Kantar TNS: Lietuvoje formuojasi ekologišką gyvenimo būdą propaguojantis segmentas

PASIDALINK

Daugiau informacijos:

Justina Tauginienė

Media departamentas

Kantar TNS

Tel. + 370 5210 6657

El. paštas Justina.Tauginiene@kantar.com

 

PRANEŠIMAS SPAUDAI                                                              

2017 m. kovo 8 d., Vilnius

 

Ekologiškus produktus perka 46 proc. Lietuvos gyventojų. Tiesa, tik 39 proc. jų ir ketvirtadalis visų šalies gyventojų dėl ekologiškos produkcijos yra linkę plačiau atverti savo pinigines. Taip pat Lietuvoje pradeda formuotis ir aplinkai draugišką gyvenimo būdą propaguojančių vartotojų segmentas. Tokius rezultatus parodė rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės „Kantar TNS“ atliktas tyrimas.

 

Didžiausią dėmesį lietuviai skiria ekologiškiems maisto gaminiams. Juos renkasi daugiau nei trečdalis (37 proc.) šalies gyventojų. Kiek daugiau nei penktadalis tyrimo dalyvių atskleidė perkantys ekologišką buitinę chemiją, o dar tokia pat dalis – ekologiškas asmens higienos priemones. Visose produktų grupėse ekologiškus gaminius gerokai dažniau renkasi moterys nei vyrai.

 

Tyrimas taip pat parodė, kad daugiau nei pusė ekologiškus gaminius perkančių gyventojų mano, kad už natūralius maisto produktus verta mokėti brangiau. Tokios nuomonės laikosi 42 proc. visų šalies gyventojų, nors už ekologiškus produktus atseikėti daugiau pinigų yra pasiryžęs vos vienas iš keturių lietuvių.

 

„Ekologiškumo aspektas renkantis įvairius produktus Lietuvos vartotojams šiandien yra gana svarbus, tačiau jį vis dar neretai nustelbia kainos kriterijus. Dalis gyventojų ekologiškų produktų neperka taupumo sumetimais, nors ir mato prasmę, pavyzdžiui, už natūralius maisto produktus mokėti brangiau“, – sako „Kantar TNS“ Media departamento projektų vadovė Justina Tauginienė.

 

Vis tik, J. Tauginienės teigimu, tyrimo duomenys rodo jau esant susiformavusį ir aplinkai draugišką gyvenimo būdą propaguojančių vartotojų segmentą. Šie gyventojai ne tik perka ekologiškus produktus, yra pasiryžę išleisti jiems daugiau, bet ir gerokai dažniau nei tokių produktų neperkantys nerimauja dėl transporto taršos ar sąmoningai rūšiuoja šiukšles.

 

„Kantar TNS“ atlikto tyrimo duomenimis, beveik pusė (49 proc.) ekologiškus produktus perkančių lietuvių nerimauja dėl transporto sukeltos oro taršos ir kamščių, o 66 proc. sako sąmoningai rūšiuojantys atliekas. Palyginimui, tik 38 proc. ekologiškų produktų neperkančių šalies gyventojų nerimauja dėl oro taršos. Sąmoningai rūšiuoja kiek daugiau nei pusė (51 proc.) ekologiškų produktų neperkančių lietuvių.

 

Pažymėtina, kad bendrai nuo 2015 metų šiukšles sąmoningai rūšiuojančių gyventojų dalis ženkliai šoktelėjo, o pagrindine to priežastimi, J. Tauginienės teigimu, tapo šalyje pradėjusi veikti taromatų sistema. Per metus šiukšles rūšiuojančių gyventojų skaičius Lietuvoje išaugo 8 proc. Rūšiuojančių dalis ženkliai išaugo visose gyventojų amžiaus grupėse, tiek tarp moterų ir vyrų, tiek miesto ar kaimo gyventojų gretose.

 

„Kantar TNS“ praėjusiais metais atlikto „TNS Atlas“ tyrimo metu apklausta daugiau nei 1,8 tūkst. gyventojų visoje Lietuvoje.

 

Apie Kantar TNS

 

„Kantar TNS“ yra viena didžiausių pasaulyje tyrimų bendrovių, kurios ekspertai dirba daugiau nei 80 šalių. Bendrovė teikia įmonėms svarbius sprendimus pagrįsti ir augti leidžiančias įžvalgas.

 

„Kantar TNS“ yra ekspertai inovacijų, prekės ženklų, komunikacijos, vartotojų elgsenos ir kitose srityse. Savo klientams bendrovė padeda identifikuoti svarbiausius jų veiklos aspektus, atskleisti dar neišnaudotą potencialą ar pastebėti kritinius momentus bei tinkamai į juos reaguoti.

 

Bendrovė priklauso vienai pasaulyje pirmaujančių duomenų, tyrimų ir konsultacijų kompanijų „Kantar“.

 

Apie Kantar

 

„Kantar yra viena pasaulyje pirmaujančių duomenų, tyrimų ir konsultacijų bendrovių. „Kantar“ siūlo platų tyrimų ir konsultacijų spektrą. Grupė veikia 100 šalių ir vienija 30 tūkst. tyrimų specialistų, teikiančių prasmingas įžvalgas ir verslo strategijas „Kantar“ įmonių klientams. „Kantar“ grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė „Fortune Top 500“ kompanijų. „Kantar“ yra WPP dalis.