TNS LT: radijas, internetas ir kinas išlaiko reklamos kanalų lyderių pozicijas

PASIDALINK

Daugiau informacijos:

Giedrė Juronienė

Reklamos monitoringo vadovė

TNS LT

Tel. + 370 5210 6631

El. paštas Giedre.Juroniene@kantar.com

PRANEŠIMAS SPAUDAI
2013 m. spalio 28 d., Vilnius

 

Didžiausios Lietuvoje rinkos ir žiniasklaidos tyrimų kompanijos TNS LT atlikta reklamos monitoringo analizė parodė, kad šiemet sausio – rugsėjo mėnesiais bendros reklamos apimtys Lietuvoje padidėjo 2,6 proc., lyginant su pernai analogišku laikotarpiu. Per pirmus tris šių metų ketvirčius reklamos apimtys augo radijo, interneto, kino ir TV kanaluose.

 

„Didžiausiai augimą rodanti produktų grupė – greitieji kreditai, kuri per pirmus devynis šių metų mėnesius augo 97 proc. Taip pat augo loterijų ir vaistinių grupių išlaidos reklamai, atitinkamai 57 ir 54 proc. Tuo metu reklamos išlaidos mobiliojo ryšio operatorių, mobiliojo ryšio telefonų ir alaus produktų grupėse mažėjo, – sakė TNS LT Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.

 

Didžiausių reklamuotojų trejetukas nesikeitė – „Tele2“, „Studio Moderna“ bei „Procter& Gamble“. Tačiau dešimtuke įvyko pokyčiai – dabar jį papildė „4Finance“, kuri iš 20-tos pozicijos pakilo iki 9-sios. Šios kredito paslaugų bendrovės išlaidos reklamai išaugo 167 proc. Tuo metu „Unilever“ 26 proc. sumažinę išlaidas reklamai iš 4-sios vietos nukrito į 10-ąją.

 

Šių metų sausio – rugsėjo mėnesiais TV reklamos augimas siekė 3,2 proc. Augimui įtakos turėjo TV kanalų RTR Planeta ir REN TV, kurie pradėti matuoti nuo 2013 metų kovo ir rugsėjo mėnesių, apimtys. Be šių kanalų duomenų, TV reklamos laikas smuktelėjo 0,6 proc. Per šį laikotarpį televizijoje buvo ištransliuoti 969 tūkst. reklaminių klipų.

 

Spaudos reklamos apimtys sumažėjo 8,4 proc. Laikraščiuose reklamos ploto krito 10,3 proc., žurnaluose – 4,4 proc. Iš viso laikraščiuose per šiuos metus buvo išspausdinta 9 mln. 514 tūkst., žurnaluose – 4 mln. 737 tūkst. kv.cm. reklamos.

 

Per pirmus devynis mėnesius buvo ištransliuota 4 mln. 954 tūkst. radijo sekundžių reklamos, kas yra 40,2 proc. daugiau nei pernai. Didesnį augimą lėmė šių metų pradžioje pradėta matuoti ZIP FM radijo stotis. Lyginant radijų stočių sąrašą be ZIP FM, per radijo reklamos laikas išaugo 25,7 proc.

 

Automatinė interneto reklamos sistema Evaliant™ šiemet užfiksavo 16,6 proc. daugiau reklamos negu per 2012 metų sausį-rugsėjį. Iš viso šiemet buvo  užfiksuota 3 mln. 279 tūkst. reklamos vienetų.

 

Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, lyginant šių ir praėjusių metų duomenis, krito 19,6 proc. Šiam rodikliui įtakos turėjo nuo šių metų pradžios nebeteikiami lauko reklamos agentūros „Audora“ reklamos apimčių duomenys. Šios agentūros reklamos plotas praėjusiais metais sudarė 18 proc. viso lauko reklamos ploto.

 

Lauko video reklamos ekranuose buvo transliuota 2 mln. 625 tūkst. sekundžių reklamos. Palyginus su praėjusių metų analogišku laikotarpiu, lauko video reklamos apimtis sekundėmis krito 12,5 proc.

 

Per2013 m. sausio – rugsėjo mėn. ant degalinių degalų pylimosi pistoletų buvo užklijuota 29 tūkst. reklaminių lipdukų. Lyginant su2012 m., šis rodiklis krito iki 28,8 proc.

