TNS: Pasaulio krepšinio čempionatas nusileidžia Olimpinėms žaidynėms ir Europos krepšinio čempionatui

PASIDALINK

Daugiau informacijos:
Daiva Plauškaitė Camacho Andrade
Tyrimų ekspertizės vadovė
TNS LT, UAB
Tel.: + 370 5 210 66 05
El. paštas: DaivaPlauskaite@tns.lt   

PRANEŠIMAS SPAUDAI
2014 m. rugsėjo 25 d., Vilnius

Neseniai pasibaigusį Pasaulio krepšinio čempionatą mūsų šalies gyventojai vertina kaip įvaizdžio, statuso ir garbės čempionatą. Tuo metu labiausiai mėgstamos lietuvių tarpe – krepšinio varžybos Olimpiados metu. Tai parodė didžiausios Lietuvoje rinkos ir žiniasklaidos tyrimų kompanijos TNS LT atliktas tyrimas apie populiariausius krepšinio čempionatus ir jų sirgalius.

Pasaulio krepšinio čempionatas Lietuvos sporto sirgalių akyse nusileidžia krepšinio rungtynėms Olimpinėse žaidynėse, kurias, kaip labiausiai mėgstamas, įvardino ketvirtadalis šalies gyventojų bei Europos krepšinio čempionatui, kurį mėgstamiausiu pripažįsta 19 proc. krepšinio aistruolių šalyje. Tuo metu Pasaulio krepšinio čempionatas, Eurolyga ir LKL surenka po 16 proc. šiems čempionatams atsidavusių Lietuvos sirgalių.

„Pasaulio krepšinio čempionatas Lietuvoje vertinamas kaip garbės čempionatas, kurį verta žiūrėti dėl lemiamų rungtynių, titulų ir pergalių, todėl jis labiau patraukia valdingus, krepšinį dėl statuso žiūrinčius žiūrovus. Tuo metu krepšinį Olimpinių žaidynių metu Lietuvoje linkstama vertinti kaip profesionalesnes, ne tokias pompastiškas kaip Pasaulio krepšinio čempionatas, varžybas, o jas žiūrėti dažniau renkasi labiau išmanantys ir į žaidimą įsigilinę žiūrovai. Jiems svarbu pačios varžybos, technika, pasiruošimas joms bei pats sportas. Tuo metu Europos čempionatui didesnį dėmesį užtikrina azartiški žiūrovai, kurie vadovaujasi emocijomis ir dažnai keliauja ten, kur tuo metu žaidžia jų komanda bei tai, kad mūsų šalies rinktinė turi daugiau šansų laimėti šiame čempionate“, - teigia TNS LT Tyrimų ekspertizės vadovė Daiva Plauškaitė-Camacho Andrade.

Taip pat su statusu, garbe ir titulais Lietuvoje siejamos NBA lygos rungtynės. NBA varžybas, kaip mėgstamiausias, išskiria net 8 proc. Lietuvos sirgalių. Savo ankstesnį įvaizdį praranda Eurolyga – šiuo metu ji neturi aiškaus įvaizdžio sirgalių akyse. LKL Lietuvoje matoma kaip „lietuviškas fonas“ ir nors niekada nevertinama kaip garbės ar kompetencijos reikalas, šios lygos rungtynes sirgaliai mėgsta dėl to, kad turėtų apie ką pakalbėti bei sektų lietuvių komandas. 

Šį „NeedScope“ metodologija paremtą tyrimą atlikusi bendrovė TNS LT  rėmėsi visuotinai priimtais šios srities analizės standartais ir analizavo Lietuvos krepšinio sirgalius naudojant Azartiško žiūrovo (drąsus, dinamiškas, nepriklausomas), Valdingo žiūrovo (užtikrintas, dominuojantis, išskirtinis), Išmanančio žiūrovo (tikslingas, kompetentingas, kontroliuojantis), Nuosaikaus žiūrovo (rūpestingas, atsargus, jautrus), Draugiško žiūrovo (prieinamas, draugiškas, atviras), ir Lengvabūdiško žiūrovo (pramogaujantis, nerūpestingas, spontaniškas) archetipus.

Didžiausia Lietuvoje rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovė TNS LT priklauso tarptautinei kompanijai TNS. TNS turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. Jos atstovybės įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių – Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.

„Kantar“ grupė, vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, teikia išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei bei siekia būti šios srities lyderiu. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių bendrovių sąrašą.

Programavimo darbai: WEBGuru