TNS LT: atostogas dauguma lietuvių praleidžia pas artimuosius ir draugus

PASIDALINK

Daugiau informacijos:
Rūta Matulaitienė
Politinių ir socialinių tyrimų specialistė
TNS LT
Tel. + 370 5 210 6600
El. paštas Rūta.Matulaitienė@tns.lt

PRANEŠIMAS SPAUDAI
2013 m. kovo 22 d., Vilnius

 

Pernai keliavo 60 proc. Lietuvos gyventojų. Beveik kas antras, arba 42 proc. mūsų šalies gyventojų, atostogų metu lankė savo šeimos narius, artimuosius ir draugus. Kiek daugiau nei kas trečio lietuvio (37 proc.) atostogų tikslas buvo pasimėgauti saule ir paplūdimiu. Šiemet atostogauti neplanuoja tik 17 proc. Lietuvos gyventojų. 39 proc. lietuvių pagrindinių atostogų metu ketina likti Lietuvoje. Tai parodė vienos didžiausių Lietuvoje rinkos ir žiniasklaidos tyrimų kompanijos TNS LT atliktas „Flash Eurobarometro“ tyrimas.

Apklausa parodė, kad kas trečias Lietuvos gyventojas 2012 m. rinkosi atostogas gamtoje – prie ežerų ir upių, vyko į kalnus. 19 proc. mūsų tautiečių atostogaudami lankė miestus, o religiniais ir kultūriniais tikslais keliavo 16 proc. gyventojų. Sveikatinimo ir grožio procedūras pernai rinkosi tik kiek daugiau nei kas dešimtas lietuvis.

Spręsdami kur keliauti, daugiau nei pusė Lietuvos gyventojų – 59 proc. – labiausiai pasikliauja artimųjų, kolegų ir draugų rekomendacijomis. 41 proc. lietuvių šiuos planus kuria pagal interneto tinklalapiuose randamą informaciją, o 26 proc. – remdamiesi asmenine patirtimi.

Apklausa taip pat parodė, kad didžiausiu postūmiu sugrįžti į kartą jau aplankytą vietovę lietuviai laiko gamtos turtus ir palankias oro sąlygas. Tai paskatintų į tą pačią vietovę sugrįžti 45 proc. apklaustųjų. Tuo metu lietuvio kišenei priimtinas kainų lygis sugrįžti paskatintų 27 proc. respondentų. Malonus aptarnavimas, šiltas bendravimas ar įvairios smulkmenos, kaip galimybė atvykti su gyvūnais ir panašiai, yra aktualus tik kas šeštam (16 proc.) turistui iš Lietuvos.

Paprašius įvardinti priežastis, dėl kurių atostogų pernai teko atsisakyti, 45 proc. apklaustųjų nurodė finansines kliūtis. Kas dešimtas lietuvis neatostogavo dėl darbinių reikalų, analogiška dalis gyventojų nevyko atostogauti, nes teikė pirmenybę buvimui namie ir bendravimui su artimaisiais neišvykstant. Beveik 4 proc. gyventojų nevyko į keliones dėl laiko stokos, o 18 proc. – dėl kitų asmeninių priežasčių.

Visuomenės nuomonės „Flash Eurobarometro“ tyrimas vykdomas Europos Komisijos iniciatyva. Tyrimo metu Europos šalyse apklausta 30 628 respondentai, Lietuvoje – 500 asmenų. Apklausa buvo vykdoma 2013 m. sausio pabaigoje.

TNS LT priklauso tarptautinei tyrimų kompanijai TNS Global, kuri turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. TNS atstovybės yra įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.

„Kantar“ – viena didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių, priklausanti komunikacijos paslaugų grupei WPP. Vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, grupė siekia teikti išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei ir būti lyderiu šioje srityje. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių.

Programavimo darbai: WEBGuru