TNS LT: mažėja šventinės reklamos apimtys

PASIDALINK

Daugiau informacijos:

Giedrė Juronienė
Reklamos monitoringo vadovė
TNS LT

Tel. + 370 5210 6631

El. paštas: Giedre.Juroniene@tns.lt

PRANEŠIMAS SPAUDAI
2012 m. rugpjūčio 16 d., Vilnius

 

Pirmąjį šių metų pusmetį reklamuotojų išlaidos šventinei reklamai tradicinėse žiniasklaidos priemonėse, t.y. spaudoje, televizijoje ir radijuje, lyginant su praėjusių metų atitinkamu laikotarpiu, sumažėjo daugiau nei trečdaliu arba 37,6 proc. Reklamos užsakovai didžiausią dalį – 70 proc. – šventinės reklamos biudžetų skyrė šv. Velykoms. Tai paaiškėjo po rinkos ir žiniasklaidos tyrimų kompanijos TNS LT atlikto reklamos apimčių tyrimo.

Lyginant su 2011 m. pirmuoju pusmečiu, šiemet reklamuotojai tradicinėje žiniasklaidoje mažiausiai lėšų skyrė tarptautinei įsimylėjėlių dienai. Iš viso išlaidos reklamai spaudoje, televizijoje ir radijuje per Šv. Valentino dieną šiais metais sumažėjo 86 proc., per šv. Velykas – 26 proc., o per Jonines – 14 proc.

Tarp kitų švenčių didžiausiomis reklamos apimtimis pasižymėjo šv. Velykos, kurioms buvo skirti 1,3 mln. litų*– bei Joninės – 473 tūkst. litų* – reklamos spaudoje, radijuje ir televizijoje biudžetų lėšų.

Per šv. Velykas pagrindiniais reklamos užsakovais buvo greitųjų kreditų bendrovės bei prekybos centrai. Šiuo laikotarpiu žiniasklaidoje dominavo banko „Bigbank“ reklama, kainavusi 65,6 proc. reklamos minėtose žiniasklaidos priemonėse biudžeto (pernykštis rodiklis – 40,8 proc.). Palyginimui, prekybos centrai, ruošdamiesi šiai šventei, skyrė 16,5 proc. Didžiausią dalį lėšų – 9,1 proc. – investavo „Prisma“, kuomet „Ozas“ – 3,8 proc., o „Maxima“ – 3,6 proc.

Joninių šventinis laikotarpis aktyviausiai išnaudotas alaus reklamai. Jo metu „Utenos alaus“ reklamai buvo skirta 32,6 proc. lėšų – tai dešimtadaliu daugiau nei pernai. Antroje vietoje pagal išlaidų dalį, skyręs 27,5 proc. Joninėms skirto biudžeto, atsidūrė namų apyvokos reikmenų parduotuvių tinklas „Jysk“. Į stambiausių Joninių reklamuotojų trejetuką taip pat pateko Kauno turizmo informacijos centras, skyręs 17,9 proc. reklamos biudžeto lėšų.

Įsimylėjėlių dieną daugiausiai lėšų skyrė prekybos ir pramogų centrai. Į pirmą vietą šiame sąraše pateko sostinės prekybos ir laisvalaikio centras „Panorama“, kurio išlaidos šv. Valentino dienai sudarė 36,2 proc. Kiek mažiau – 22,4 proc. – reklamos biudžeto minėtai šventei skyrė Vilniaus centrinė universalinė parduotuvė (VCUP). Po jos rikiuojasi kūno priežiūros priemonių kompanija „L‘occitane“, kurios išlaidos minėtai šventei sudarė 11,5 proc. reklamos lėšų.

Šalies reklamos rinkos tyrimą TNS LT atliko pagal 2011 m. ir 2012 m. pirmojo pusmečio spaudos, TV ir radijo reklamos monitoringo duomenis.

TNS LT kontroliuoja tarptautinė tyrimų kompanija TNS Global, kuri turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. TNS atstovybės yra įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose.

*Pranešime pateikiami gross reklamos pinigai, t. y. duomenys be reklamos apimties, kartojimo nuolaidų ar žiniasklaidos suteiktų nuolaidų, taip pat į duomenis neįtrauktos reklamos, kurias remia žiniasklaidos priemonės bei žiniasklaidos reklamos tarpusavio mainai.

Programavimo darbai: WEBGuru