Televizija nepasiduoda: skaitmeninių įrenginių populiarumas formuoja naujus žiūrovų įpročius

PASIDALINK

Daugiau informacijos:
Živilė Janukonienė
Projektų direktorė
TNS LT
8 5 2106620
El. paštas Zivile.janukoniene@tns.lt

PRANEŠIMAS SPAUDAI           
2014 m. rugpjūčio 28 d., Vilnius

Pasak pasaulinės tyrimų bendrovės TNS, suaugusieji visame pasaulyje lieka ištikimi televizijai, keičiasi tik jos vartojimo įpročiai. Tai patvirtina trys ketvirtadaliai interneto vartotojų (75 proc.), kurie atsakė, kad prie televizoriaus laiką leidžia kiekvieną dieną. Vakarienė prie ekrano taip pat išlieka gyva tradicija: 76 proc. respondentų prisipažino skiriantys televizijai visą savo dėmesį valgant vakare, parodė tarptautinės tyrimų kompanijos TNS atliktas pasaulinis tyrimas, kurio metu buvo apklausta virš 55 tūkst. interneto vartotojų visame pasaulyje.


Lietuvos gyventojų įpročiai panašūs: 2014 m. TV kasdien žiūrėjo 89.1 proc. Lietuvos interneto vartotojų nuo 15 m. amžiaus. Bendrai su medijomis Lietuvos interneto vartotojai praleidžia vidutiniškai 8 val. 15 minučių per dieną. Medija, kuriai interneto vartotojai Lietuvoje vis dar skiria daugiausiai laiko yra televizija. Vidutiniškai vienas interneto vartotojas Lietuvoje televiziją žiūrėjo 3 valandas 49 minutes per dieną.


TNS tyrimai rodo, kad beveik pusė interneto vartotojų pasaulyje (48 proc.), žiūrėdami televiziją, natūraliai tuo pačiu metu įsitraukia ir į įvairią veiklą savo skaitmeniniuose prietaisuose: tikrina elektroninį paštą, socialinius tinklus, apsipirkinėja internetu. Skaitmeniniai prietaisai leidžia TV turinį žiūrėti tiek tiesiogiai, tiek bet kuriuo patogiu vartotojams laiku, kas taip pat didina televizijos žiūrimumą. Tokia galimybe naudojasi ketvirtadalis (25 proc.) pasaulio interneto vartotojų. Lietuvoje TV turinį internetu kompiuteryje arba mobiliajame įrenginyje kasdien žiūri 13,3 % vyresnių nei 15 metų gyventojų.


„Nėra abejonių, kad konkurencijos tradicinei televizijai bent kol kas nėra, tačiau reklamdaviai turės atkreipti dėmesį į besikeičiančius televizijos žiūrėjimo įpročius ir mąstyti, kaip prie jų prisitaikyti. Didžiosios žiniasklaidos kompanijos jau spėjo tą pastebėti ir pasinaudoti. Augant televizijos žiūrimumui internete, jos pradėjo siūlyti papildomą TV turinį, kurį galima žiūrėti išmaniuosiuose telefonuose ir planšetėse. Panašių sprendimų ateityje galima laukti dar daugiau“, – teigia TNS LT projektų direktorė Ž. Janukonienė.


TNS LT priklauso tarptautinei tyrimų kompanijai TNS Global, kuri turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. TNS atstovybės yra įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių  Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.


„Kantar“ grupė, vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, teikia išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei bei siekia būti šios srities lyderiu. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių bendrovių sąrašą.

Šaltinis: Media day 2014 vasaris-balandis. Reprezentatyvi 15-74 m. Lietuvos gyventojų apklausa. Apklausta 1780 gyventojų.

Programavimo darbai: WEBGuru