TNS LT: aktyviausi komentatoriai interneto erdvėje – jaunuoliai

PASIDALINK

Kontaktai:
Inga Bitinaitė
TNS LT,
M.Valančiaus g. 1A / V.Mykolaičio-Putino g. 10A,
03155 Vilnius
Siųsti žinutę

PRANEŠIMAS SPAUDAI
2012 m. kovo 27 d., Vilnius

 

Lietuvos 15-19 metų jaunuoliai šiuo metu ne tik aktyviausiai lanko interneto portalus, socialinius tinklus ir tinklaraščius, bet ir dažniausiai ten reiškia savo nuomonę. Vidutiniškai per dieną internete jaunuoliai praleidžia daugiau nei 3 val., už juos beveik pusvalandžiu daugiau laiko internete praleidžia tik 20-29 metų amžiaus internautai. Svarbiausi jų poreikiai elektroninėje erdvėje yra bendravimas, informacijos paieška ir pramogos. Tai parodė rinkos tyrimų bendrovės TNS LT atliktas specialus interneto vartotojų elgsenos tyrimas.

Didžioji dalis arba 72 proc. 15-19 metų amžiaus Lietuvos jaunuolių teigia komentuojantys ar vertinantys įvairaus pobūdžio turinį elektroninėje erdvėje – žinutes, pranešimus, straipsnius ir pan. Tuo metu tarp visų šalies internautų atitinkamas rodiklis siekia 44 proc. Ypač aktyviai savo nuomonę internete jaunuoliai reiškia rašydami komentarus tinklaraščiuose. Tai kaip dažniausią veiklą internete įvardija 20 proc. 15-19 metų amžiaus grupės atstovų, kuomet šis skaičius tarp visų interneto naudotojų siekia 10 proc. Kiek mažiau jaunuolių rašo komentarus naujienų portaluose – 17 proc., kai tarp visų interneto vartotojų šis rodiklis siekia 14 proc.

„Dabartinių jaunuolių, kurie augo su internetu ir juo naudojasi ilgiau nei vyresni šalies gyventojai, elgsena elektroninėje erdvėje gerokai skiriasi nuo kitų amžiaus grupių. Jie aktyviausiai dalijasi patirtimi, reiškia savo nuomonę, bendrauja ir yra atviriausi naujovėms. Viena vertus, dėl savo amžiaus ir menkos perkamosios galios ši grupė dabar nėra daugelio gamintojų ir reklamos bei komunikacijos specialistų tiesioginis taikinys, kadangi tik 4 proc. jų dirba. Kita vertus, būtent šie vartotojai yra pavyzdys, kaip technologijos bus naudojamos ateityje, todėl jų elgesį internete vertėtų analizuoti jau dabar“, – teigia TNS LT projektų vadovė Inga Bitinaitė.

Absoliuti dauguma 15-19 metų amžiaus interneto vartotojų yra įsitraukę į socialinius tinklus. 90 proc. jų naudojasi socialinių tinklų svetainėmis, o 77 proc. iš jų tai daro kasdien. Tuo metu 58 proc. visų šalies besilankančiųjų socialinių tinklų svetainėse prie jų prisijungia kasdien.

Jaunuoliai socialinių tinklų svetainėse bendrauja aktyviai. 84 proc. šios grupės internautų socialiniuose tinkluose bendrauja su draugais, šeimos nariais, 70 proc. – komentuoja draugų nuotraukas ir žinutes, o 62 proc. – stebi pasikeitimus draugų, pažįstamų profiliuose.

Interneto naudojimas mobiliuose įrenginiuose (planšetiniuose kompiuteriuose, paprastuose ir išmaniuose telefonuose) šioje amžiaus grupėje taip pat didžiausias, palyginus su vyresnio amžiaus atstovais. 42 proc. 15-19 metų amžiaus jaunuolių jungiasi prie interneto mobiliuose įrenginiuose, tuo metu šis rodiklis tarp visų Lietuvos gyventojų siekia 16 proc.

15-19 metų amžiaus grupės atstovai dažniau nei kiti naudojasi interneto pokalbių programomis, lankosi vaizdo įrašų portaluose, klausosi muzikos, patys į internetą kelia įvairų turinį ir vartoja kitas medijas - klausosi radijo ir žiūri televizijos laidas internete.

Internetu naudojasi 98 proc. 15-19 metų amžiaus šalies jaunuolių. Ši amžiaus grupė sudaro 18 proc. visų internautų Lietuvoje.

 

 

Pranešime pateikiami 2011 m. Kompiuterių ir interneto naudotojų tyrimo duomenys. Tyrime dalyvavo daugiau nei 6500 Lietuvos gyventojų nuo 15 iki 74 metų amžiaus.

TNS LT priklauso tarptautinei tyrimų kompanijai TNS Global, kuri turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. TNS atstovybės yra įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose.

Daugiau informacijos:
Inga Bitinaitė
Projektų vadovė
Media departamentas
TNS LT
Tel.: + 370 5 210 6656
El. paštas: Inga.Bitinaitė@kantar.com