TNS LT: mobiliojo ryšio operatorės išlaiko reklamos apimčių lyderio pozicijas

PASIDALINK

Daugiau informacijos:

Giedrė Juronienė

Reklamos monitoringo vadovė

TNS LT

Tel. + 370 5210 6631

El. paštas Giedre.Juroniene@kantar.com

PRANEŠIMAS SPAUDAI

2014 m. gegužės 6 d., Vilnius

 

TNS LT: mobiliojo ryšio operatorės išlaiko reklamos apimčių lyderio pozicijas

 

Didžiausios Lietuvoje rinkos ir žiniasklaidos tyrimų kompanijos TNS LT atlikta reklamos monitoringo analizė parodė, kad 2014 m. sausio-kovo mėnesiais bendros reklamos apimtys Lietuvoje padidėjo 1,7 proc. lyginant su 2013 metų analogišku laikotarpiu. Šiais metais reklamos apimtys labiausiai augo kino ir lauko, kiek mažiau TV, radijo ir interneto kanaluose.

 

„Mobiliojo ryšio operatorių segmentas ir toliau išlaiko lyderio pozicijas – jų reklamos gross išlaidos augo net 633 proc. „Bitė“ gross reklamos biudžetus didino 144 proc. ir išsaugojo antrąją vietą TOP reklamuotojų sąraše. Pirmąją vietą reklamuotojų dešimtuke užimanti bendrovė „Tele2“ gross biudžetus didino 40 proc.“, – teigė TNS LT Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.

 

Šių metų sausio-kovo mėnesiais 57 proc. gross išlaidas padidino vitaminų ir maisto papildų grupės, 53 proc. prekybos centrų, 46 proc. greitųjų kreditų reklamos užsakovai. Tuo metu labiausiai, iki 58 proc., mažėjo mobiliojo ryšio telefonų, taip pat lengvųjų automobilių – 27 proc. ir čiužinių – 22 proc. reklamos biudžetai.

 

2014 m. sausio-kovo mėnesiais TV reklamos augimas siekė 11,4 proc. Didesniam augimui įtakos turėjo TV kanalų RTR Planeta ir REN TV, kurie pradėti matuoti nuo 2013 metų kovo ir rugsėjo mėnesių, apimtys. Be šių kanalų duomenų, TV reklamos laikas augo 2,1 proc. Per šį laikotarpį televizijoje buvo ištransliuoti 333 tūkst. reklaminių klipų.

 

Spaudos reklamos apimtys, lyginant 2013 ir 2014 pirmų trijų mėnesių duomenis, sumažėjo 8,5 proc. Laikraščiuose reklamos plotas krito 10,6 proc., žurnaluose – 4,1 proc. Iš viso laikraščiuose per šiuos metus  buvo išspausdinta 2,712 mln., žurnaluose – 1,378 mln. kv.cm. reklamos.

 

Radijo stotys per 2014 metų sausį-kovą transliavo 1,420 mln. sekundžių reklamos ir tai buvo 1 proc. daugiau nei per 2013-ųjų analogišką laikotarpį.

 

Automatinė interneto reklamos sistema Evaliant™ šiemet užfiksavo 0,9 proc. daugiau reklamos negu per 2013 metų sausio-kovo mėnesius. Iš viso šiemet buvo užfiksuota 1 mln. reklamos vienetų.

 

Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, lyginant šių ir praėjusių metų duomenis, paaugo 25,6 proc.

  

Lauko video reklamos ekranuose per 2014 metų pirmus tris mėnesius buvo transliuota 826 tūkst. sekundžių reklamos. Palyginus su 2013 metų analogišku laikotarpiu, lauko video reklamos apimtis sekundėmis krito 7,5 proc.

 

Per 2014 m. sausio-kovo mėn. ant degalinių degalų pylimosi pistoletų buvo užklijuota 9 tūkst. reklaminių lipdukų. Lyginant su 2013 m., šis rodiklis krito 33,7 proc.

 

Vidaus TV reklamos kiekis, lyginant šių ir 2013 metų pirmų trijų mėnesių duomenis, sumažėjo 21,4 proc.

