TNS LT: į prekės ženklo apdovanojimus atkreipia dėmesį mažiau nei trečdalis gyventojų

PASIDALINK

Daugiau informacijos:
Jurgita Račkytė-Vilimė
Vyr. projektų vadovė
TNS LT, UAB
Tel.: + 370 6500 6623
El. paštas: Jurgita.Račkytė@tns.lt

PRANEŠIMAS SPAUDAI
2012 m. gruodžio 17 d., Vilnius

 

Rinkdamiesi maisto ir kasdienio vartojimo prekes, į įvairius gaminių ir prekės ženklų apdovanojimus dėmesį kreipia 31,5 proc. šalies gyventojų. Naujienos apie prekių ženklų ir gaminių įvertinimus labiausiai domina aukštesnių pajamų gyventojus. Tai parodė rinkos ir žiniasklaidos tyrimų kompanijos TNS LT atlikta vartotojų apklausa.

Vartotojų tyrimo metu paaiškėjo, kad apie „Lietuvos metų gaminio“, „Metų prekės ženklo“ ir kitus prekių ženklų bei gaminių apdovanojimus žino 56 proc. vartotojų. Kiek mažiau nei kas antras vartotojas teigė, kad jam neteko girdėti apie tai, kad gaminiai rungiasi tokiuose apdovanojimų rinkimuose.

Kas ketvirtas, arba 27,8 proc. vartotojų teigė, kad domisi naujienomis žiniasklaidoje apie gaminio pasiekimus ir apdovanojimus. Tokio pobūdžio žiniomis labiausiai domisi gyventojai, kurie gauna aukštesnes pajamas. Likusi dalis respondentų, tarp kurių vyrauja žemesnių pajamų vartotojai į tokio pobūdžio spaudoje skelbiamus pranešimus niekada nekreipia dėmesio.

„Tyrimas parodė, kad rinkdamiesi maisto ir kasdienio vartojimo prekes, Lietuvos gyventojams vis dar labiausiai rūpi kaina bei funkcinės produkto savybės. Tačiau tai, kad beveik kas trečias gyventojas mato prekių ženklams suteiktus įvertinimus, jau yra reikšminga. Ar iš tikrųjų didžioji dalis vartotojų yra abejingi prekių ženklų apdovanojimams, reikėtų išsamesnių tyrimų, kurie padėtų sužinoti tikslias pasąmonės reakcijas“,– teigia Jurgita Račkytė-Vilimė, TNS LT vyresnioji projektų vadovė.

Kainą, kaip pagrindinį gaminio pasirinkimo prioritetą įvardijo 62,8 proc. apklaustųjų. Kas antras vartotojas į trejetuką svarbiausių gaminio savybių įtraukė skonį, o 46,6 proc. – sudedamąsias gaminio dalis.

 

 

Tyrimo metu buvo apklausta 506 Lietuvos gyventojai nuo 15 iki 74 m. amžiaus. Apklausa buvo atlikta šių metų lapkričio mėnesį tiesioginio interviu metu respondentų namuose.

TNS LT priklauso tarptautinei tyrimų kompanijai TNS Global, kuri turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. TNS atstovybės yra įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose.

Programavimo darbai: WEBGuru