Naujausi „KANTARMetrix“ interneto ir reklamos internete auditorijų tyrimo duomenys atskleidžia – socialinių tinklų programėlės intensyviai kovoja dėl vartotojų dėmesio. Ekspertų teigimu, jų pasirinkimui didelę įtaką daro ne tik žinomumas, bet ir demografiniai rodikliai. Tad kokias tendencijas išryškina vartotojų elgsenos skirtumai ir kurios platformos Lietuvoje yra lyderės?
„Rekordinis socialinių tinklų pasiekiamumas jau šiandien diktuoja ateities prioritetus, – teigia „KANTARMetrix“ tyrimo atstovė Onutė Maniušytė. – „Universalus turinys – du stebuklingi žodžiai, kurie atskleidžia YouTube sėkmę. Dėl savo gebėjimo patenkinti įvairių amžiaus grupių ir interesų auditoriją ši platforma Lietuvos rinkoje išlieka neabejotina lydere, pasiekdama 96 proc. vartotojų. Ją renkasi tiek pramogų, tiek švietimo ieškantys internautai, kurie kasdien ten praleidžia apie 10 minučių.“
Facebook užima antrąją vietą, pasiekdama 95 proc. auditorijos ir demonstruoja didžiausią vartotojų įsitraukimą – vidutiniškai 38 minutes per dieną. „Šis tinklas tapo neatsiejama daugelio žmonių kasdienio gyvenimo dalimi, nes tai ne tik komunikacijos įrankis, bet ir bendruomenės palaikymo erdvė“, – pažymi O. Maniušytė.
TikTok, nors ir pasiekia mažesnę auditoriją (45,8 proc.), išsiskiria aukštu įtraukimo rodikliu – vartotojai ten per dieną praleidžia vidutiniškai 24 minutes. „TikTok sugebėjo pasinaudoti trumpų formatų turinio sėkme, tapdamas svarbiausiu įrankiu „Gen Z“ kartai ir turinio kūrėjams“, – teigia išorinių ir socialinių tinklų platformų ekspertė.
Pasak „KANTARMetrix“ tyrimo atstovės, Instagram taip pat vis dar išlieka svarbia platforma, tačiau konkurencija su TikTok keičia vartotojų įpročius. Šiandien Instagram pasiekia 60,7 proc. vartotojų, tačiau vidutinė kasdienio naudojimo trukmė siekia tik apie 10 minučių.
Kas kam labiau?
Analizuojant lyčių pasiskirstymą, aiškėja, kad YouTube ir Facebook išlaiko neutralumą – abi platformos pritraukia panašų vyrų ir moterų kiekį. O štai TikTok – populiaresnė tarp moterų (52,1 proc. pasiekiamumas) nei tarp vyrų (38,9 proc. pasiekiamumas).
Neskaitant populiariausių programėlių, moterų mėgstamiausia galima išskirti Pinterest (44,8 proc. pasiekiamumas). „Ji dažnai moteriai gali tapti idėjų ir kūrybinio įkvėpimo šaltiniu, kuris labiau skirtas specifinėms auditorijoms“, – sako „KANTARMetrix“ tyrimo atstovė.
Tuo tarpu vyrai mėgsta įsijungti LinkedIn (24,4 proc. pasiekiamumas) bei Discord, kur pastarosios pasiekiamumas lenkia moteris (vyrai – 20,8 proc., moterys – 16 proc.). „Discord tradiciškai yra siejama su žaidimų bendruomenėmis ir technologijų entuziastais, kur dominuoja vyrai“, – teigia O. Maniušytė.
Kartų pasirinkimas
Facebook ir YouTube išlieka universaliomis platformomis, kurios sulaukia populiarumo tarp visų amžiaus grupių. Vis tik stebima, kad didžiausias pasiekiamumas Facebook fiksuojamas tarp „Millennials“ kartos atstovų (26–35 m.) – 97,8 proc., o YouTube (97,6 proc. pasiekiamumas) – tarp „Gen Z“ (16-25 m.) ir „Millennials“.
„Svarbu pažymėti, kad „Gen X“ (46–55 m.) aktyvumu Facebook ir YouTube beveik neatsilieka nuo jaunesniosios kartos (Facebook pasiekia 94,6 proc., o YouTube – 91,5 proc. vartotojų). Tai tik įrodo, kad šios platformos yra nepakeičiamos siekiantiems socialinio ryšio, informacijos bei pramogų”, – atkreipia dėmesį „KANTARMetrix“ tyrimo atstovė.
Tuo tarpu Instagram ir TikTok labiausiai mėgsta „Gen Z“ kartos atstovai (Instagram pasiekiamumas 72,5 proc., YouTube – 67,1 proc.).
Universalumas vs nišos
Šios įžvalgos rodo, kaip platformos prisitaiko prie skirtingų demografinių grupių poreikių ir geba pritraukti vartotojus. YouTube ir Facebook dominuoja dėl universalumo, o TikTok ir Instagram stipriausiai rezonuoja tarp jaunesnių vartotojų, tuo tarpu LinkedIn ir Pinterest išlaiko savo nišines auditorijas.
„Socialiniai tinklai atspindi ne tik auditorijos pomėgius, bet ir jų gyvenimo būdą. Tendencijų stebėjimas padeda verslams efektyviau planuoti komunikacijos strategijas ir pasiekti tinkamą auditoriją tinkamu kanalu“, – reziumuoja analitikė.
Apie tyrimą
KANTARMetrix – tai interneto reklamos ir auditorijos matavimo įrankis, padedantis suprasti reklamos efektyvumą ir vartotojų elgseną. Jis leidžia stebėti, kur ir kaip reklamuojasi prekiniai ženklai, analizuoti tinklapių bei mobiliųjų programėlių populiarumą, taip pat vertinti media plano veiksmingumą realiu laiku. Tai sprendimas, suteikiantis įžvalgas, kaip efektyviau pasiekti tikslinę auditoriją ir tobulinti reklamos strategijas. KANTARMetrix interneto ir reklamos internete auditorijų tyrimas yra grįstas spalio mėn. reprezentatyvios žmonių panelės naršymo duomenimis.
Apie Kantar
„Kantar“ yra viena didžiausių pasaulyje duomenų, įžvalgų ir konsultacijų bendrovių, vienijanti specialistus daugiau nei 90 šalių. „Kantar“ yra ekspertai inovacijų, prekės ženklų, komunikacijos, vartotojų elgsenos ir kitose srityse. Savo klientams bendrovė padeda identifikuoti svarbiausius jų veiklos aspektus, atskleisti dar neišnaudotą potencialą ar pastebėti kritinius momentus bei tinkamai į juos reaguoti.
Daugiau informacijos:
Kotryna Domarkaitė
+370 6 058 1455
„Kantar“ viešųjų ryšių specialistė