TNS LT: lietuviai turgavietėse šventėms apsiperka rečiau

PASIDALINK

Daugiau informacijos:

Rūta Matulaitienė
Rinkos tyrimų specialistė

TNS LT
Tel.: +370 6500 6621
El.paštas: Ruta.Matulaitiene@tns.lt

PRANEŠIMAS SPAUDAI

2014 m. gruodžio 30 d., Vilnius 

Daugiau nei pusė (56 proc.) Lietuvos gyventojų šių metų žiemos šventėms pirko arba ketina pirkti prekių tokiuose prekybos centruose, kaip Maxima, IKI, Rimi. Tuo metu turgaus prekeiviai sulaukia kur kas mažiau pirkėjų, kurie ieško dovanų ar maisto ateinančioms šventėms. Čia prieš Kalėdas ir Naujuosius metus apsiperka tik apie 17 proc. respondentų. Tai parodė didžiausios Lietuvoje rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovės TNS LT gruodžio mėnesį atlikta apklausa.

„Prieš dešimtmetį didžiausias pirkėjų bumas užplūsdavo turgus, tačiau šiandien didžioji dalis gyventojų apsipirkinėja prekybos centruose. Toks pokytis galimai įvyko dėl vis didėjančios šviežių produktų pasiūlos bei laiko stokos. Žmonėms paprasčiau vakare po darbo užsukti į prekybos centrą nei specialiai važiuoti apsipirkti į turgų“, – sakė TNS LT rinkos tyrimų specialistė Rūta Matulaitienė.

Apie 40 proc. Lietuvos gyventojų šių metų šventėms apsipirkinėja prekybos ir pramogų centruose (pavyzdžiui, Babilonas, Akropolis, Mega). Išskirtinių prekių, kurių nėra įprastuose prekybos centruose, o tik firminėse parduotuvėse, ieško kas penktas apklaustasis – 21 proc.

Internetinė prekyba švenčių laikotarpiu taip pat labai išpopuliarėjo. Prekių iš užsienio parduotuvių internetu šiemet prieš šventes užsisako daugiau nei 12 proc. gyventojų. Daugiau nei penktadalis, arba 22 proc. dovanų ir kitų prekių ieško lietuviškose internetinėse svetainėse.

Daugiau nei dešimtadalis apklaustųjų atsakė, kad šiemet Kalėdinių dovanų nepirks išvis.

Tyrimas buvo atliktas telefonu reprezentatyviai apklausiant 1200 vyresnių nei 15 m. amžiaus Lietuvos gyventojų.

Didžiausia Lietuvoje rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovė TNS LT priklauso tarptautinei kompanijai TNS. TNS turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. Jos atstovybės įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių – Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.

„Kantar“ grupė, vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, teikia išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei bei siekia būti šios srities lyderiu. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių bendrovių sąrašą.

Programavimo darbai: WEBGuru