TNS LT: lietuviai nebūtinai rekomenduoja tas prekes, kurios patinka jiems patiems

PASIDALINK

Daugiau informacijos:

Rūta Matulaitienė

Projektų vadovė

TNS LT

Tel. + 370 6500 6621

El. paštas Ruta.Matulaitiene@kantar.com

PRANEŠIMAS SPAUDAI                                                              

2015 m. spalio 27 d., Vilnius 

Lietuvoje dažna įmonė mano, kad geriausia reklama yra kliento rekomendacija iš lūpų į lūpas, tačiau realybė rodo, kad rekomendacijos ne visada atspindi tikrąją kliento patirtį. Lietuviai yra labiau linkę dalintis patirtimi apie tokius sektorius kaip restoranai, kavinės ir prekybos tinklai. Atsiliepimus apie šias paslaugas yra linkę duoti 65 proc. mūsų šalies gyventojų, todėl ir teigiamų rekomendacijų šias paslaugas teikiančios įmonės susilaukia daugiau. Tai parodė didžiausios Lietuvoje rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės TNS LT atliktas tyrimas.

 

Mažiausiai rekomendacijų – tiek teigiamų, tiek neigiamų – sulaukia loterijos, sporto klubai ir draudimo bendrovės. Be to, tyrimo duomenys rodo, kad lietuviai nebūtinai mėgsta prekes ar paslaugas, kurias rekomenduoja kitiems.

 

„Žmonės rekomendacijas supranta labai skirtingai, o atsakymas į klausimą, ar rekomenduotumėte tam tikrą produktą ar paslaugą, kuris užduodamas naudojant NPS metodiką, ne visais atvejais parodo asmens ir prekės ženklo santykį“, – teigia TNS LT projektų vadovė Rūta Matulaitienė. 

 

Didžioji dalis respondentų atsakė, kad suteikdami rekomendaciją dažniausiai galvoja apie savo pačių patirtį. Tačiau netgi virš trečdalio respondentų atsakė, kad rekomenduodami pirmiausia galvoja ne apie save, bet įsijaučia į žmogų, kuriam skirtas patarimas, ir galvoja, ar būtent tam asmeniui patiks siūlomas produktas ar paslauga.

 

Moterys ir vyrai rekomendacijas taip pat supranta nevienodai. Abiejų lyčių atstovai dažniau remiasi savo patirtimi ar nuomone, tačiau gerokai daugiau vyrų (44 proc.) galvoja apie asmenį, kuriam skirta rekomendacija, nei moterų (27 proc.).

 

„Moterys dažniau linkusios dalintis įvairiomis patirtimis, todėl natūralu, kad joms būdingesnis ir dalijimasis rekomendacijomis. Kitokia situacija su vyrais. Respondentų komentarai rodo, kad vyrams rekomendacija atitinka jų „garbės žodį“. Todėl patardami ką nors išbandyti jie dažniau pagalvoja apie to asmens interesus ir prieš rekomenduodami stengiasi įsitikinti, kad produktas ar paslauga tam žmogui tikrai patiks“, – teigia R. Matulaitienė.

 

Didžiausia Lietuvoje rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovė TNS LT priklauso tarptautinei kompanijai TNS. TNS turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. Jos atstovybės įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių – Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.

 

„Kantar“ grupė, vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, teikia išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei bei siekia būti šios srities lyderis. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių bendrovių sąrašą.