Kantar TNS: sportuojantys lietuviai nesveiku maistu lepinasi dažniau

PASIDALINK

Daugiau informacijos:

Justina Tauginienė

Media departamentas

Kantar TNS

Tel. + 370 5210 6657

El. paštas Justina.Tauginiene@kantar.com

PRANEŠIMAS SPAUDAI                                                              

2016 m. lapkričio 16 d., Vilnius

Bent kartą per savaitę sportuoja arba fizinius pratimus atlieka beveik trečdalis (32 proc.) Lietuvos gyventojų, tačiau jie gerokai dažniau nei nesportuojantys yra linkę pasimėgauti nesveiku maistu ir nuolat mėgina sublogti. Rečiau nei kartą per savaitę arba visai nesportuoja kas antras lietuvis. Tokius duomenis atskleidė rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės „Kantar TNS“ atliktas tyrimas.

 

Menkaverčiu maistu kartas nuo karto pasilepina 44 proc. sportuojančių ir tik kiek daugiau nei trečdalis (34 proc.) nesportuojančių gyventojų. Be to, mintys apie sulieknėjimą neapleidžia 35 proc. besimankštinančių ir vos 16 proc. nesportuojančių lietuvių.

 

„Daugiausiai sportuojančių yra tarp aukštąjį išsilavinimą įgijusių ir miestuose gyvenančių jaunų gyventojų. Ne paslaptis, kad šiai demografinei grupei priklausantys asmenys dažniausiai dirba sėdimą darbą biuruose,  daug laiko praleidžia prie kompiuterių, keliauja automobiliais. Kitaip tariant, jų gyvenimo būdas pats savaime dažnai yra gerokai nesveikesnis nei neretai fizinį darbą dirbančių, judriau gyvenančių, namuose  gamintą šviežią maistą dažniau valgančių mažesnių gyvenviečių gyventojų“, – sako „Kantar TNS“ Media departamento projektų vadovė Justina Tauginienė.

 

Anot J. Tauginienės, sportuojantys lietuviai dažnai tai daro būtent todėl, kad nori bent iš dalies kompensuoti nesveiko gyvenimo būdo pasekmes. Tuo metu mažai sportuojantys ar visai to nedarantys lietuviai, „Kantar TNS“ ekspertės teigimu, dažnai ir taip gyvena fiziškai aktyvesnį gyvenimą, todėl papildomai eiti į sporto klubą ar mankštintis poreikio nejaučia.

 

Tyrimo duomenimis, bent kartą per savaitę sportuoja 43 proc. aukštąjį išsilavinimą turinčių šalies gyventojų – gerokai daugiau nei žemesnį išsimokslinimą turinčių lietuvių. Palyginimui, kiekvieną savaitę sportuoja tik po 27 proc. aukštesnįjį ir vidurinįjį išsilavinimą turinčių lietuvių.

 

Sportas nesvetimas 35 proc. miestų gyventojų. Tuo metu kiekvieną savaitę sportuoja 27 proc. mažesnių gyvenviečių gyventojų. Daugiausiai kiekvieną savaitę sportuojančių lietuvių yra tarp jaunimo. Tai daro daugiau nei du trečdaliai (69 proc.) 15–19 metų ir 47 proc. 20–29 metų amžiaus gyventojų.

 

Sportuojantys gyventojai dažniau nei nesportuojantys reguliariai tikrinasi ir savo sveikatos būklę net, jeigu ir jaučiasi gerai. Taip elgiasi 31 proc. sportuojančių ir 24 proc. nesportuojančių gyventojų. Be to, daugiau nei pusė (52 proc.) kiekvieną savaitę sportuojančiųjų mano, kad už natūralius maisto produktus verta mokėti daug. Tokią pat nuomonę išreiškė tik 36 proc. nesportuojančių gyventojų.

 

„Sportuojančių Lietuvos gyventojų dalis jau kurį laiką išlieka panaši ir svyruoja ties trečdaliu. Nors sveikos gyvensenos idėjos vis labiau plinta, populiaresnėmis tampa įvairios aktyvaus laisvalaikio leidimo formos, tačiau bendra sportuojančių gyventojų dalis ženkliai neišauga. Tai lemia ir visuomenės senėjimo tendencijos. Vyresnio amžiaus gyventojai sportuoti yra linkę gerokai mažiau“, – sako J. Tauginienė.

 

Tyrimas taip pat parodė, kad trečdalis šalies gyventojų nors keletą kartų per mėnesį žiūri sporto varžybas per televiziją, o kas penktas lietuvis bent keletą kartų per metus apsilanko sporto renginiuose kaip žiūrovas.

 

„Kantar TNS“ atlikto „TNS Atlas“ tyrimo metu (vasario-balandžio mėn.) apklausta daugiau nei 1800 Lietuvos gyventojų.

 

Apie Kantar TNS

 

„Kantar TNS“ yra viena didžiausių pasaulyje tyrimų bendrovių, kurios ekspertai dirba daugiau nei 80 šalių. Bendrovė teikia įmonėms svarbius sprendimus pagrįsti ir augti leidžiančias įžvalgas.

 

„Kantar TNS“ yra ekspertai inovacijų, prekės ženklų, komunikacijos, vartotojų elgsenos ir kitose srityse. Savo klientams bendrovė padeda identifikuoti svarbiausius jų veiklos aspektus, atskleisti dar neišnaudotą potencialą ar pastebėti kritinius momentus bei tinkamai į juos reaguoti.

 

Bendrovė priklauso vienai pasaulyje pirmaujančių duomenų, tyrimų ir konsultacijų kompanijų „Kantar“.

 

Apie Kantar

 

„Kantar yra viena pasaulyje pirmaujančių duomenų, tyrimų ir konsultacijų bendrovių. „Kantar“ siūlo platų tyrimų ir konsultacijų spektrą. Grupė veikia 100 šalių ir vienija 30 tūkst. tyrimų specialistų, teikiančių prasmingas įžvalgas ir verslo strategijas „Kantar“ įmonių klientams. „Kantar“ grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė „Fortune Top 500“ kompanijų. „Kantar“ yra WPP dalis.