Radijo auditorijai tirti Lietuvoje pradėtas naudoti naujas pažangus metodas

PASIDALINK

Daugiau informacijos:

Renata Mackevičienė
Medijų vyresnioji projektų vadovė
Tel.   +370 5210 6600
Mob.   +370 6500 6633
El.paštas   Renata.Mackeviciene@kantar.com

www.kantar.lt

PRANEŠIMAS SPAUDAI                                                              

2017 m. birželio 26 d., Vilnius

Vidutiniškai per dieną radijas Lietuvoje pasiekia 70 proc. šalies gyventojų. Daugiausiai žmonių radijo stočių šalyje klausosi ryte tarp 9 ir 11 val. Vidutiniškai per parą radijas klausomas 2 val. 50 minučių. Tai parodė pagal naują pažangų radijo auditorijos tyrimų metodą gauti bendrovės „Kantar TNS“ duomenys.

 

„Day-After Recall“ (DAR) radijo auditorijos tyrimas nuo šiol Lietuvoje bus naudojamas vietoje vadinamojo dienoraščio tipo tyrimo ir leis apklausti daugiau respondentų ir išsamiau analizuoti radijo klausytojų auditorijas.

 

„Esminis skirtumas tarp anksčiau naudoto dienoraščio tipo tyrimo ir DAR metodologijos yra tas, kad Lietuvos gyventojai nuo šiol apklausiami kiekvieną metų dieną, išskyrus valstybines šventes. Jų prašoma prisiminti radijo stočių klausymą skirtingais praėjusios dienos laiko intervalais. Iki šiol atrinkti respondentai pildydavo visos savaitės savo radijo klausymosi „dienoraštį“, – sako tyrimų bendrovės „Kantar TNS“ Medijų vyr. projektų vadovė Renata Mackevičienė.

 

Anot R. Mackevičienės, naujasis tyrimo metodas leis geriau pasiekti ir analizuoti specifinių tikslinių grupių radijo klausymą ir radijo stočių žinomumą. Be to, pagal DAR metodą per metus bus apklausiama beveik dvigubai daugiau respondentų nei anksčiau, todėl bus galimybė su mažesne paklaida analizuoti smulkesnių tikslinių grupių klausymo ypatumus. Iš viso per metus bus apklausiama per 9 tūkst. respondentų, atrinktų taip, kad reprezentuotų šalies demografiją. DAR metodą radijo auditorijos tyrimui naudoja didžioji dalis Europos valstybių.

 

„Poreikį pereiti prie naujojo tyrimo metodo lėmė pasaulinės radijo auditorijos tyrimų tendencijos ir praktikos, technologijų vystymasis ir jų galimybių didėjimas, taip pat – didėjantis gyventojų mobilumas, dėl kurio juos tampa sunkiau pasiekti tyrėjams. DAR tyrimas leidžia respondentus apklausti automatizuotų telefoninių ir internetinių apklausų būdu. „Kantar TNS“ Lietuvoje nuosekliai investavo į technologinius sprendimus, kurie dabar leidžia naudoti pažangesnius tyrimų būdus“, – pažymi R. Mackevičienė.

 

 

 

 

Lietuvos radijo stočių vidutinis dienos auditorijos pasiekiamumas (proc.)

 

 

 

Tyrimas buvo atliktas 2017 m. sausio – gegužės mėn., apklausta 4523 Lietuvos gyventojai, 16-74 m. amžiaus.

 

Apie Kantar TNS

 

„Kantar TNS“ yra viena didžiausių pasaulyje tyrimų bendrovių, kurios ekspertai dirba daugiau nei 80 šalių. Bendrovė teikia įmonėms svarbius sprendimus pagrįsti ir augti leidžiančias įžvalgas.

 

„Kantar TNS“ yra ekspertai inovacijų, prekės ženklų, komunikacijos, vartotojų elgsenos ir kitose srityse. Savo klientams bendrovė padeda identifikuoti svarbiausius jų veiklos aspektus, atskleisti dar neišnaudotą potencialą ar pastebėti kritinius momentus bei tinkamai į juos reaguoti.

 

Bendrovė priklauso vienai pasaulyje pirmaujančių duomenų, tyrimų ir konsultacijų kompanijų „Kantar“.

 

Apie Kantar

 

„Kantar yra viena pasaulyje pirmaujančių duomenų, tyrimų ir konsultacijų bendrovių. „Kantar“ siūlo platų tyrimų ir konsultacijų spektrą. Grupė veikia 100 šalių ir vienija 30 tūkst. tyrimų specialistų, teikiančių prasmingas įžvalgas ir verslo strategijas „Kantar“ įmonių klientams. „Kantar“ grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė „Fortune Top 500“ kompanijų. „Kantar“ yra WPP dalis.