TNS LT: lietuvių automobilio idealas - ekonomiškas dyzelinu varomas sedanas

PASIDALINK

Daugiau informacijos:
Vaiva Rutkauskaitė
Rinkos tyrimų specialistė
Rinkos tyrimų departamentas
TNS LT
Tel. + 370 650 06641
El. paštas Vaiva.rutkauskaitė@kantar.com

PRANEŠIMAS SPAUDAI
2013 m. birželio 5 d., Vilnius

 

Rinkdamiesi naują automobilį, Lietuvos gyventojai daugiausiai dėmesio skirtų perkamos transporto priemonės ekonomiškumui. Per pastaruosius kelerius metus išaugo mūsų šalies vairuotojų reikalavimai automobilio kainai, gamintojo atstovo ir serviso reputacijai. Be to, svarbesnė tapo ir vairuotojų asmeninė patirtis. Tai parodė rinkos tyrimų bendrovės TNS LT Baltijos šalyse atliktas „Car Brand Health“ tyrimas.

„Palyginti su 2010 m. duomenimis, pernai svarbesniais kriterijais pasirenkant tapo kaina, automobilio pardavimo salono ir serviso reputacija. Gerokai sumažėjo automobilių techninių parametrų svarba bei automobilių markės prestižas. Įdomu ir tai, kad dabar svarbesniais argumentais renkantis naują automobilį įvardijama asmeninė patirtis bei draugų, pažįstamų rekomendacijos“, – teigė TNS LT Rinkos tyrimų specialistė Vaiva Rutkauskaitė.

Mūsų šalies gyventojai iš kitų Baltijos valstybių išsiskiria pomėgiu sedanams – šis kėbulo tipas lietuvių yra labiausiai mėgstamas. Tyrimo duomenimis, didžiausia apklaustųjų dalis – 29 proc. – pageidautų įsigyti sedano tipo automobilį. Šiuo metu kas trečias mūsų šalies vairuotojas važinėja su sedano tipo automobiliu.

Auga universalų populiarumas – šio tipo automobilį rinktųsi 26 proc. respondentų. Šiuo metu tokio modelio transporto priemonę vairuoja kas penktas vairuotojas. Hečbekų mėgėjų dalis išliko panaši kaip ir 2010 m. Palyginti su 2010 m., teikiančių pirmenybę visureigiams vairuotojų dalis nežymiai sumažėjo. Reikėtų pastebėti, kad visureigių vairuotojai yra labiausiai ištikimi savo vairuojamam automobilio tipui. Nežymiai išaugo besirinksiančių mažą vienatūrį ir tai būdinga šeimoms su vaikais. Mažiausia dalis gyventojų – 1 proc. – rinkdamiesi automobilio kėbulo tipą, pasirinktų kabrioletą (be stogo) arba su nuimamu stogu.

Lyčių teikiama pirmenybė dėl automobilio savybių skiriasi – vyrų apsisprendimui lemiamos įtakos turi jos patikimumas. Taip pat pastebėta, kad vyrų tarpe auga universalų populiarumas bei susidomėjimas vienatūriais. Tuo metu moterys prioritetą dažniau teikia automobilio išvaizdai. Dailiosios lyties atstovės mieliau renkasi hečbeko modelio vairavimo priemones. Be to, įdomu pastebėti, jog visureigių mėgėjų tarpe yra daugiau moterų negu vyrų.

Kas antras arba 55 proc. gyventojų, pirkdami automobilį, rinktųsi dyzeliniu varikliu varomą mašiną. Kiek mažesnė besirinksiančių dyzelinį variklį vairuotojų dalis yra Vilniaus mieste. Benzinui pirmenybę teiktų beveik penktadalis, t.y. 19 proc. apklaustųjų, kiek dažniau benzininio variklio mėgėjais yra vyresni žmonės. Hibridiniams automobiliams pirmenybę teiktų 14 proc., o elektromobiliams – 5 proc. vairuotojų.

Lietuviai išreiškia didelį susidomėjimą hibridiniais automobiliais, tačiau pastebėta, kad hibridinę transporto priemonę rečiau rinktųsi tie vairuotojai, kurie šiuo metu vairuoja prabangios klasės automobilį. Taip pat, palyginti su latviais ir estais, didesnė dalis lietuvių pageidautų įsigyti elektromobilį, ypač moterys. Pirkdami naują mašiną mūsų šalies gyventojai taip pat daugiau dėmesio nei latviai ar estai skirtų šio pirkinio ekonomiškumui bei anglies dvideginio (CO2) emisijai. Abi savybės taip pat svarbesnės lietuvėms moterims, negu vyrams.

Tyrimas „Car Brand Health“ buvo atliktas rinkos tyrimų bendrovės TNS Emor, 2012 m. kovo-balandžio mėnesiais. Jame dalyvavo 500 Lietuvos vairuotojų.

TNS LT priklauso tarptautinei tyrimų kompanijai TNS Global, kuri turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. TNS atstovybės yra įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.

„Kantar“ – viena didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių, priklausanti komunikacijos paslaugų grupei WPP. Vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, grupė siekia teikti išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei ir būti lyderiu šioje srityje. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių.