm² -12,8
ŽURNALAI cm² -4,7
RADIJAS sekundės 36,1
INTERNETAS kartai 14,8
LAUKO STATINĖ REKLAMA -19,6
LAUKO VIDEO REKLAMA sekundės -12
FILLBOARD kartai -29,3
VIDAUS TV REKLAMA kartai -12,4
KINO REKLAMA kartai 34,9

 

TOP 10 reklamuotojų

Reklamuotojas
TELE2
STUDIO MODERNA
MAXIMA LT
HENKEL
PROCTER&GAMBLE
BITĖ
OMNITEL
PALINK
4FINANCE
UNILEVER

 

Produktų grupės TOP 10

Produktų grupė
GREITASIS KREDITAS
MOBILAUS RYŠIO IŠANKSTINIO MOKĖJIMO KORTELĖS
VAISTINĖS
MOBILAUS RYŠIO TELEFONAI - PREKYBA
MOBILAUS RYŠIO OPERATORIAI
PREKYBOS CENTRAI
POPULIARIOS MUZIKOS KONCERTAI, FESTIVALIAI
VITAMINAI, ŽUVIES TAUKAI IR KITI PRIEDAI
LOTERIJOS

 

Produktų grupių pokytis

Produktų grupė 2013 01-10 2012 01-10
PREKYBOS TINKLAI 1 1
GREITASIS KREDITAS 2 5
MOBILAUS RYŠIO IŠANKSTINIO MOKĖJIMO KORTELĖS 3 2
VAISTINĖS 4 7
MOBILAUS RYŠIO TELEFONAI - PREKYBA 5 4
MOBILAUS RYŠIO OPERATORIAI 6 3
PREKYBOS CENTRAI 7 6
POPULIARIOS MUZIKOS KONCERTAI,FESTIVALIAI 8 8
VITAMINAI, ŽUVIES TAUKAI IR KITI PRIEDAI 9 10
LOTERIJOS 10 13

 

Televizijoje, radijuje ir lauko video reklamoje yra skaičiuojamas reklamos laikas sekundėmis, spaudoje – reklamos plotas kvadratiniais centimetrais, lauko statinėje reklamoje – kvadratiniais metrais, internete, vidaus TV, kine ir fillboard reklamoje – kiekis (reklamų vienetai).

Duomenys pateikiami tik iš TNS LT registruojamų žiniasklaidos priemonių sąrašo, o tai sudaro (ekspertinis vertinimas): TV – 99%, spauda – 90%, radijas – 90%, lauko reklama – 90%, lauko video reklama – 90%, kino reklama – 85%, interneto banerinė reklama 80%, fillboard reklama – 100%, vidaus tv reklama – 80% reklamos rinkos apimties.

Didžiausia Lietuvoje rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovė TNS LT priklauso tarptautinei kompanijai TNS. TNS turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. Jos atstovybės įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių – Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.

„Kantar“ pavaldi komunikacijos paslaugų grupei WPP. Vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, grupė siekia teikti išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei ir būti šios srities lyderiu. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių.

*GROSS – tai reklamos skelbimo žiniasklaidoje išlaidos, skaičiuojamos naudojant oficialius žiniasklaidos tiekėjų kainininkus, neatsižvelgiant į jokias galimas apimties ar kitas nuolaidas, kurias žiniasklaidos tiekėjai gali suteikti reklamos užsakovams.