TNS LT: Moterys dažniau renkasi viešąjį transportą, vyrai – nuosavą automobilį

PASIDALINK

Daugiau informacijos:
Justina Tauginienė
Media departamentas
TNS LT
Tel. + 370 5210 6657
El. paštas Justina.Tauginiene@tns.lt

PRANEŠIMAS SPAUDAI
2014 m. rugpjūčio 27 d., Vilnius

Nuosavą automobilį beveik kasdien vairuoja pusė Lietuvos vyrų (48,3 proc.) ir tik vos daugiau nei penktadalis moterų (23,1 proc.). Silpnosios lyties atstovės dažniau linkusios naudotis viešuoju transportu: kiekvieną dieną arba kelis kartus per savaitę autobusu, troleibusu ar mikroautobusu važiuoja kas trečia moteris (31 proc.) ir tik kas penktas vyras (21 proc.). Tai parodė rinkos tyrimų bendrovės TNS LT atliktas TNS Atlas  tyrimas.

Beveik kas antras 15-74 m. amžiaus Lietuvos gyventojas apklausos metu teigė, jog automobilio nevairuoja niekada (47,4 proc.), o savo transporto priemone reguliariai važinėja 35 proc. respondentų.

2014 m. duomenimis, bent vieną nuosavą automobilį  turėjo daugiau nei pusė Lietuvos šeimų, du automobilius – 15,5 proc., o beveik 3 proc. lietuvių šeimoje turi tris automobilius ir daugiau.

„Lyginant amžiaus grupes išsiskiria 30-49 metų gyventojai. Tai amžius, kai dauguma jau yra sukūrę šeimas, gyvena įtemptą gyvenimą, tad taupydami laiką ir turėdami tam finansines galimybes visur važinėja savo transportu. Kas antras šios amžiaus grupės atstovas automobilį vairuoja beveik kiekvieną dieną“, – teigia TNS LT projektų vadovė Justina Tauginienė.

Viešuoju transportu Lietuvoje reguliariai naudojasi apie ketvirtadalį visų gyventojų (25,7 proc.). Kiekvieną dieną autobusu, troleibusu ar mikroautobusu važinėja 12,3 proc., o kelis kartus per savaitę 13,4 proc.  gyventojų. Niekada viešojo transporto paslaugomis nesinaudoja apie penktadalį Lietuvos gyventojų.

31 proc. miestų gyventojų reguliariai važinėja viešuoju transportu. Palyginimui, viešojo transporto paslaugomis naudojasi tik 14 proc. kaimo gyventojų. Daugiausiai viešuoju transportu važinėja gyvenantys Kaune (51,6 proc.), Klaipėdoje (47,9 proc.) ir Vilniuje (45,7 proc.).

TNS Atlas™ tyrimas buvo atliktas 2014 m. vasario – balandžio mėnesiais, o jame dalyvavo 1800 Lietuvos, gyventojų nuo 15 iki 74 m. amžiaus. TNS Atlas tikslas – nustatyti tikslines produktų vartotojų grupes, surinkti informaciją apie žmonių pirkimo ir vartojimo įpročius.

Didžiausia Lietuvoje rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovė TNS LT priklauso tarptautinei kompanijai TNS. TNS turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. Jos atstovybės įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių – Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.

„Kantar“ grupė, vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, teikia išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei bei siekia būti šios srities lyderiu. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių bendrovių sąrašą.

Programavimo darbai: WEBGuru