„Kantar“ skelbia aktyviausius komunikatorius: pirmauja V. Vasiliauskas

PASIDALINK

Daugiau informacijos

Linas Spėčius

„Kantar“ Komunikacijos analizės vadovas Lietuvoje

T   +370 5210 6630

E   linas.specius@kantar.com

Pernai vienvaldis lyderis verslo komunikacijos sektoriuje buvo Lietuvos banko valdybos pirmininkas Vitas Vasiliauskas. Antroje topo pozicijoje per metus įsitvirtino Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos prezidentė Inga Ruginienė, aplenkusi kelerius metus reitinge pirmavusį Nerijų Mačiulį, rodo  „Kantar“ metinė komunikacijos analizė. 

 

Per metus reitinge aukščiausiai pakilo V. Vasiliauskas ir Lietuvos bankų asociacijos prezidentas M. Zalatorius – atitinkamai per 8 ir 9 pozicijas aukštyn.

 

„Daugiausia šį šuolį lėmė jų komentarai apie pinigų plovimo per Baltijos šalyse veikiančius bankus skandalą, taip pat  diskusijos apie bankų turto mokestį, 2008 m. krizės tyrimą Seime bei svarstymai steigti valstybinį banką. Nors V. Vasiliauskas aktyviausių ekspertų tope įsitvirtinęs jau daugelį metų, tai pirmi metai, kai jis yra aukščiausioje topo vietoje“, – sakė bendrovės „Kantar“ komunikacijos analizės vadovas Linas Spėčius.

 

Pasisakymų mažėja

Jau kelinti metai pastebima slopstančios komunikacijos tendencija. Beveik visuose tiriamuose sektoriuose mažėjo citatų, tačiau daugėjo atstovaujančių asmenų. 2019 metais palyginti su 2018 m. laikotarpiu, bendras citatų skaičius smuko dešimtadaliu. Labiausiai pasisakymų kiekį mažino draudikai (ketvirtadaliu), telekomunikacijų sektorius – 16 proc., o bankininkai – pasisakė 11 proc. mažiau. Tik mažmeninės prekybos atstovų citatų skaičius truputį paaugo, 2 proc.

 

„Kelerius metus pastebima tendencija, kad įmonės plečia žiniasklaidoje pasisakančių ekspertų komandas, bet mažina atskirų atstovo citatų skaičių. Taip gali būti ir todėl, kad bendrovės siekia subalansuoti, jog asmeninė ženklodara neužgožtų įmonės prekės ženklo komunikacijos“, – sakė jis.

 

2019 m. palyginus su 2018 m., bendras žiniasklaidoje cituotų atstovų skaičius paaugo 6 proc. Vertinant pagal sektorius, cituotų mažmeninės prekybos atstovų padaugėjo 17 proc., panašiai ir bankininkystės atstovų – 16 proc., telekomunikacijų – dešimtadaliu, o draudikų sumažėjo beveik penktadaliu (19 proc.). Pagrindinių SEB ir „Swedbank“ ekonomistų citatų sumažėjo beveik penktadaliu, o „Luminor“ ekonomisto Ž. Maurico citatų skaičius išaugo 18 proc.

 

Tope daug naujų veidų

2019 m. TOP20, palyginus su 2018 m. yra net 8 nauji asmenys. Tokius pokyčius iš dalies lėmė tai, jog dalis dažniausiai žiniasklaidoje cituojamų asmenų paliko savo užimamas pareigas (iš tokių paminėtini L.Vilimas, Ž.Šilėnas, G. Nausėda, L.Galdikienė).

 

„Matome, kad įmonės komunikacijos įdirbis turi įtakos ir asmens vietai reitinge – neretai pasikeitus įmonės atstovui, šis netrunka užimti panašią poziciją į savo pirmtako: tokie pavyzdžiai yra T. Povilauskas, M. Zalatorius, R. Vainienė. Kita vertus, daug lemia ir asmeninė nuomonės lyderio charizma, noras dalintis savo ekspertize, todėl matome, kad įvykus atstovo pokyčiams, rokiruotės lentelėje galimos tiek į aukštesnes, tiek į žemesnes pozicijas“, – analizavo „Kantar“ ekspertas.

 

Pagal pasiektus kontaktus

Vertinant pagal pasiektą auditoriją, lyderių topas kiek kitoks. Pirma vieta čia tenka V. Vasiliauskui, tačiau N. Mačiulis pagal komunikacijos efektyvumą pralenkia I.Ruginienę.

