„Kantar“ tyrimas: kovoje dėl darbuotojų komunikuota dvigubai intensyviau

PASIDALINK

Stiprėjant kovai dėl talentų, darbdavio reputacijos temų žiniasklaidoje padaugėjo kone pusantro karto, rodo „Kantar“ tyrimas.

 

Lankstus darbo grafikas ir vieta, sveikatos ir gyvybės draudimas bei atlyginimo kėlimas. Apie šiuos tris motyvatorius darbe šį pusmetį darbdaviai žiniasklaidoje kalbėjo dažniausiai. Visi šie aspektai patenka ir į darbuotojų norimų motyvacinių priemonių dešimtuką, tiesa, poreikiai ir pasiūla skiriasi nelygu koks sektorius. Aktyviausiai gero darbdavio tematiką komunikavo „Lidl Lietuva“, „Ignitis“, „Maxima“, rodo „Kantar“ tyrimas.

 

Kaip pastebima, įmonės komunikuodamos gero darbdavio temomis, daugeliu atvejų atsižvelgia į tai, ko trokšta darbuotojai motyvacijos srityje – komunikuojamų naudų sąrašas žiniasklaidoje didžiąja dalimi sutampa su darbuotojų lūkesčių sąrašu, tiesa, nebūtinai tokiu pat eiliškumu ar proporcijomis, rodo Darbdavių reputacijos žiniasklaidoje tyrimas.

 

 

„Kaip matome iš tyrimo, šiemet gero darbdavio ir motyvacinių priemonių komunikacija suintensyvėjo pusantro karto: jeigu pernai turėjome per keturis šimtus publikacijų darbdavio reputacijos tema per metus, tai šiemet – beveik tris šimtus turime jau per pusmetį; antrasis, pusmetis, panašu, taip pat nebus ramesnis. Tai skatina rinkoje juntamas darbuotojų stygius ir kova dėl talentų bei suaktyvėję kai kurių sektorių flagmanai“, – sakė Linas Spėčius, „Kantar“ komunikacinės analizės vadovas.

 

Aktyvumą kaitina darbuotojų stygius

 

Jo kolegė Jurgita Račkytė-Vilimė, „Kantar“ rinkos tyrimų ir įžvalgų vadovė, antrina, kad gero darbdavio tematikos aktyvumą itin kaitina darbuotojų stoka.

  

„Vien Užimtumo tarnyboje yra registruota per 66 tūkst. laisvų darbo vietų, o čia dar gali nepatekti tos pozicijos, kurioms įprastai pasitelkiami talentų medžiotojai. Tad natūraliai į kovos dėl darbuotojų arsenalą vis aktyviau traukiama ir komunikacija, joje darbdaviai vis dažniau kalba ir apie tai, ko tikisi ir ieško darbuotojai: visokeriopas lankstumas, sveikatos ir gyvybės draudimas, įtraukiantys ir grįžtamąjį ryšį teikiantys vadovai. Vis dėlto, kaip matome iš darbuotojų įsitraukimo tyrimo, tarp darbuotojų motyvacijos lūkesčių bei realybės būna ir nemenkas atotrūkis“, – sako J. Račkytė-Vilimė.

 

Iš dešimtuko labiausiai komunikuotų motyvacinių priemonių, šešios patenka ir į darbuotojų prioritetų dešimtuką.

 

Motyvacines priemones diktuoja aktualijos


Šiemet į komunikuojamų motyvacinių priemonių topą pateko dvi naujos – motyvacija įmonės akcijomis ir psichinės sveikatos iniciatyvos.

 

„Pastarieji du dalykai buvo nulemti aktualijų. Pirmąją priemonę itin aktyviai komunikavo energetikos įmonės, ruošdamosis sektoriaus liberalizavimui ir siekdamos pritraukti talentų, taip pat bankų ir finansų sektorius. Antrasis dalykas, susijęs su psichine sveikata, daugiausia buvo padiktuotas pandemijos pasekmių, įmonėms ėmus ieškoti pagalbos darbuotojams susidorojant su padidėjusiu streso, nerimo lygiu“,  – sakė Linas Spėčius.

 

Tiesa, kaip pastebi jo kolegė J. Račkytė-Vilimė, pastarieji aspektai į darbuotojų norimiausių motyvatorių sąrašą kol kas nepatenka. Kaip ir gana aktyviai komunikuojami įmonių renginiai ar šventės.


Pusė komunikacijos – mokamas turinys


Dar vienas įdomus aspektas, kurį parodė tyrimas – skirtingai nei kitose tematikose, gero darbdavio temoje didelė dalis informacijos yra skelbiama kaip mokamas turinys.

 

„Gero darbdavio tematika neretai yra pozityvus turinys, iš ekspertinės pusės ar kaip naujieną žiniasklaidai jis turi ribotą potencialą, tad natūralu, jog norėdami užtvirtinti šias žinias ir pasiekti reikiamas auditorijas, bendrovės renkasi partnerio turinį, remiamas rubrikas ir pan., kur gali skleisti žinutes tiksliai kontroliuodami jų turinį. Kaip matome iš pusmečio analizės, kone kas antra publikacija buvo skelbta kaip mokamas turinys“, – pastebi Linas Spėčius. 

