„Kantar“ tyrimas: ar Lietuvos gyventojai renkasi gyventi tvariau?

PASIDALINK

„Kantar“ pirkimo ir vartojimo įpročių tyrimo „Atlas“ duomenys atskleidžia, jog trečdalis Lietuvos gyventojų mano, kad savo veiksmais gali pakeisti juos supantį pasaulį. Nepaisant globalių iššūkių, infliacijos, kas penktas aktyviai prisideda prie tvaresnio gyvenimo Lietuvoje. 


„Kantar“ duomenimis,didėjant ekologija besidominčių žmonių skaičiui visame pasaulyje, skaičiuojama, kad Europoje šiandien net trečdalis (27 proc.) gyventojųsave priskiria prie aktyviai ekologija užsiimančiųjų (angl. eco-active). 


„Lietuvos gyventojai tvarumo klausimu taip pat renkasi sąmoningumą, – pastebi „Kantar“ media tyrimų vadovė Justina Dundulytė. -Optimizmo ypač nestokoja „Gen Z“ ir „Millenials“ karta (16-34 m.): beveik pusė šio amžiaus respondentų (43,5 proc.) sutinka, jog savo veiksmais gali pakeisti juos supantį pasaulį. Taip pat šiam teiginiui pritarė daugiau nei trečdalis gyventojų iš didžiųjų Lietuvos miestų.“ 


Keisti – atsisakyti?


Lietuvoje 2024-ais metais vienas iš trijų (28,8 proc.) gyventojų atsisako pirkti prekes ir paslaugas dėl jų neigiamo poveikio aplinkai ir visuomenei.

 

„Pandemija ir karas labiausiai pakeitė jaunojo pirkėjo mąstymą – daugiau nei pusė „Gen Z“ (16-24 m.) kartos atsisako pirkti tam tikras prekes, - atkreipia dėmesį J. Dundulytė. - Pirkėjas vengia produktų ir paslaugų, prisidedančių prie ilgalaikio aplinkos užterštumo, o taip pat išreikšdamas paramą Ukrainai – šalių agresorių prekių.“

 

Savo pirkimo įpročius keičia ir trečdalis (28,3 proc.) didžiųjų miestų gyventojų. Vis dėlto, stebima, kad panašus skaičius visų gyventojų (33,3 proc.) kol kas neatsisako visuomenei ir gamtai žalingų prekių bei paslaugų.

 

Gen Z – tvarumo lyderiai


Vienas iš trijų (27,3 proc.) Lietuvos gyventojų pritaria teiginiui „pirkdamas(-a) tvarius produktus arba rinkdamasis(-i) aplinką ir visuomenę tausojančias paslaugas, kitiems parodau, kas esu ir kuo tikiu”.

 

„Pirkėjas ieško tokių prekės ženklų, kurie atspindėtų jo vertybes, - sako „Kantar“ media tyrimų vadovė. - Net penktadalis (19,1 proc.) šalies gyventojų ieško tvarių alternatyvų ir renkasi įmones, kurios siekia kompensuoti savo poveikį aplinkai, pavyzdžiui, sodina medžius.

 

Taip pat panašus skaičius pirkėjų yra pasirengę skirti savo laiko ir pinigų, kad paremtų įmones, kurios stengiasi daryti gera.“

 

Pasak J. Dundulytės, tvarumo srityje lyderiauja „Gen Z“ – net trečdalis šios kartos atstovų aktyviai ieško ir remia tvarius prekės ženklus.

 

Galimybė proveržiui


Remiantis 2023 m. „Kantar“ Tvaraus sektoriaus indekso tyrimu, vidutiniškai 81 proc. pasaulio vartotojų įvairiuose sektoriuose teigia norintys gyventi tvarų gyvenimo būdą, tačiau tik 29 proc. aktyviai keičia savo elgesį.

 

„Pagrindinis šio didelio atotrūkio tarp to, ką vartotojai sako, ir to, ką jie iš tikrųjų daro, veiksnys yra aiškios informacijos trūkumas, - pabrėžia J. Dundulytė. - Šioje vietoje prekės ženklai turi ne tik galimybę, bet ir pareigą šviesti vartotojus.

 

Teikdami prieinamą informaciją apie tvarumą, savo įmonės poveikį aplinkai ir taip suderindami savo veiksmus su aplinkai sąmoningų vartotojų poreikiais, prekės ženklai gali reikšmingai prisidėti prie tvaresnės ir aplinkai draugiškesnės Lietuvos ateities“, - teigia „Kantar“ media tyrimų vadovė.

 

Apie tyrimą

 

Kantar Atlas™ ir Interneto vartotojų tyrimas analizuoja įvairius žmonių pirkimo ir vartojimo įpročius bei nuostatas. Tyrimą sudaro klausimai apie daugiau nei 90 produktų grupių vartojimą, prekės ženklų žinomumą ir polinkį rinktis tam tikrus dalykus. Klausimai apima respondentų požiūrį į prekes ar paslaugas, reklamą žiniasklaidoje, laisvalaikį, vertybines nuostatas. Kasmetinis tyrimas buvo atliktas 2024 m. vasario-balandžio mėn., apklausti 1601 16–74 m. Lietuvos gyventojai.

 

Apie „Kantar“

 

„Kantar“ yra viena didžiausių pasaulyje duomenų, įžvalgų ir konsultacijų bendrovių, vienijanti specialistus daugiau nei 90 šalių. „Kantar“ yra ekspertai inovacijų, prekės ženklų, komunikacijos, vartotojų elgsenos ir kitose srityse. Savo klientams bendrovė padeda identifikuoti svarbiausius jų veiklos aspektus, atskleisti dar neišnaudotą potencialą ar pastebėti kritinius momentus bei tinkamai į juos reaguoti.

 

Daugiau informacijos:

Justina Dundulytė

+370 5 210 6657

„Kantar“ media tyrimų vadovė

Justina.Dundulyte@kantar.com