TNS LT: paveikti komentarų internete nuomonę keičia penktadalis pirkėjų

PASIDALINK

Daugiau informacijos:

Darius Rinkūnas

Projektų vadovas

Media departamentas

TNS LT

Tel. + 370 6 500 6611

El. paštas darius.rinkunas@kantar.com

PRANEŠIMAS SPAUDAI
2013 m. spalio 29 d., Vilnius


Elektroninėje erdvėje pateikiami vartotojų atsiliepimai apie prekinius ženklus ir jų produktus įgyja vis didesnę svarbą. Šiuo metu kas penktas mūsų šalies elektroninis pirkėjas prisipažįsta pakeičiantis nuomonę apie pirkinius, paveiktas kitų vartotojų nuomonės. Tai parodė specialus interneto vartotojų elgsenos tyrimas, kurį atliko didžiausia Lietuvoje rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovė TNS LT. 

 

„Auga ne tik pirkėjų, ieškančių informacijos apie prekes bei paslaugas internete, skaičius, bet ir pastebimai didėja el.pirkėjų  komentarų įtaka apsisprendimui juos įsigyti. Šiuo metu 92 proc. el. pirkėjų informacijos apie prekes ir paslaugas ieško internete, socialiniuose tinkluose ir tinklaraščiuose. Daugiau nei kas trečiam internetiniam pirkėjui perskaityti komentarai padeda apsispręsti dėl pirkimo“, – sakė TNS LT media departamento vadovas Darius Rinkūnas.

 

Kas antras el. pirkėjas mano, kad kitų vartotojų atsiliepimai yra patikimesni nei įmonių skleidžiama informacija apie savo produkciją. 43 proc. internetinių pirkėjų labiau pasitiki draugų ar pažįstamų komentarais apie prekes ar paslaugas nei tais, kuriuos palieka nepažįstami internautai. Nepažįstamų žmonių komentarais teigia pasitikintys ketvirtadalis perkančiųjų internetu. Kas ketvirtas el. pirkėjas prisipažino, kad bent vienas neigiamas produkto vertinimas internete gali nulemti nepalankią nuomonę apie jį.

 

„TNS LT tyrimo duomenys rodo, kad 90 proc. pirkėjų, kurie bent kartą pirko prekes ir paslaugas internetu, yra linkę skaityti komentarus, atsiliepimus arba tinklaraščius. Taip pat nemaža dalis dalinasi patirtimi – atsiliepimus rašo du trečdaliai bent kartą pirkusių internete. Tai turėtų būti svarbi žinia prekių ir paslaugų internete pardavėjams – net ir vieno netinkamai aptarnauto pirkėjo išakytas neigiamas komentaras gali pasiekti potencialius ir esamus el. pirkėjus“, – sakė D. Rinkūnas.

 

Filmai, muzika, kosmetika ir veido priežiūros produktai, apranga, mobilieji telefonai yra tos paslaugų bei prekių kategorijos, kuriomis interneto vartotojai domisi daugiausiai ir yra linkę pasidalinti jų vartojimo patirtimi. Mažiausiai patirtimi besidalinančių vartotojų internete turi tabako gaminių, alkoholinių bei nealkoholinių gėrimų kategorijos. Taip pat rečiau internete domimasi motociklais, kreditinėmis kortelėmis, konditerijos gaminiais, saldumynais ir užkandžiais, ieškoma informacijos apie gyvūnų ėdalą.

 

Šiuo metu prekes ar paslaugas internete įsigyja 45 proc. interneto naudotojų. Bent kartą per mėnesį tokiu būdu apsiperka maždaug penktadalis mūsų šalies internautų.  

 

Tyrimas atliktas 2013 m. vasario – balandžio. Jo metu apklausti 1853 Lietuvos gyventojų nuo 15 iki 74  metų amžiaus. Tokios imties rezultatų paklaida neviršija 3 procentų.

 

Didžiausia Lietuvoje rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovė TNS LT priklauso tarptautinei kompanijai TNS. TNS turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. Jos atstovybės įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių – Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.

 

„Kantar“ pavaldi komunikacijos paslaugų grupei WPP. Vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, grupė siekia teikti išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei ir būti šios srities lyderiu. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių.

 

Ar per pastaruosius 12 mėn. skaitėte / rašėte komentarus apie šias prekių

ir paslaugų kategorijas?

Proc. nuo 15-74 m. amžiaus perkančiųjų internetu