Mobiliąsias programėles daugiausiai siunčiasi vaikai

PASIDALINK

Daugiau informacijos:
Inga Bitinaitė
Projektų vadovė
Media departamentas
TNS LT
Tel. + 370 5 210 6656
El. paštas Inga.Bitinaitė@kantar.com

PRANEŠIMAS SPAUDAI
2013 m. gegužės 30 d., Vilnius

 

Beveik trečdalis 7–14 metų amžiaus vaikų teigia naudojantys internetą paprastuose, išmaniuosiuose telefonuose arba planšetiniuose kompiuteriuose. Mobiliuosius telefonus teigia turintys 87 proc. 7–14 metų amžiaus vaikų, o internetu naudojasi 97 proc. jų. Tai parodė rinkos tyrimų bendrovės TNS LT atliktas vaikų naudojimosi internetu tyrimas.

Dauguma 7–14 metų amžiau vaikų prie interneto jungėsi, naudodami stacionarų arba nešiojamąjį kompiuterius (95 proc.). Tuo metu išmanųjį telefoną prieigai prie interneto naudoja 17,8 proc., paprastą mobilųjį – 9,4 proc., o planšetinį kompiuterį – 4,5 proc. mūsų šalies vaikų.

„Jaunajai kartai modernios technologijos jau nebeatsiejamos nuo kasdienybės, o vienas iš pagrindinių atributų yra mobilieji telefonai. Juos teigia turintys beveik 9 iš dešimties apklaustųjų. Tyrimo duomenimis, priklausomai nuo amžiaus vaikai šiais įrenginiais naudojasi skirtingai. 7–11 metų vaikai dažniausiai naudoja tokias funkcijas kaip skambinimas, trumpųjų žinučių siuntimas, žaidimai ir muzikos klausymasis. Tuo tarpu vyresnių vaikų poreikiai didesni“, - sako TNS LT Media departamento projektų vadovė Inga Bitinaitė.

Pasak jos, be minėtų funkcijų nemaža dalis vaikų dar naudojasi paieškos sistemomis, socialinių tinklų svetainėmis, siunčiasi programėles (angl. „apps“).

Internetines telefonų galimybes dažniau išnaudoja vyresni vaikai. Pavyzdžiui, 31 proc. 12–14 metų amžiaus vaikų mobiliuose telefonuose naudojasi paieškos sistemomis. Palyginimui, 11 proc. 7–11 metų amžiaus vaikų išnaudoja šią funkciją. Socialinių tinklų svetainėse lankosi 12 proc. jaunesnių ir 30 proc. vyresnių vaikų. Vaizdo klipus internete mobiliuose telefonuose žiūri atitinkamai 7 proc. ir 20 proc.

Įdomu tai, kad daugiausiai parsisiunčiančių mobiliąsias programėles yra 12–14 amžiaus grupėje – 28 proc. Vyresni šia paslauga naudojasi mažiau – tarp 15–19 metų amžiaus jaunuolių parsisiunčiančių mobiliąsias programėles buvo 24 proc., tarp 20–29 metų amžiaus – 14 proc. ir tarp vyresnių šis rodiklis atitinkamai mažėja.

Tyrimas Lietuvoje buvo atliktas 2013 m. pavasarį. Jo metu buvo apklaustas 191 vaikas nuo 7 iki 14 metų amžiaus.

TNS LT priklauso tarptautinei tyrimų kompanijai TNS Global, kuri turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. TNS atstovybės yra įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.

„Kantar“ – viena didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių, priklausanti komunikacijos paslaugų grupei WPP. Vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, grupė siekia teikti išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei ir būti lyderiu šioje srityje. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių.