TNS LT: Lietuviai plečia naudojamų socialinių tinklų ratą

PASIDALINK

Daugiau informacijos:
Darius Rinkūnas
Projektų vadovas
Media departamentas
TNS LT
Tel. +370 5 210 6656
El. paštas Darius.Rinkūnas@kantar.com

PRANEŠIMAS SPAUDAI
2014 m. liepos 23 d., Vilnius

 

Pastaruosius metus netylančios kalbos apie „Facebook“ populiarumo kritimą Lietuvoje nepasitvirtino –„Facebook“, kuriuo Lietuvoje naudojasi apie 68 proc. internautų, išlaiko daugiausiai vartotojų turinčio socialinio tinklo poziciją. Šiuo metu internauto vartotojai naudojasi mažiausiai 2 socialiniais tinklais ar platformomis. Tai parodė rinkos tyrimų bendrovės TNS LT vykdomas socialinių tinklų vartotojų tyrimas.

„Nors „Youtube“ kanalas lenkia „Facebook“ tinklą auditorijos dydžiu, juo naudojasi daugiau nei 77 proc. visų Lietuvos internautų, „Facebook“ vartotojai yra labiau įsitraukę. Kasdien prie šio socialinio tinklo prisijungia net 46 proc. visų šalies interneto naudotojų. „Youtube“ kanalą kasdien įsijungia mažiau – 34 proc. Nors šis kanalas ir suteikia bendravimo galimybę, tačiau dažniau yra naudojamas kitiems tikslams – muzikos klausymui, video filmukų talpinimui ir žiūrėjimui, todėl ir lyginti „Youtube“ su kitais tinklais yra neadekvatu“, – teigia TNS LT Media departamento projektų vadovas Darius Rinkūnas.

Nuo lyderių atsilieka „Google+“ tinklas, kuris turi apie 27 proc. vartotojų. Jį kasdien naudoja 8 proc. internautų. Verta pastebėti, kad į populiariausių socialinių tinklų penketuką patenka ir lietuviški socialiniai tinklai, tačiau jų auditorija jau kelis metus iš eilės stabiliai mažėja. „One.lt“ ir „Draugas.lt“ naudojasi atitinkamai 21 proc. ir 15 proc. Lietuvos interneto naudotojų. Tačiau kasdien šie tinklai sulaukia tik apie 1 proc. lankytojų.

Socialinis tinklas „Twitter“ nuo įkūrimo pradžios taip ir nepasiekė reikšmingos auditorijos Lietuvoje. Užsienio politikų ir garsenybių pamėgtas tinklas Lietuvoje turi kiek daugiau nei 7 proc. vartotojų, iš kurių tik 1 proc. apsilanko jame kiekvieną dieną.

Po truputį kelią Lietuvoje skinasi vadinamasis „profesinis“ socialinis tinklas „LinkedIn“, kuris skirtas darbuotojų ir darboviečių paieškai, informacijai apie profesinę veiklą rasti. Lietuvoje jis turi apie 6 proc. interneto vartotojų.

Socialiniai tinklai „Instagram“, „Pinterest“, „Spotify“ ir „Tumblr“, kurie labiau skirti pramogai, Lietuvoje pritraukia atitinkamai 6 proc., 4 proc., 3 proc. ir 3 proc. Įdomu tai, kad „Instagram“ lankytojai yra labiau įsitraukę nei populiaresnių tinklų, tokių kaip „Twitter“, „One.lt“ ir „Draugas.lt“. „Instagram“ kasdien naudoja apie 2 proc., kai minėti tinklai kasdien sulaukia tik apie 1 proc. vartotojų. Mažiausiai vartotojų Lietuvoje turi 2008 m. įkurta socialinė platforma „Foursquare“. Šia socialine platforma naudojasi vos daugiau nei 1 proc. visų internetu besinaudojančių Lietuvos gyventojų.

„Didžiausias iššūkis kiekvienam socialiniam tinklui – pritraukti ir išlaikyti kuo daugiau reklamuotojų, o tam reikia plataus vartotojų rato, kuris svetainėje lankytųsi kuo dažniau. Šiuo aspektu vėlgi pirmauja „Facebook“ – 70 proc. šio socialinio tinklo auditorijos jame lankosi kasdien, „Youtube“ kanale kasdien lankosi 46 proc. interneto naudotojų. Įdomu pastebėti, kad pagal šį auditorijos rodiklį – procentinę dalį auditorijos, kuri socialiniame tinkle lankosi kasdien – trečioje vietoje atsiduria „Instagram“, lenkdamas didesnę bendrą šalies interneto naudotojų auditorijos dalį turintį „Google+“. „Instagram“ socialiniame tinkle kasdien lankosi 38 proc., o „Google+“ – 33 proc. visos socialinio tinklo auditorijos. Palyginimui, lietuviškuose socialiniuose tinkluose kasdien apsilanko maždaug dešimtadalis internautų“, – sakė D. Rinkūnas.

Lietuvos interneto naudotojai naudojasi vidutiniškai 2,4 socialiniais tinklais ar platformomis. Pavyzdžiui 87 proc. „Facebook“ vartotojų atsakė, jog taip pat naudojasi ir „Youtube“ kanalu, 30 proc. kartu su „Facebook“ naudoja ir „Google+“ tinklą. Lietuviškas svetaines „Draugas.lt“ ir „One.lt“ kartu įsijungia 13 proc. ir 14 proc., o beveik 9 proc. tuo pačiu metu naudojasi ir „Instagram“. Kasdien prie interneto prisijungia 74 proc. visų mūsų šalies gyventojų.

TNS LT Interneto vartotojų tyrimas atliktas 2014 m. vasario-balandžio mėnesiais tiesioginiu būdu apklausus 1898 Lietuvos gyventojus nuo 15 iki 74 metų amžiaus.

Didžiausia Lietuvoje rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovė TNS LT priklauso tarptautinei kompanijai TNS. TNS turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. Jos atstovybės įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių – Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.

„Kantar“ grupė, vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, teikia išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei bei siekia būti šios srities lyderiu. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių bendrovių sąrašą.