PRANEŠIMAS SPAUDAI
2014 m. liepos 30 d., Vilnius
Šių metų pirmąjį pusmetį Lietuvos reklamos apimtys, lyginant su 2013 m. duomenimis, paaugo 3,5 proc. 2014 m. sausio-birželio mėn. daugėjo reklamos apimtys lauko, radijo, televizijos kanaluose, nežymiai augo kino ir žurnalų reklama. Tai parodė didžiausios Lietuvoje rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovės TNS LT atliktas reklamos rinkos tyrimas.
„Pirmąjį šių metų pusmetį daugiausiai investicijų reklamai skyrė mobiliojo ryšio operatoriai. Ši kategorija, palyginus su 2013 metų tuo pačiu laikotarpiu, išaugo 263 proc. Sparčiai augo paskolų ir lizingo paslaugų (150 proc.), prekybos centrų (60 proc.) reklamos gross apimtys. Verta paminėti, kad šių metų sausio-birželio mėnesio bendrą reklamos gross biudžetą 1,6 proc. papildė ir politinė rinkimų reklama“, – sakė TNS LT Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.
Praėjusį pusmetį labiausiai augo tokių didžiųjų reklamuotojų biudžetai, kaip SENUKAI (237 proc.), BITĖ (70 proc.), JYSK (60 proc.). Užsienio didžiųjų reklamuotojų reklamos lėšos atvirkščiai – sumažėjo. Procter&Gamble mažino reklamos biudžetą 43 proc., Unilever 41 proc., Mondelez International 31 proc. 1,2 proc. bendrą reklamos biudžetą papildė šiais metasi pradėjęs reklamuotis Provident Finansai.
„Didžiausias reklamos pokytis per pastaruosius šešis mėnesius įvyko lauko statinėje reklamoje, kuri padidėjo beveik trečdaliu, taip pat beveik dešimtadaliu paaugo reklama radijuje. Tačiau reklama lauko video reklamoje ir banerinė reklama internete sumažėjo daugiau nei 10 proc.“, – teigė G. Juronienė.
2014 m. sausio-birželio mėnesiais TV reklamos augimas siekė 4,7 proc. Per šį laikotarpį televizijoje buvo ištransliuota 736 tūkst. reklaminių klipų.
Spaudos reklamos apimtys, lyginant 2013 ir 2014 pirmų šešių mėnesių duomenis, sumažėjo 7,1 proc. Laikraščiuose reklamos plotas krito 11,2 proc., žurnaluose šiek tiek paaugo – 1,2 proc. Iš viso laikraščiuose per šį laikotarpį buvo išspausdinta 5,791 mln., žurnaluose – 3,330 mln. kv.cm. reklamos.
Radijo stotys per 2014 metų sausį-birželį transliavo 3,515 mln. sekundžių reklamos ir tai buvo beveik 9 proc. daugiau nei per 2013-ųjų analogišką laikotarpį.
Automatinė interneto reklamos sistema Evaliant™ per pirmus šešis 2014 m. mėnesius užfiksavo 10,9 proc. mažiau reklamos negu per 2013 metų sausio-birželio mėnesius. Iš viso šiemet buvo užfiksuota 1,965 mln. reklamos vienetų.
Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, lyginant šių ir praėjusių metų duomenis, paaugo 28,5 proc.
Lauko video reklamos ekranuose per 2014 metų pirmąjį pusmetį buvo transliuota 1,525 mln. sekundžių reklamos. Palyginus su 2013 metų analogišku laikotarpiu, lauko video reklamos apimtis sekundėmis krito 13,9 proc.
Per 2014 m. sausio-birželio mėn. ant degalinių degalų pylimosi pistoletų buvo užklijuota beveik 18 tūkst. reklaminių lipdukų. Lyginant su 2013 m., šis rodiklis krito 21 proc.
Vidaus TV reklamos kiekis, lyginant šių ir 2013 m. pirmų šešių mėnesių duomenis, sumažėjo 6,8 proc.
Kino reklama augo 2,5 proc. Iš viso per minėtą 2014 m. laikotarpį buvo parodyta 149 tūkst. reklaminių klipų.