 

Komunikuoja ir vadovų lūpomis


Analizuojant kalbėtojus, kurie įmonėse imasi šios talentų, gero darbdavio, motyvacinių priemonių temos, pastebima, kad be personalo vadovų, ryškiai matomi ir įmonės vadovai.

 

„Beveik trečdalis visos komunikacijos darbuotojų motyvacijos tema buvo transliuojama aukščiausio įmonės vadovo lūpomis. Natūraliai temoje dominavo personalo srities žmonės, jiems teko maždaug 4 iš 10 paminėjimų, beveik dešimtadalį temos užgriebė komunikacijos ar ryšių su visuomene pozicijas užimantys kalbėtojai, o likusi dalis teko kitų pozicijų atstovams“, – sakė Linas Spėčius.


Lyderiaujančios temoje įmonės


Šį pusmetį palyginti su pernai pasikeitė ir lyderiaujančių šioje tematikoje įmonių topas. Šiemet pirmauja „Lidl Lietuva“, „Ignitis“, „Maxima“. Suaktyvėjo ir telekomunikacijų įmonės „Telia“, „Tele2“, daugiau apie naudas darbuotojams komunikavo Klaipėdos nafta, Vilniaus šilumos tinklai.

 

„Matome stiprėjančią šios srities komunikaciją ir platėjantį įmonių ratą. Palyginti su pernai, per pirmąjį pusmetį lyderiaujantis dešimtukas jau pasisakė šia tema tiek sykių, kiek praėjusiais metais prikalbėjo per metus“, – pastebi ekspertas .

  

 

Skirtingi akcentai sektoriuose


Sektoriai kaip prioritetinę motyvaciją komunikuoja skirtingus aspektus. Tarkime, prekyba apskritai yra aktyviausias sektorius gero darbdavio komunikacijos tematikoje ir daugiausia kalbėjo apie atlyginimo kėlimą bei sveikatos ir gyvybės draudimą, taip pat ir piniginių premijų mokėjimą. Tuo tarpu bankų, finansų sektoriuje pirmoje vietoje išsiskiria lankstumas – darbo grafiko, galimybė dirbti nuotoliniu būdu, analogiškai kaip ir telekomunikacijų sektoriuje bei IT. Nemažai finansų sektoriuje komunikuota ir apie dalies įmonių akcijų perleidimą darbuotojams, vis dėlto ši priemonė ryškiausiai komunikuota energetikos sektoriaus įmonių, kur ši motyvacinė priemonė buvo dominuojanti. Į bankų, telekomunikacijų, IT top trejetuką pateko ir komunikacija apie įtraukiančius, grįžtamąjį ryšį suteikiančius vadovus.

 

Skiriasi ir sektorių aktyvumas. Prekybos sektorius lyderiauja, kas ketvirtas darbuotojų motyvacijos pasisakymas tenka prekybininkams. Pramonės komunikacijos intensyvumas mažesnis ir panašus į energetikos sektoriaus. Bankai ir telekomunikacijos atsiriekia maždaug po dešimtadalį šios temos eterio, kiek mažiau matomas IT.

 

„Transporto, draudimo, statybos įmonės kažkiek komunikacijoje figūruoja, bet jau fragmentiškai, o likusieji išstoja su pavieniais pasisakymais. Transporto sektoriaus mažas aktyvumas mus kiek nustebino, nes Lietuvoje šis sektorius yra trečias pagal darbuotojų skaičių, statyba pagal šį rodiklį taip pat aukštai, tačiau gero darbdavio komunikacijoje tai neatsispindi“, – reziumavo „Kantar“ komunikacinės analizės vadovas Linas Spėčius.

 

Apie tyrimą


„Kantar“ darbdavio reputacijos žiniasklaidoje tyrimas analizavo daugiau kaip 300-uose spaudos, interneto, radijo ir TV šaltinių 2021 metų I pusmetį skelbtas publikacijas; tokių per šį laikotarpį buvo 283. Šių publikacijų darbdavio kontekste įvairių sektorių (prekybos, pramonės, energetikos, finansų, telekomunikacijų, IT, transporto, draudimo, farmacijos, statybos ir kt.) įmonės buvo minimos beveik 600 kartų, jose užfiksuota daugiau kaip 1300 paminėjimų apie motyvacines priemones.

 

Apie „Kantar“
 

„Kantar“ yra viena didžiausių pasaulyje duomenų, įžvalgų ir konsultacijų bendrovių, vienijanti savo srities specialistus daugiau nei 90 šalių. „Kantar“ yra ekspertai inovacijų, prekės ženklų, komunikacijos, vartotojų elgsenos ir kitose srityse. Savo klientams bendrovė padeda identifikuoti svarbiausius jų veiklos aspektus, atskleisti dar neišnaudotą potencialą ar pastebėti kritinius momentus bei tinkamai į juos reaguoti.

 

Daugiau informacijos:

Linas Spėčius ir Jurgita Račkytė-Vilimė

T   +370 5210 6630

linas.specius@kantar.comjurgita.rackyte@kantar.com