Nepirko internetu turbūt tik kūdikiai – e. prekybos skverbtis pasiekė 94%

PASIDALINK

Nepirko internetu turbūt tik kūdikiai e. prekybos skverbtis pasiekė 94%

 

9 iš 10 interneto vartotojų jau yra ką nors pirkę internetu. E. prekyba išgyvena neįtikėtiną plėtrą, rodo „Kantar“ Atlas duomenys. Trys ketvirtadaliai interneto vartotojų nurodo ką nors pirkę internetu pastarąjį mėnesį. Daugumoje kategorijų perkančiųjų internetu yra daugiau arba tiek pat nei perkančių fizinėse parduotuvėse. 

 

„Pirkti internetu tapo norma. Tarp interneto naudotojų, tokių, kurie neperka internetu, jau liko vienetai, apie 6 proc. Tad skverbtis galima sakyti artėja prie maksimalios, o šių platformų turėtojai dabar turi galimybę didinti vartotojų pirkinių reguliarumą ir dažnį, auginti krepšelį arba plėsti vartotojo naudojamų e. parduotuvių sąrašą“, – akcentavo „Kantar“ media tyrimų vadovė Justina Dundulytė.

 

Šiuo metu reguliarių e. pirkėjų Lietuvoje yra per 63 procentus, tiek jų nurodė pirkę internetu per pastarąjį mėnesį. Daugiau nei pusė vartotojų (58%) pirko internetu per pastarąją savaitę.

 

„Tokių pirkėjų, kuriems e. pirkiniai tapo neatsiejama rutina, jau turime apie penktadalį, jie perka bent sykį per savaitę arba dažniau. Įdomu tai, kad iš 22-jų mūsų tiriamų kategorijų, tik trijose vartotojai atsakė labiau linkę pirkti fizinėse parduotuvėse: tai yra pirkiniai susiję su maisto, buitinės chemijos ir asmens higienos kategorijomis. Visur kitur pirkėjai pasakė internetu jau perkantys dažniau arba tiek pat kiek fizinėse parduotuvėse“, – pastebi J. Dundulytė.

 

Perkant lemia prekės aprašymas puslapyje

 

Ekspertės teigimu, iš „Kantar“ grupės atliktos tarptautinės e. komercijos studijos matyti, kad vienas iš kertinių elementų, nulemiantis sprendimą dėl pirkinio, yra prekės ar paslaugos detalizavimo puslapis (ang. PDP, product detail page).

 

„Rinkodaros profesionalams jokia paslaptis, kad prekės aprašymo puslapis turi lemiamos įtakos priimant sprendimą dėl pirkinio. Studija atskleidžia, kad tarp perkančiųjų internetu, kone pusė (45%) nurodė aplankę produkto detalizacijos puslapį paties pirkimo metu, be to, iš visų skyrusių kuriam nors komunikacijos kanalui pirmąją vietą, 41% jų nurodė, kad PDP turėjo lemiamą įtaką sprendimui pirkti“, – sakė J. Dundulytė.

 

Nepaisant PDP svarbos, tik kiek daugiau nei trečdalis (37%) ekomercijos profesionalų sako optimizuojantys savo PDP puslapius paieškai (SEO). O paieška internete, minėtos studijos duomenimis, yra antras pagal svarbą kanalas pirkėjams internete pirkimo metu.

 

Antroje vietoje pagal įtaką pirkimo metu – paieška

 

„Pirkimo momentu, 40 proc. pirkėjų dar žvalgosi ir paieška yra antras pagal įtaką kanalas po jau minėto produkto puslapio. Tai yra pirkėjas naršo vesdamas raktažodžius, skaito detalizacijas, atsiliepimus, kol galiausiai įsigyja pirkinį. Be to, svarbu turėti minty, kad pirkėjų, kurie ieško tiesiog tam tikros prekės ar paslaugos yra daugiau nei ieškančiųjų specifinio gamintojo ar prekės ženklo (37% vs 31%), tad svarbu sudėlioti ir tinkamą paties produkto kategorijos komunikaciją“, – sakė „Kantar“ ekspertė.

 

Pasak jos, „Kantar“ Atlas duomenimis, Lietuvoje 3 iš 4 interneto naudotojų ieško internete informacijos apie prekes ar paslaugas, kas antras lygina prekių ir paslaugų kainas, tiek pat – skaito vartotojų atsiliepimus.

 

Fizinėms pardavimo vietoms teks permąstyti savo vaidmenį

 

Kai kuriose kategorijose tradiciškai pirkėjai labiau rinkę rinktis e. parduotuves nei fizines pardavimo vietas. Tai yra su kelionėmis susijusios sritys: apgyvendinimas, bilietai į renginius ar kelionės. Taip pat internetu labiau nei gyvai žmonės linkę pirkti draudimo paslaugas (18 proc. perka tik internetu vs 2 proc. perka tik fizinėse vietose).

 

Kone penktadaliui žmonių jau nesvarbu, kur pirkti drabužius – internete ar gyvai, jie vienodai renkasi abu variantus. Buitinės technikos, maisto papildų ir vaistų bei avalynės pirkėjai, kuriems nesvarbu formatas (internetu ar fiziškai) taip pat sudaro jau po daugiau nei dešimtadalį pirkėjų. Kategorijos, kuriose lieka santykinai nemaža dalis (apie 10 proc.) besirenkančiųjų išskirtinai fizines parduotuves: avalynė, drabužiai, vaistai, maisto prekės.

 

„Ten, kur nebūtina apžiūrėti, pačiupinėti, natūraliai ėmė dominuoti patogus e. pirkimo būdas. Analizuojant, kuriose kategorijose linkstama pirkti daugiausia arba išimtinai tik fizinėse parduotuvėse, iš esmės beliko maisto prekės. Tad panašu, kad artimiausiu metu fizinių parduotuvių vietos turės permąstyti savo vaidmenį vartotojo pirkimo kelionėje“, – reziumavo„Kantar“ media tyrimų vadovė Justina Dundulytė.

 

Apie Atlas tyrimą


Kantar Atlas™ ir Digital tyrimas analizuoja įvairius žmonių pirkimo ir vartojimo įpročius bei nuostatas. Tyrimą sudaro klausimai apie daugiau nei 90 produktų grupių vartojimą, prekės ženklų žinomumą ir polinkį rinktis tam tikrus dalykus. Klausimai apima respondentų požiūrį į prekes ar paslaugas, reklamą žiniasklaidoje, laisvalaikį, vertybines nuostatas. Kasmetinis tyrimas buvo atliktas 2021 m. vasario–balandžio mėn, apklausti 1830 15–74 m. Lietuvos gyventojai.

 

Apie „Kantar“


„Kantar“ yra viena didžiausių pasaulyje duomenų, įžvalgų ir konsultacijų bendrovių, vienijanti specialistus daugiau nei 90 šalių. „Kantar“ yra ekspertai inovacijų, prekės ženklų, komunikacijos, vartotojų elgsenos ir kitose srityse. Savo klientams bendrovė padeda identifikuoti svarbiausius jų veiklos aspektus, atskleisti dar neišnaudotą potencialą ar pastebėti kritinius momentus bei tinkamai į juos reaguoti.

 

Daugiau informacijos:

Justina Dundulytė

+370 5 210 6657

„Kantar“ media tyrimų vadovė

Justina.Dundulyte@kantar.com