Žemiau TNS LT reklamos apimčių apžvalgoje pateikiami žiniasklaidos reklamos monitoringo duomenys, reklamos apimčių pokytis lyginant 2014-ųjų ir 2013-ųjų* metų sausio-birželio mėnesių rezultatus.
Reklamos apimčių pokytis
Žiniasklaida | Reklamos apimtys | Pokytis % |
TV | sekundės | 4,7 |
LAIKRAŠČIAI | cm² | -11,2 |
ŽURNALAI | cm² | 1,2 |
RADIJAS | sekundės | 8,8 |
INTERNETAS | kartai | -10,9 |
LAUKO STATINĖ REKLAMA | m² | 28,5 |
LAUKO VIDEO REKLAMA | sekundės | -13,9 |
FILLBOARD | kartai | -21 |
VIDAUS TV REKLAMA | kartai | -6,8 |
KINO REKLAMA | kartai | 2,5 |
TOP 10 reklamuotojų
Reklamuotojas |
TELE2 |
BITĖ |
STUDIO MODERNA |
OMNITEL |
MAXIMA LT |
PALINK |
RECKITT BENCKISER |
HENKEL |
4FINANCE |
OLIFĖJA |
Produktų grupės TOP 10
Produktų grupė |
PREKYBOS TINKLAI |
MOBILAUS RYŠIO OPERATORIAI |
GREITASIS KREDITAS |
MOBILAUS RYŠIO IŠANKSTINIO MOKĖJIMO KORTELĖS |
PREKYBOS CENTRAI |
VAISTINĖS |
POPULIARIOS MUZIKOS KONCERTAI,FESTIVALIAI |
VITAMINAI, ŽUVIES TAUKAI IR KITI PRIEDAI |
ALUS |
MOBILAUS RYŠIO TELEFONAI – PREKYBA |
Produktų grupių pokytis
Produktų grupė | 2014 01-06 | 2013 01-06 |
PREKYBOS TINKLAI | 1 | 1 |
MOBILAUS RYŠIO OPERATORIAI | 2 | 9 |
GREITASIS KREDITAS | 3 | 2 |
MOBILAUS RYŠIO IŠANKSTINIO MOKĖJIMO KORTELĖS | 4 | 3 |
PREKYBOS CENTRAI | 5 | 6 |
VAISTINĖS | 6 | 5 |
POPULIARIOS MUZIKOS KONCERTAI,FESTIVALIAI | 7 | 7 |
VITAMINAI, ŽUVIES TAUKAI IR KITI PRIEDAI | 8 | 11 |
ALUS | 9 | 8 |
MOBILAUS RYŠIO TELEFONAI – PREKYBA | 10 | 4 |
Televizijoje, radijuje ir lauko video reklamoje yra skaičiuojamas reklamos laikas sekundėmis, spaudoje – reklamos plotas kvadratiniais centimetrais, lauko statinėje reklamoje – kvadratiniais metrais, internete, vidaus TV, kine ir fillboard reklamoje – kiekis (reklamų vienetai).
Duomenys pateikiami tik iš TNS LT registruojamų žiniasklaidos priemonių sąrašo, o tai sudaro (ekspertinis vertinimas): TV – 98%, spauda – 90%, radijas – 90%, lauko reklama – 90%, lauko video reklama – 90%, kino reklama – 85%, interneto banerinė reklama 80%, fillboard reklama – 100%, vidaus tv reklama – 80% reklamos rinkos apimties.
Didžiausia Lietuvoje rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovė TNS LT priklauso tarptautinei kompanijai TNS. TNS turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. Jos atstovybės įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių – Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.
„Kantar“ grupė, vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, teikia išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei bei siekia būti šios srities lyderiu. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių bendrovių sąrašą.
*GROSS – tai reklamos skelbimo žiniasklaidoje išlaidos, skaičiuojamos naudojant oficialius žiniasklaidos tiekėjų kainininkus, neatsižvelgiant į jokias galimas apimties ar kitas nuolaidas, kurias žiniasklaidos tiekėjai gali suteikti reklamos užsakovams