TNS LT: lietuviai dažniausiai valgo duonos produktus, bet mėgsta ir daržoves

PASIDALINK

Daugiau informacijos:

Justina Tauginienė

Media departamentas

TNS LT

Tel. + 370 5210 6657

El. paštas Justina.Tauginiene@kantar.com

PRANEŠIMAS SPAUDAI                                                              

2015 m. liepos 23 d., Vilnius 

Duona lietuviams vis dar išlieka nepakeičiamu maisto produktu. Kasdien juodą duoną valgo 69 proc. lietuvių, baltos duonos gaminius – 53 proc. Kiti, dažniausiai vartojami mūsų šalies gyventojų produktai – sviestas ir prieskoniai. Juos kasdien naudoja po 35 proc. žmonių. Aliejų kiekvieną dieną gaminant vartoja 30 proc. gyventojų. Tai parodė rinkos tyrimų bendrovės TNS LT Baltijos šalyse atliktas pirkimo ir vartojimo įpročių tyrimas.

 

Šviežios daržovės ir vaisiai taip pat užima svarbią vietą lietuvių racione. Kiekvieną dieną vaisius valgo 27 proc., daržoves – 24 proc. mūsų šalies gyventojų.

 

Duona, kaip ir praėjusiais metais, visose Baltijos šalyse dažniausiai naudojamų produktų sąraše užima pirmąją vietą.

 

Latvių kasdien vartojamų produktų sąraše rikiuojasi juoda ir balta duona, pienas, aliejus bei prieskoniai. Estų – juoda duona, sviestas arba margarinas, balta duona, aliejus bei prieskoniai.

 

Tačiau ne visi Baltijos šalių gyventojų valgymo įpročiai sutampa. Palyginus su kitomis šalimis daugiau lietuvių bent kartą per savaitę valgo saldžius sausainius (46 proc.), šokoladinius batonėlius (22 proc.) ir majonezą (51 proc.). Lyginant greitai paruošiamo maisto vartojimą, lietuviai jį valgo daug rečiau nei kaimynai. Bent vieną kartą per savaitę parduotuvėje pagamintus pusfabrikačius valgo tik apie 7 proc. lietuvių.

 

Latviai, lyginant su lietuviais ir estais, dažniau mėgaujasi jogurtu ir ledais, tačiau rečiausiai valgo makaronus ir lepinasi šokolado plytelėmis. Estai iš visų Baltijos šalių gyventojų daugiausiai valgo tepamo sūrio, varškės kremo ir desertų.

 

 „Pieno produktus Lietuvoje vartoja daugiau moterys nei vyrai. Moterys dažniau vartoja varškės sūrelius, jogurtą, tepamą sūrį, varškės kremą ir desertus. Vyrai dažniau valgo šaldytus produktus, įvairius pagardus bei greitai paruošiamą maistą. Vertinant maisto vartojimą pagal amžiaus grupes, skirtumai tarp kartų labiausiai išryškėja pieno produktų (varškės sūrėlių, jogurto, fermentinio sūrio) šokolado, dešrelių, majonezo ir kečupo vartojime. 50-74 m. amžiaus žmonės rečiau linkę naudoti šiuos produktus nei jaunesni, 15-49 m. amžiaus gyventojai. Tačiau įdomu, kad garstyčias, kurios savo vartojimo būdu panašios į majonezą ar kečupą, visos amžiaus grupės naudoja vienodai dažnai“, – teigia TNS LT Media departamento projektų vadovė Justina Tauginienė.

 

Alkoholinių gėrimų tope jau kelinti metai iš eilės populiariausiu išlieka alus. Bent kartą per mėnesį alų gerią 41 proc. lietuvių, 36 proc. estų ir 29 proc. latvių. Daugiau lietuvių bent kartą per mėnesį geria ir degtinę (18 proc.).  Šampanas, putojantis vynas savo populiarumu smarkiai nusileidžia alui ir degtinei. Bent kartą per mėnesį jį vartoja po 11 proc. estų ir lietuvių ir 7 proc. latvių. Sidras daugiausiai vartojamas Estijoje. Jį geria apie 16 proc. estų, 8 proc. lietuvių ir tik 4 proc. latvių.

 

TNS Atlas tyrimas buvo atliktas 2015 m. vasario – balandžio mėnesiais, jame dalyvavo 1835 Lietuvos, 1634 Latvijos ir 1379 Estijos gyventojai nuo 15 iki 74 m. amžiaus. TNS Atlas tikslas – nustatyti tikslines produktų vartotojų grupes, surinkti informaciją apie žmonių pirkimo ir vartojimo įpročius.

 

Didžiausia Lietuvoje rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovė TNS LT priklauso tarptautinei kompanijai TNS. TNS turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. Jos atstovybės įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių – Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.

 

„Kantar“ grupė, vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, teikia išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei bei siekia būti šios srities lyderis. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių bendrovių sąrašą.