 

TV reklamos kiekis, lyginant šių ir praėjusių metų pirmųjų trijų ketvirčių duomenis, mažėjo 16,4 proc.

 

Šiemet augimo tempų nelėtinanti kino reklama augo 25,4 proc. Iš viso šių metų sausio – rugsėjo mėnesiais buvo parodyta 202 tūkst. reklaminių klipų.

 

Žemiau TNS LT reklamos apimčių apžvalgoje pateikiami žiniasklaidos reklamos monitoringo duomenys, reklamos apimčių pokytis lyginant 2013-ųjų ir 2012-ųjų* metų sausio-rugsėjo mėnesių rezultatus.

Reklamos apimčių pokytis

Žiniasklaida

Reklamos apimtys

Pokytis %

TV

sekundės

3,2

LAIKRAŠČIAI

cm²

-10,3

ŽURNALAI

cm²

-4,4

RADIJAS

sekundės

40,2

INTERNETAS

kartai

16,6

LAUKO STATINĖ REKLAMA

-19,6

LAUKO VIDEO REKLAMA

sekundės

-12,5

FILLBOARD

kartai

-28,8

VIDAUS TV REKLAMA

kartai

-16,4

KINO REKLAMA

kartai

25,4

 

TOP 10 reklamuotojų     

Reklamuotojas

TELE2

STUDIO MODERNA

MAXIMA LT

PROCTER&GAMBLE

HENKEL

OMNITEL

BITĖ

PALINK

4FINANCE

UNILEVER

 

Produktų grupės TOP 10

Produktų grupė

PREKYBOS TINKLAI

GREITASIS KREDITAS

MOBILAUS RYŠIO IŠANKSTINIO MOKĖJIMO KORTELĖS

VAISTINĖS

MOBILAUS RYŠIO OPERATORIAI

MOBILAUS RYŠIO TELEFONAI - PREKYBA

PREKYBOS CENTRAI

POPULIARIOS MUZIKOS KONCERTAI,FESTIVALIAI

LOTERIJOS

ALUS

 

 

Produktų grupių pokytis

Produktų grupė

2013 01-09

2012 01-09

PREKYBOS TINKLAI

1

1

GREITASIS KREDITAS

2

5

MOBILAUS RYŠIO IŠANKSTINIO MOKĖJIMO KORTELĖS

3

2

VAISTINĖS

4

7

MOBILAUS RYŠIO OPERATORIAI

5

3

MOBILAUS RYŠIO TELEFONAI - PREKYBA

6

4

PREKYBOS CENTRAI

7

6

POPULIARIOS MUZIKOS KONCERTAI,FESTIVALIAI

8

11

LOTERIJOS

9

13

ALUS

10

8

 

Televizijoje, radijuje ir lauko video reklamoje yra skaičiuojamas reklamos laikas sekundėmis, spaudoje – reklamos plotas kvadratiniais centimetrais, lauko statinėje reklamoje – kvadratiniais metrais, internete, vidaus TV, kine ir fillboard reklamoje – kiekis (reklamų vienetai).

 

Duomenys pateikiami tik iš TNS LT registruojamų žiniasklaidos priemonių sąrašo, o tai sudaro (ekspertinis vertinimas): TV – 99%, spauda – 90%, radijas – 90%, lauko reklama – 90%, lauko video reklama – 90%, kino reklama – 85%, interneto banerinė reklama 80%, fillboard reklama – 100%, vidaus tv reklama – 80% reklamos rinkos apimties.

 

Didžiausia Lietuvoje rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovė TNS LT priklauso tarptautinei kompanijai TNS. TNS turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. Jos atstovybės įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių – Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.

 

„Kantar“ pavaldi komunikacijos paslaugų grupei WPP. Vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, grupė siekia teikti išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei ir būti šios srities lyderiu. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių.

 

*GROSS – tai reklamos skelbimo žiniasklaidoje išlaidos, skaičiuojamos naudojant oficialius žiniasklaidos tiekėjų kainininkus, neatsižvelgiant į jokias galimas apimties ar kitas nuolaidas, kurias žiniasklaidos tiekėjai gali suteikti reklamos užsakovams