TNS LT: kasdien radijo klausosi daugiau nei du trečdaliai Lietuvos

PASIDALINK

Daugiau informacijos:
Inga Bitinaitė
Projektų vadovė
TNS LT
Tel. + 370 5 210 6656
El. paštas Inga.Bitinaitė@kantar.com

PRANEŠIMAS SPAUDAI
2013 m. gruodžio 17 d., Vilnius

 

Kasdien radijo transliacijos pasiekia daugiau nei du trečdalius 12-74 metų amžiaus Lietuvos gyventojų. Šiuo metu radijas yra antra pagal populiarumą medija Lietuvoje po televizijos, lenkianti net internetą. Tai parodė rinkos tyrimų bendrovės TNS LT atliekami media auditorijų tyrimai.

„Radijas ne tik pasiekiamas įvairiausiose vietose ir platformose – telefone, internete, televizoriuje, radijo imtuve namuose ir automobilyje, bet ir jo labiausiai klausomasi fone. Be to, šiandien radijo stotys puikiai išnaudoja socialinę mediją ir savo tinklalapius, tokiu būdu sėkmingai pritraukdamos jaunesnę auditoriją, kuriai svarbios pramogos, bendravimas bei galimybė tiesiogiai transliuojamą turinį klausyti ar žiūrėti vėliau. Prisitaikydamos prie klausytojų radijo stotys savo svetainėse siūlo laidų įrašų, integruoja video ir fotoblogus, suteikia galimybę turinį komentuoti ir juo dalintis Facebook. Tai padeda radijui ne tik išlaikyti, bet ir didinti savo konkurencingumą“, – teigė TNS LT projektų vadovė Inga Bitinaitė.

Daugiausiai klausytojų – 77 proc. radijas pritraukia darbo dienomis, savaitgaliais klausytojų sumažėja iki 58 proc. Labiausiai pamėgtas laikas įsijungti radijo stotį – darbo dienomis, rytais tarp 8 ir 10 val.

Radiją kaip foną klausytojai būna įsijungę net 69 proc. viso prie jo praleidžiamo laiko ir 31 proc. laiko šios medijos klausomasi susitelkus. Namai išlieka pagrindine radijo klausymosi vieta, tačiau savaitės klausytojų pasiekimas namuose mažėja: nuo 2010 m. per trejus metus radijo klausančių namuose skaičius sumažėjo nuo 77 proc. iki 66 proc. Kasdien radijo namuose klauso 51 proc. respondentų, 23 proc. – automobilyje, 11 proc. – darbe.

Vertinant praleistą laiką klausantis radijo, kasdien vidutiniškai prie šios medijos praleidžiama apie 3 val. 30 min. Ilgiausiai radijo klausosi 40-74 metų amžiaus klausytojai. Nors 12-19 metų radijo vartotojai yra nepastoviausi – klauso jo trumpiausiai, tačiau sudaro dažniausiai radijo internete besiklausančią grupę. Ištikimiausi radijo klausytojai yra vyresnio amžiaus 60-74 metų amžiaus. Net 78 proc. jų radiją įsijungia kasdien.

Klausančių radijo internete skaičius dabar siekia ketvirtadalį 12-74 metų amžiaus Lietuvos gyventojų. Didžiąją klausančiųjų radijo internete dalį sudaro 15–29 metų amžiaus mūsų šalies gyventojai. Vyriausi – 50–74 metų amžiaus radijo internete klausytojai sudaro 7 proc.

„Internetas atveria puikias galimybes turinį individualizuoti arba jį taikliau nukreipti į tikslines grupes. Lietuvoje tokio turinio paklausa auga, o tarp jaunųjų klausytojų šis poreikis ypač svarbus. Radijas išnaudoja šias galimybes, tačiau susiduria su nauja konkurencija – muzikos klausymosi internete platformomis. Pavyzdžiui, 2013 m. pavasarį Lietuvoje pradėjusi veikti muzikos klausymosi paslauga Spotify, gali pakeisti radijo klausytojų įpročius,“ – teigė I. Bitinaitė.

Pranešime naudojami 2010-2013 m Radijo auditorijos tyrimo duomenys. Tyrimas atliekamas 2 kartus per metus, jo metu dienoraščio metodu apklausiama virš 2600 12-74 metų Lietuvos gyventojų.

Media Day™ tyrimas atliktas 2012 vasario-balandžio mėn., apklausiant 1822 15-74 metų amžiaus Lietuvos gyventojus.

Didžiausia Lietuvoje rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovė TNS LT priklauso tarptautinei kompanijai TNS. TNS turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. Jos atstovybės įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių – Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.

„Kantar“ pavaldi komunikacijos paslaugų grupei WPP. Vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, grupė siekia teikti išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei ir būti šios srities lyderiu. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių.