Kantar TNS: bankų atstovai praranda pozicijas nuomonės lyderių reitinge

PASIDALINK

 

Daugiau informacijos:

 

Linas Spėčius

Komunikacijos analizės vadovas

Kantar TNS

Tel. + 370 210 6637

El. paštas Linas.Specius@kantar.com

 

PRANEŠIMAS SPAUDAI                                                              

2016 m. lapkričio 8  d., Vilnius

 

Kantar TNS: bankų atstovai praranda pozicijas nuomonės lyderių reitinge

 

Nors bankų atstovai išlieka dažniausiai šalies žiniasklaidoje cituojamų nuomonės lyderių sąrašo viršūnėje, tačiau bendrai jų pozicijos per pastaruosius metus susilpnėjo. Pirmąjį šių metų pusmetį dažniausiai žiniasklaidoje cituotų nuomonės lyderių dvidešimtuke bankų atstovai užima 7 pozicijas, kai tuo metu pernai sudarė pusę šio sąrašo. Iš viso bankininkystės atstovai per pirmąjį šių metų pusmetį šalies žiniasklaidoje buvo cituoti 3696 kartus – 5 proc. mažiau nei per tą patį laikotarpį pernai. Tokius duomenis atskleidė rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės „Kantar TNS“ atlikta komunikacijos žiniasklaidoje analizė.

 

Daugiau nei ketvirtadaliu (26 proc.) pirmąjį šių metų pusmetį, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, viešojoje erdvėje išaugo mažmeninės prekybos sektoriaus atstovų citatų skaičius. Jie buvo cituoti 1428 kartus. Draudikai pirmąjį šių metų pusmetį žiniasklaidos priemonių buvo cituojami taip pat šiek tiek (3 proc.) dažniau nei pernai, o jų pasisakymų skaičius išaugo iki 642.

 

Tuo metu žiniasklaidoje cituojamų telekomunikacijų sektoriaus atstovų skaičius mažėjo 28 proc., o jų citatų skaičius – 6 proc.

 

„Šalies nuomonės lyderių reitingo viršūnėje bankininkystės atstovai pozicijas pamažu užleidžia verslo organizacijų ir akademinio sluoksnio asmenybėms. Prie tokių pokyčių pastaraisiais metais prisidėjo viešojoje erdvėje dominavusios temos – visų pirma, intensyvios diskusijos dėl naujo Darbo kodekso priėmimo. Šis klausimas lėmė, kad žiniasklaidoje buvo labiau matomi tokie asmenys kaip Lietuvos verslo konfederacijos prezidentas Valdas Sutkus, Investuotojų forumo direktorė Rūta Skyrienė, aktyvi išliko Lietuvos pramonininkų konfederacijos prezidento Roberto Dargio komunikacija“, – sako „Kantar TNS“ Komunikacijos analizės vadovas Linas Spėčius.

 

Kiti Lietuvos visuomeniniame gyvenime svarbūs įvykiai, turėję įtakos nuomonės lyderių reitingui, anot L. Spėčiaus, yra vadinamasis „Kalafioro skandalas“ ir „Lidl“ prekybos tinklo parduotuvių atidarymas šalyje. Žiniasklaidos dėmesys šiems įvykiams įtvirtino prekybininkų atstovų pozicijas dažniausiai cituojamų asmenų sąraše, taip pat lėmė Lietuvos prekybos įmonių asociacijos direktoriaus Lauryno Vilimo kilimą jame. L. Vilimo citatų skaičius žiniasklaidoje per metus išaugo net 72 proc.

 

Šalies nuomonės lyderių sąraše, „Kantar TSN“ atliktos analizės duomenimis, vis dar pirmauja vyriausiasis „Swedbank“ ekonomistas Lietuvoje Nerijus Mačiulis, kuris žiniasklaidoje per pirmąjį metų pusmetį cituotas 464 kartus. Toliau rikiuojasi SEB banko prezidento patarėjas, ekonomistas Gitanas Nausėda (389), dabar jau buvusi „Maxima LT“ komunikacijos vadovė Renata Saulytė (377), Lietuvos laisvosios rinkos instituto prezidentas Žilvinas Šilėnas (373) ir prekybos tinklo „IKI“ komunikacijos vadovė Berta Čaikauskaitė (294).

 

Labiausiai iš visų nuomonės lyderių į viršų reitinge šoktelėjo Ž. Šilėnas. Jame jis pakilo per 16 pozicijų, o jo pasisakymų skaičius išaugo net 187 proc. Lietuvos laisvosios rinkos prezidentas pirmąjį metų pusmetį žiniasklaidoje aktyviai pasisakė PVM mažinimo, „Sodros“ lubų, švietimo sistemos pertvarkos ir naujojo Darbo kodekso klausimais.

 

Dažniausiai šalies žiniasklaidoje cituojamų įmonių vadovų sąrašo viršuje įsitvirtinę „Maxima LT“ vadovas Žydrūnas Valkeris su 121 citata, „Swedbank“ valdybos pirmininkė Dovilė Grigienė (85) ir „Tele2“ vadovas Petras Masiulis (44).

 

Vertindama verslo ir kitų organizacijų atstovų komunikaciją žiniasklaidoje „Kantar TNS“ šių metų sausio-birželio mėnesiais analizavo 90 spaudos leidinių, 10 naujienų svetainių internete, 4 radijo stočių žinių laidas ir 5 televizijos kanalų žinių laidas.

 

Apie Kantar TNS

 

„Kantar TNS“ yra viena didžiausių pasaulyje tyrimų bendrovių, kurios ekspertai dirba daugiau nei 80 šalių. Bendrovė teikia įmonėms svarbius sprendimus pagrįsti ir augti leidžiančias įžvalgas.

 

„Kantar TNS“ yra ekspertai inovacijų, prekės ženklų, komunikacijos, vartotojų elgsenos ir kitose srityse. Savo klientams bendrovė padeda identifikuoti svarbiausius jų veiklos aspektus, atskleisti dar neišnaudotą potencialą ar pastebėti kritinius momentus bei tinkamai į juos reaguoti.

 

Bendrovė priklauso vienai pasaulyje pirmaujančių duomenų, tyrimų ir konsultacijų kompanijų „Kantar“.

 

Apie Kantar

 

„Kantar yra viena pasaulyje pirmaujančių duomenų, tyrimų ir konsultacijų bendrovių. „Kantar“ siūlo platų tyrimų ir konsultacijų spektrą. Grupė veikia 100 šalių ir vienija 30 tūkst. tyrimų specialistų, teikiančių prasmingas įžvalgas ir verslo strategijas „Kantar“ įmonių klientams. „Kantar“ grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė „Fortune Top 500“ kompanijų. „Kantar“ yra WPP dalis.