 

Kino reklama, lyginant su 2013 m. sausio-kovo mėnesiais, šiemet augo 43,1 proc. Iš viso per šį laikotarpį buvo parodyta 63 tūkst. reklaminių klipų.

 

Žemiau TNS LT reklamos apimčių apžvalgoje pateikiami žiniasklaidos reklamos monitoringo duomenys, reklamos apimčių pokytis lyginant 2014-ųjų ir 2013-ųjų* metų sausio-kovo mėnesių rezultatus.

 

Reklamos apimčių pokytis

Žiniasklaida

Reklamos apimtys

Pokytis %

TV

sekundės

2,1

LAIKRAŠČIAI

cm²

-10,6

ŽURNALAI

cm²

-4,1

RADIJAS

sekundės

1,2

INTERNETAS

kartai

0,9

LAUKO STATINĖ REKLAMA

25,6

LAUKO VIDEO REKLAMA

sekundės

-7,5

FILLBOARD

kartai

-33,7

VIDAUS TV REKLAMA

kartai

-21,4

KINO REKLAMA

kartai

43,1


 

TOP 10 reklamuotojų     

Reklamuotojas

TELE2

BITĖ

STUDIO MODERNA

4FINANCE

PALINK

MAXIMA LT

HENKEL

OLIFĖJA

OMNITEL

MCB FINANCE GROUP

 

Produktų grupės TOP 10

Produktų grupė

MOBILAUS RYŠIO OPERATORIAI

GREITASIS KREDITAS

PREKYBOS TINKLAI

MOBILAUS RYŠIO IŠANKSTINIO MOKĖJIMO KORTELĖS

PREKYBOS CENTRAI

VAISTINĖS

VITAMINAI, ŽUVIES TAUKAI IR KITI PRIEDAI

POPULIARIOS MUZIKOS KONCERTAI,FESTIVALIAI

NUO KOSULIO IR GERKLĖS LIGŲ

LOTERIJOS

 

Produktų grupių pokytis

Produktų grupė

2014 01-03

2013 01-03

MOBILAUS RYŠIO OPERATORIAI

1

19

GREITASIS KREDITAS

2

2

PREKYBOS TINKLAI

3

1

MOBILAUS RYŠIO IŠANKSTINIO MOKĖJIMO KORTELĖS

4

3

PREKYBOS CENTRAI

5

7

VAISTINĖS

6

5

VITAMINAI, ŽUVIES TAUKAI IR KITI PRIEDAI

7

9

POPULIARIOS MUZIKOS KONCERTAI,FESTIVALIAI

8

8

NUO KOSULIO IR GERKLĖS LIGŲ

9

11

LOTERIJOS

10

6

 

Televizijoje, radijuje ir lauko video reklamoje yra skaičiuojamas reklamos laikas sekundėmis, spaudoje – reklamos plotas kvadratiniais centimetrais, lauko statinėje reklamoje – kvadratiniais metrais, internete, vidaus TV, kine ir fillboard reklamoje – kiekis (reklamų vienetai).

 

Duomenys pateikiami tik iš TNS LT registruojamų žiniasklaidos priemonių sąrašo, o tai sudaro (ekspertinis vertinimas): TV – 98%, spauda – 90%, radijas – 90%, lauko reklama – 90%, lauko video reklama – 90%, kino reklama – 85%, interneto banerinė reklama 80%, fillboard reklama – 100%, vidaus tv reklama – 80% reklamos rinkos apimties.

 

Didžiausia Lietuvoje rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovė TNS LT priklauso tarptautinei kompanijai TNS. TNS turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. Jos atstovybės įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių – Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.

 

„Kantar“ grupė, vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, teikia išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei bei siekia būti šios srities lyderiu. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių bendrovių sąrašą.

 

*GROSS – tai reklamos skelbimo žiniasklaidoje išlaidos, skaičiuojamos naudojant oficialius žiniasklaidos tiekėjų kainininkus, neatsižvelgiant į jokias galimas apimties ar kitas nuolaidas, kurias žiniasklaidos tiekėjai gali suteikti reklamos užsakovams

Close
 
Close
 
Close
 
Close
 
Close
 
Close
 
Close
 
Close