TNS: pernai lietuvius labiausiai domino krepšinis, latvius – politikai, estus – „Eurovizija“

PASIDALINK

Kontaktai:
Deividas Butkus
TNS LT,
M.Valančiaus g. 1A / V.Mykolaičio-Putino g. 10A,
03155 Vilnius
Siųsti žinutę

PRANEŠIMAS SPAUDAI
2012 m. spalio 3 d., Vilnius

 

Iš trijų Baltijos šalių gyventojų daugiausiai laiko prie televizorių ekranų, klausydamiesi radijo ir naršydami internete praleidžia estai, kuomet latviai skaito daugiausia spaudos. Tuo metu lietuviai žiniasklaidos priemonėms – televizijai, spaudai, radijui ir internetui – skiria mažiausiai dėmesio. Tai parodė tyrimų kompanijos TNS atliktas Lietuvos, Latvijos ir Estijos visuomenės informavimo priemonių ir jų pasiekiamų auditorijų tyrimas.

Aktyviausi televizijos žiūrovai Baltijos šalyse – estai – prie ekranų kasdien vidutiniškai praleidžia 3 val. ir 49 min. Tuo metu latviai šiai žiniasklaidos priemonei vidutiniškai kiekvieną dieną skiria 3 val. 29 min. savo laiko, lietuviai - 3 val. 24 min. 2011 m. duomenimis, Lietuvoje daugiausiai žiūrovų dėmesio sulaukė Europos vyrų krepšinio čempionato rungtynės. Latvijoje žiūrimiausių TV laidų trejetuke net dvi pozicijas užima aukščiausių valstybės vadovų – Latvijos prezidento A. Bėrzinio ir ministro pirmininko V. Dombrovskio kalbos. Kuomet Estijoje daugiausiai TV auditorijos sutraukė Eurovizijos dainų konkurso finalo transliacija.

84 proc. latvių, pirmaujančių pagal spaudos skaitymo rodiklius tarp Baltijos šalių, teigia skaitę nors vieną spaudos leidinį. Tarp estų ši dalis siekia 77 proc., lietuvių – 73. Lietuvoje ir Latvijoje pagal skaitomumą pirmauja moterų arba laisvalaikio žurnalai: mūsų šalyje – žurnalas „Žmonės“, Latvijoje – „Ieva“. Kuomet Estijoje skaitomiausias yra dienraštis „Postimees“.

Estijai radijo kasdien vidutiniškai klausosi 3 val. 41 min, latviai – 3 val. 1 min. Lietuviai iš visų Baltijos šalių radijo klausosi mažiausiai – 2 val. 25 min. Vidutinis klausytų radijo stočių skaičius tarp estų siekia 3,17, tarp lietuvių – 3, 09, tarp latvių – 2,4.

Daugiausiai internete naršo estai – 76 proc. šios šalies gyventojų teigė per pastaruosius šešis mėnesius naudojosi internetu. Latvijoje ir Lietuvoje ši dalis atitinkamai sudaro 67 proc. ir 64 proc.

Visuomenės informavimo priemonių – televizijos, radijo, spaudos ir interneto – pasiekiamų gyventojų auditorijų tyrimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje kompanija TNS vykdo nuolat. Šiame pranešime skelbiami apibendrinti 2011 m. tyrimų duomenys.

TNS LT priklauso tarptautinei tyrimų kompanijai TNS Global, kuri turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. TNS atstovybės yra įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose.

 

 



Daugiau informacijos:
Linas Spėčius
Komunikacijos analizės vadovas
TNS LT
Tel.: + 370 5 210 6637
El. paštas: Linas.Spėčius@tns.lt

Programavimo darbai: WEBGuru