TNS LT: reklamos apimtys augo 5,5 proc.

PASIDALINK

Daugiau informacijos:
Giedrė Juronienė
Reklamos monitoringo vadovė
TNS LT
Tel. + 370 5210 6631
El. paštas Giedre.Juroniene@tns.lt

PRANEŠIMAS SPAUDAI
2014 m. gruodžio 3 d., Vilnius

Didžiausios Lietuvoje rinkos ir žiniasklaidos tyrimų kompanijos TNS LT atlikta reklamos monitoringo analizė parodė, kad 2014 m. sausio–spalio mėnesiais bendros reklamos apimtys Lietuvoje paaugo 5,5 proc., lyginant su 2013 m. analogišku laikotarpiu. Šiais metais reklamos apimtys labiausiai augo lauko reklamoje, kiek mažiau radijo, vidaus ir TV kanaluose.

„Per šių metų pirmuosius dešimt mėnesių labiausiai reklamos gross biudžetus didino interneto ir mobiliojo ryšio tiekėjai (108 proc.) bei mobiliojo ryšio operatoriai (88 proc.), taip pat spartus augimas buvo pastebimas paskolų, lizingo paslaugų teikėjų biudžetuose (81 proc.).  Tačiau išlaidos lengvųjų keleivinių automobilių (25 proc.), šokoladinių batonėlių (14,5 proc.) ir mobiliojo ryšio telefonų (14 proc.) reklamai mažėjo“, – pastebi TNS LT Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.

Lyginant 2013 m. ir 2014 m. sausio–spalio mėnesius, išlaidas reklamai labiausiai didino tokie reklamdaviai, kaip „Senukai“ (161 proc.), „Ermitažas“ (88 proc.) ir „Makveža“ (60 proc.). Tarp labiausiai mažinančių gross biudžetus – „Mondelez International“ (40 proc.), „Unilever“ (35 proc.) ir „Mars“ (25 proc.). reklamdaviai.

2014 m. sausio-spalio mėnesiais TV reklamos augimas siekė 5,8 proc. Per šį laikotarpį televizijoje buvo ištransliuota 1,288 tūkst. reklaminių klipų.

Spaudos reklamos apimtys, lyginant 2013 m. ir 2014 m. pirmų dešimties mėnesių duomenis, sumažėjo 6,6 proc. Laikraščiuose reklamos plotas krito 10,6 proc., žurnaluose šiek tiek paaugo – 1,3 proc. Iš viso laikraščiuose per šiuos metus buvo išspausdinta 9,522 mln., žurnaluose – 5,460 mln. kv.cm. reklamos.

Radijo stotys per 2014 m. pirmus dešimt mėnesių ištransliavo 6,120 mln. sekundžių reklamos ir tai buvo beveik 8,8 proc. daugiau nei per 2013-ųjų analogišką laikotarpį.

Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, lyginant šių ir praėjusių metų duomenis, paaugo 20,2 proc.
 
Lauko video reklamos ekranuose per 2014 metus buvo transliuota 2,542 mln. sekundžių reklamos. Palyginus su 2013 m. analogišku laikotarpiu, lauko video reklamos apimtis sekundėmis krito 14,2 proc.

Per 2014 m. sausio-spalio mėnesius ant degalinių degalų pylimosi pistoletų buvo užklijuota beveik 34,7 tūkst. reklaminių lipdukų. Lyginant su 2013 m., šis rodiklis krito 0,9 proc.

Vidaus TV reklamos kiekis, lyginant šių ir 2013 m. duomenis, paaugo 7,6 proc.

Kino reklama šiemet augo 0,4 proc. Iš viso per 2014 m. sausio-spalio mėnesius buvo parodyta 243 tūkst. reklaminių klipų.

Žemiau TNS LT reklamos apimčių apžvalgoje pateikiami žiniasklaidos reklamos monitoringo duomenys, reklamos apimčių pokytis lyginant 2014-ųjų ir 2013-ųjų* metų sausio-spalio mėnesių rezultatus.
   

Reklamos apimčių pokytis

Žiniasklaida

Reklamos apimtys

Pokytis %

TV

sekundės

5,8

LAIKRAŠČIAI

cm²

-10,6

ŽURNALAI

cm²

1,3

RADIJAS

sekundės

8,8

LAUKO STATINĖ REKLAMA

20,2

LAUKO VIDEO REKLAMA

sekundės

-14,2

FILLBOARD

kartai

-0,9

VIDAUS TV REKLAMA

kartai

7,6

KINO REKLAMA

kartai

0,4

 

TOP 10 reklamuotojų     

Reklamuotojas

TELE2

STUDIO MODERNA

BITĖ

MAXIMA LT

OMNITEL

4FINANCE

PROCTER&GAMBLE

RECKITT BENCKISER

HENKEL

PALINK

 

Produktų grupės TOP 10

Produktų grupė

PREKYBOS TINKLAI

GREITASIS KREDITAS

MOBILAUS RYŠIO OPERATORIAI

PREKYBOS CENTRAI

MOBILAUS RYŠIO IŠANKSTINIO MOKĖJIMO KORTELĖS

VAISTINĖS

MOBILAUS RYŠIO TELEFONAI – PREKYBA

POPULIARIOS MUZIKOS KONCERTAI,FESTIVALIAI

VITAMINAI, ŽUVIES TAUKAI IR KITI PRIEDAI

INTERNETO+MOBILUS RYŠYS

 

Produktų grupių pokytis

Produktų grupė

2014 01-10

2013 01-10

PREKYBOS TINKLAI

1

1

GREITASIS KREDITAS

2

2

MOBILAUS RYŠIO OPERATORIAI

3

6

PREKYBOS CENTRAI

4

7

MOBILAUS RYŠIO IŠANKSTINIO MOKĖJIMO KORTELĖS

5

3

VAISTINĖS

6

4

MOBILAUS RYŠIO TELEFONAI – PREKYBA

7

5

POPULIARIOS MUZIKOS KONCERTAI,FESTIVALIAI

8

8

VITAMINAI, ŽUVIES TAUKAI IR KITI PRIEDAI

9

9

INTERNETO+MOBILUS RYŠYS

10

17



Televizijoje, radijuje ir lauko video reklamoje yra skaičiuojamas reklamos laikas sekundėmis, spaudoje – reklamos plotas kvadratiniais centimetrais, lauko statinėje reklamoje – kvadratiniais metrais, internete, vidaus TV, kine ir fillboard reklamoje – kiekis (reklamų vienetai).

Duomenys pateikiami tik iš TNS LT registruojamų žiniasklaidos priemonių sąrašo, o tai sudaro (ekspertinis vertinimas): TV – 98%, spauda – 90%, radijas – 90%, lauko reklama – 90%, lauko video reklama – 90%, kino reklama – 85%, interneto banerinė reklama 80%, fillboard reklama – 100%, vidaus tv reklama – 80% reklamos rinkos apimties.

Didžiausia Lietuvoje rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovė TNS LT priklauso tarptautinei kompanijai TNS. TNS turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. Jos atstovybės įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių – Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.

„Kantar“ grupė, vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, teikia išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei bei siekia būti šios srities lyderiu. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių bendrovių sąrašą.

*GROSS – tai reklamos skelbimo žiniasklaidoje išlaidos, skaičiuojamos naudojant oficialius žiniasklaidos tiekėjų kainininkus, neatsižvelgiant į jokias galimas apimties ar kitas nuolaidas, kurias žiniasklaidos tiekėjai gali suteikti reklamos užsakovams.

Programavimo darbai: WEBGuru