 

Mažiau komunikuojanti Vilma Drulienė taip pat atsiduria auksčiau nei pagal pasisakymus (4 vs 6), geresnės pozicijos ir kitų prekybos tinklų kalbėtojų (B.Čaikauskaitės, I.Ryliškio, I.Baltrušaitienės, G.Buivydienės).

 

Epidemija išryškino naujus komunikacijos lyderius

„Kantar“ taip pat išanalizavo, kaip epidemijos kontekstas keitė nuomonės lyderius, ar ryškėjo nauji. Kaip rodo analizė, 2020 m. kovą itin suaktyvėjo mažmeninės prekybos atstovų komunikacija, TOP20 net 8 nuomonės lyderiai iš mažmeninės prekybos sektoriaus. Dauguma padidino savo vidutinį mėnesio pasisakymų skaičių 3 ir daugiau kartų.

 

Buvo daug informuojama kaip parduotuvės dirbs per šventes, taip pat apie tai, kokių saugumo priemonių imasi prekybos centrai siekdami apsaugoti darbuotojus ir pirkėjus nuo Covid–19, kaip pasikeitė vartotojų pirkinių krepšelis. Į TOP trejetuką pagal pasisakymų skaičių pateko šio sektoriaus atstovė, I. Baltrušaitienė (IKI).

 

„IKI atstovė Covid–19 kontekste buvo labiausiai cituojama iš mažmeninės prekybos atstovų, tiesa, „Maxima“ atstovų bendras komentarų skaičius nuomonės lyderių TOP20 būtų buvęs didesnis – tačiau jie išskaidyti per tris asmenis. „Norfa“, „Rimi“ ir LIDL komunikavo šia tema mažiau ir taip pat turi po vieną atstovą tope kovo mėnesį“, – sakė L. Spėčius. Nemažą dalį prekybininkų komunikacijos generavo ir Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vadovė Rūta Vainienė, kovo mėnesį užėmusi penktą vietą tope (palyginti, 2019 m. ji buvo 10 vietoje).

 

Pasak „Kantar“ analizės vadovo, kovas išryškino ir aktyvią V. Sutkaus komunikaciją; jis kalbėjo apie tai, kokių veiksmų verslininkai tikisi iš politikų siekiant sumažinti karantino poveikį verslui ir kokie verslai nuo karantino yra labiausiai nukentėję šiuo metu. Per kovo mėnesį jo komunikacijos apimtys prilygo trečdaliui visų jo pasisakymų pernai. LVK atstovui praėjusį mėnesį tai lėmė 2 poziciją tope (palyginti, metiniame tope pernai V. Sutkui tenka 13 vieta).

 

Balandžio gale „Kantar“ planuoja skelbti verslo nuomonės lyderių potencialios įtakos reitingą, įvertinantį žiniasklaidoje dažniausiai cituojamų asmenų žinomumą ir palankumą.

 

 Apie nuomonių lyderių tyrimą

Nuomonių lyderių tyrimas kasmet atlieka bendrovė „Kantar“, norėdama įvertinti verslo sektoriaus komunikaciją. Analizuojami bankininkystės, draudimo, telekomunikacijų, mažmeninės prekybos sektoriuose veikiančių kompanijų atstovai ir 25 ekspertai, atstovaujantys Lietuvos banką, verslo organizacijas ar akademinį sluoksnį. Atstovų citatos žymėtuose reklaminiuose straipsniuose į analizę neįtrauktos. Analizuojama 90 spaudos leidinių, 10 interneto svetainių, 4 radijo stočių žinių laidos ir 5 televizijos kanalų žinių laidos per 2019 metus. Atskirai išanalizuotas 2020 m. kovo mėnuo.

 

Apie „Kantar“

„Kantar“ yra viena didžiausių pasaulyje duomenų, įžvalgų ir konsultacijų bendrovių, vienijanti 30 tūkst. tyrimų specialistų daugiau nei 100 šalių. „Kantar“ yra ekspertai inovacijų, prekės ženklų, komunikacijos, vartotojų elgsenos ir kitose srityse. Savo klientams bendrovė padeda identifikuoti svarbiausius jų veiklos aspektus, atskleisti dar neišnaudotą potencialą ar pastebėti kritinius momentus bei tinkamai į juos reaguoti.
 
„Kantar“ yra WPP dalis. Tarptautinės „Kantar“ grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė „Fortune Top 500“ kompanijų, o klientų skaičius viršija 8 tūkstančius. Bendrovės įmonėje Lietuvoje dirba 119 darbuotojų.

Programavimo darbai: WEBGuru