TNS LT: lietuviai socialiai atsakingą verslą sieja su darbo vietų kūrimu

PASIDALINK

Daugiau informacijos:
Rūta Matulaitienė
Politinių ir socialinių tyrimų specialistė
TNS LT
Tel. + 370 5 210 6600
El. paštas Rūta.Matulaitienė@kantar.com

PRANEŠIMAS SPAUDAI
2013 m. gegužės 2 d., Vilnius

 

Didžioji dalis Lietuvos bei kitų Europos šalių gyventojų mano, kad labiausiai įmonės visuomenei nusipelno kurdamos darbo vietas. Toliau pagal svarbą rikiuojasi mokesčių mokėjimas, įnašas į ekonominį augimą ir mokymų teikimas savo darbuotojams. Du trečdaliai mūsų šalies gyventojų įsitikinę, kad negauna pakankamai informacijos apie socialiai atsakingą įmonių veiklą. Tai parodė „Flash Eurobarometer“ tyrimas, kurį inicijuoja Europos Komisija ir Europos Parlamentas. Tyrimą, skirtą išsiaiškinti gyventojų požiūrį į įmonių poveikį visuomenei, Lietuvoje atliko kompanija TNS LT.

Kas antras Lietuvos gyventojas mano, kad įmonių įtaka mūsų visuomenėje yra teigiama. Pagal šį rodiklį esame viename lygmenyje su Europos Sąjungos gyventojų vidurkiu. Visgi 38 proc. lietuvių mano, kad verslo bendrovės mūsų šalyje daro neigiamą įtaką.

Didžiausias neigiamas įmonių poveikis Lietuvos visuomenei, gyventojų nuomone, yra korupcija. Taip teigia 56 proc. apklaustų mūsų šalies žmonių. Toks rezultatas yra aukštesnis, palyginus su atitinkamu Europos Sąjungos gyventojų bendru rodikliu, kuris siekia 41 proc.

Pasak lietuvių, kitos dvi didžiosios „nuodėmės“, kuriomis mūsų šalyje įmonės nusikalsta visuomenei, yra savo darbuotojų skaičiaus mažinimas ir blogos darbo sąlygos arba darbo standartų nesilaikymas. Taip teigė po 31 proc. apklaustų Lietuvos gyventojų. Kitos dvi dažniau paminėtos įmonių neigiamos pusės buvo aplinkos tarša ir pernelyg didelė įtaka valdžios politikai.

Lietuvos gyventojai labiausiai socialiai atsakingomis laiko informacinių technologijų bei telekomunikacijų kompanijas. Jas, kaip atsakingas visuomenei, įvardijo didžioji dalis arba 73 proc. apklaustų šalies gyventojų. Antrą ir trečią vietas šiame sąraše pasidalijo mažmeninės prekybos įmonės ir tinklai bei maisto gamybos ir žemės ūkio kompanijos. Rečiausiai kaip socialiai atsakingas bendroves lietuviai minėjo naftos ir dujų pramonės įmones.

Lietuviai beveik vienodai socialiai atsakingais laiko tiek stambų, tiek mažesnį verslą. 69 proc. mano, kad mažos ir vidutinės įmonės stengiasi elgtis atsakingai, kuomet 60 proc. tokios nuomonės laikosi apie stambias įmones. ES šalyse mažiau pasitikima didėlėmis įmonėmis. Kad jos stengiasi elgtis atsakingai, nurodė 48 proc. apklaustųjų.

„Tyrimas parodė, kad mūsų šalies gyventojai neturi pakankamai informacijos apie įmonių veiklą socialinės atsakomybės srityje. 67 proc. Lietuvos gyventojų teigė, kad yra nepakankamai apie tai informuoti, nors net 72 proc. gyventojų minėjo, jog tokia informacija juos labai domina“, – sakė TNS LT Politinių ir socialinių tyrimų specialistė Rūta Matulaitienė.

Kas antras Lietuvos gyventojas mano, kad, palyginus su situacija prieš 10 metų, mūsų šalies įmonės skiria daugiau dėmesio visuomenei. Vis dėlto tyrimas atskleidė, kad mūsų šalis kartu su Latvija, Slovėnija ir Lenkija patenka tarp Europos Sąjungos valstybių, kuriose daugiausia darbuotojų teigia, jog kompanija, kurioje jie dirba, iki šiol nesiėmė jokių socialiai atsakingų veiksmų. Mūsų šalyje taip sakė 16 proc. apklaustųjų. Tuo metu net du trečdaliai Vokietijos ir Austrijos gyventojų įsitikinę, kad jų šalies kompanijos skiria daug dėmesio socialinei veiklai.

„Flash Eurobarometer“ tyrimas atliekamas bendradarbiaujant su Europos Komisija ir Europos Parlamentu. Tyrimas „Kaip verslo kompanijos veikia mūsų visuomenę: piliečių požiūris“ buvo atliktas 2012 m. spalio-lapkričio mėnesiais. Jo metu apklausta daugiau nei 32 000 respondentų 27 Europos Sąjungos šalyse, taip pat Kroatijoje, Izraelyje, Turkijoje, Brazilijoje, JAV, Kinijoje ir Indijoje.

TNS LT priklauso tarptautinei tyrimų kompanijai TNS Global, kuri turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. TNS atstovybės yra įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.

„Kantar“ – viena didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių, priklausanti komunikacijos paslaugų grupei WPP. Vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, grupė siekia teikti išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei ir būti lyderiu šioje srityje. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių.