TNS LT: laisvomis lėšomis disponuoja du trečdaliai šalies gyventojų

PASIDALINK

Daugiau informacijos:

Justina Tauginienė

Projektų vadovė

Media departamentas

TNS LT
Tel. + 370 5210 6657

El. paštas justina.tauginiene@kantar.com  

PRANEŠIMAS SPAUDAI                                                              

2015 m. lapkričio 12 d., Vilnius

Padengus būtinąsias išlaidas, kurias sudaro lėšos maistui, transportui, komunaliniams ir kitiems mokesčiams, laisvų pinigų lieka beveik dviem trečdaliams (65 proc.) Lietuvos gyventojų. Palyginimui, prieš du metus tokių lėšų teigė turintys 57 proc. lietuvių. Tai paaiškėjo rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovei TNS LT atlikus pirkimo ir vartojimo įpročių tyrimą „TNS Atlas™“.

 

„Laisvomis lėšomis disponuojančių šalies gyventojų kasmet daugėja, vis daugiau jų gali skirti tam tikrą savo pajamų dalį įvairiems pirkiniams bei paslaugoms ir tokiu būdu prisidėti prie spartesnio šalies ekonomikos augimo“, – sako TNS LT Media departamento projektų vadovė Justina Tauginienė.

 

Tyrimo duomenimis, daugiausiai laisvų lėšų lietuviai kaip ir anksčiau skiria namo ar buto remontui ir baldams – šioms buities reikmėms laisvus pinigus teigė skiriantys ar taupantys beveik pusė (46 proc.) tyrimo dalyvių. Taip pat didelė dalis šalies gyventojų (39 proc.) laisvas lėšas skiria drabužiams įsigyti. Kiek mažiau nei trečdalis (30 proc.) gyventojų savo laisvus pinigus leidžia ir taupo kelionėms atostogų metu. Tiesa, pastaroji dalis žymiai mažesnė tarp kaimo gyventojų, kur ji siekia tik 13 proc.

 

Gyvenvietėse, turinčiose mažiau nei 2 tūkstančių gyventojų, daug populiaresnės išlaidos įvairiems laisvalaikio užsiėmimams (19 proc.), automobilio įsigijimui (19 proc.), ilgalaikio naudojimo buities įrenginiams (18 proc.) bei indams ir virtuvės įrangai (17 proc.).

 

Tyrimas parodė, kad vyrai daugiau nei moterys Lietuvoje savo laisvus pinigus skiria automobilio (27 proc.) ir buitinės elektronikos įsigijimui (18 proc.). Tuo metu dailiosios lyties atstovės išsiskiria išlaidomis drabužiams (44 proc.), knygoms ir spaudai (18 proc.), grožio procedūroms (16 proc.), šventiniams pietums ir vakarienėms (12 proc.).

 

Šalies jaunimas – asmenys nuo 15 iki 29 metų amžiaus – labiau nei kitų amžiaus grupių atstovai yra linkę savo laisvus pinigus išleisti drabužiams (51 proc.), automobiliui (29 proc.), mobiliajam telefonui bei mobiliosioms paslaugoms (25 proc.), buitinei elektronikai įsigyti (23 proc.) ir hobiams (23 proc.). Vyresni – 50-59 metų amžiaus – tyrimo dalyviai išsiskiria savo dėmesiu namų remontui ar baldams (56 proc.) bei investavimui į pensijų fondus (12 proc).

 

Šiemet atliktame „TNS Atlas™“ tyrime iš viso dalyvavo 1835Lietuvos gyventojai nuo 15 iki 74 m. amžiaus. Tyrimu siekta nustatyti tikslines produktų vartotojų grupes, surinkti informaciją apie žmonių pirkimo ir vartojimo įpročius.

 

Didžiausia Lietuvoje rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovė TNS LT priklauso tarptautinei kompanijai TNS. TNS turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. Jos atstovybės įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių – Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.

 

„Kantar“ grupė, vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, teikia išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei bei siekia būti šios srities lyderis. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių bendrovių sąrašą.