TNS LT: daugiau nei pusė Lietuvos gyventojų kelionei į prekybos centrą pasiruošia iš anksto

PASIDALINK

Daugiau informacijos:

Rūta Matulaitienė
Projektų vadovė

TNS LT
Tel.: +370 6500 6621
El.paštas: Ruta.Matulaitiene@kantar.com   

PRANEŠIMAS SPAUDAI                                                              

2015 m. kovo 13 d., Vilnius 

Beveik 60 proc. lietuvių eidami apsipirkti į prekybos centrą iš anksto pasirūpina maišeliais ar kita tara susidėti prekes. Daugiau nei trečdalis (37 proc.) gyventojų dėl to galvos nesuka ir kaskart apsipirkdami kartu įsigyja ir plastikinį maišelį. Tai parodė didžiausios Lietuvoje rinkos tyrimų ir verslo konsultacijų bendrovės TNS LT gruodžio mėnesį atlikta apklausa.

 

„Pagrindinės priežastys, kurios lemia tokį gyventojų elgesį yra dvi – praktiškumas ir taupumas. Nors plastikinių maišelių kaina yra sąlyginai maža, gyventojams atrodo nepraktiška pirkti dar vieną maišelį ir mokėti už jį pinigus, žinant, kad namuose guli dar keli. Žinoma, tai negalioja spontaniškiems pirkėjams. Patogumas taip pat lemia dalies žmonių elgesį. Kai kuriems gyventojams tiesiog priimtiniau prekes neštis ne maišeliuose, o pintuose krepšiuose, rankinėse ar dėžėse. Juos apsiperkant naudoja apie 7 proc. respondentų“, – sakė TNS LT projektų vadovė Rūta Matulaitienė.

 

Daugkartinio naudojimo maišelius teigia naudojantys 30 proc. Lietuvos gyventojų. Daugiau nei penktadalis apklaustųjų (22 proc.) plastikinius maišelius naudoja ne vieną kartą ir eidami į parduotuves atsineša juos su savimi išsaugoję iš praeito apsipirkinėjimo. Moterys maišeliais pasirūpina dažniau nei vyrai, nes yra linkusios apsipirkimą prekybos centre planuoti iš anksto.

 

Tyrimas buvo atliktas telefonu, reprezentatyviai apklausiant 1200 vyresnių nei 15 m. amžiaus Lietuvos gyventojų.

 

Didžiausia Lietuvoje rinkos tyrimų ir verslo konsultacijų bendrovė TNS LT priklauso tarptautinei kompanijai TNS. TNS turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. Jos atstovybės įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių – Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.

 

„Kantar“ pavaldi komunikacijos paslaugų grupei WPP. Vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, grupė siekia teikti išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei ir būti šios srities lyderiu. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių.