PRANEŠIMAS SPAUDAI
2015 m. spalio 28 d., Vilnius
Didžiausios Lietuvoje rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės TNS LT atlikta reklamos monitoringo analizė parodė, kad 2015 m. sausio-rugsėjo mėnesiais bendros reklamos apimtys Lietuvoje paaugo 5,6 proc., lyginant su 2014 m. analogišku laikotarpiu. Šiais metais reklamos apimtys labiausiai augo kino ir lauko video reklamoje, kiek mažiau TV, vidaus TV, lauko statinėje ir radijo kanaluose.
Per pirmus devynis šių metų mėnesius žiniasklaidoje daugiausiai, beveik 10 kartų, išaugo socialinės reklamos gross apimtys. Tokia tendencija matoma nuo metų pradžios. Aktyviausiai buvo reklamuojama saugaus eismo akcija, paramos akcija „Gelbėkit vaikus“, bendra „Lietuvos draudimo“ ir Vilniaus miesto savivaldybės akcija „Apsaugok mane“. Pustrečio karto paaugo sūrių traškučių ir užkandžių, du kartus – vaikiškų sauskelnių reklamos gross išlaidos.
„Per pirmus tris šių metų ketvirčius mobiliojo ryšio reklamos gross biudžetai mažėjo 66 proc., mobiliojo ryšio išankstinio mokėjimo kortelių – 34 proc. Vitaminų, žuvų taukų ir kitų maisto papildų reklamai buvo skirta 21 proc. mažesni biudžetai“, – pastebi TNS LT Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.
Iš reklamdavių labiausiai per sausį-rugsėjį gross išlaidas didino Lietuvos automobilių kelių direkcija prie LR susisiekimo ministerijos, LR finansų ministerija su projektais www.esinvesticijos.lt, www.euras.lt ir iniciatyva „Jonvabaliai“, smulkiųjų vartojimo kreditų bendrovė „Nordecum“. Reklamos gross išlaidas šiais metais 33 proc. mažino „Bitė“ ir „Beiersdorf“, 32 proc. – “Henkel”.
2015 m. sausio-rugsėjo mėnesiais TV reklamos augimas siekė 7,4 proc. Per šį laikotarpį televizijoje buvo ištransliuota 1,206 tūkst. reklaminių klipų.
Spaudos reklamos apimtys, lyginant 2014 m. ir 2015 m. trijų ketvirčių duomenis, krito 6,9 proc. Laikraščiuose reklamos plotas mažėjo 8,3 proc., žurnaluose – 4,3 proc. Iš viso laikraščiuose per šiuos metus buvo išspausdinta 7,823 tūkst., žurnaluose – 4,606 tūkst. kv.cm. reklamos.
Radijo stotys per 2015 m. sausį-rugsėjį ištransliavo 5,505 tūkst. sekundžių reklamos ir tai buvo 3,5 proc. daugiau reklamos nei per 2014-ųjų analogišką laikotarpį.
Per pirmus tris 2015 m. ketvirčius, lyginant su 2014 metų tuo pačiu laikotarpiu, banerinės interneto reklamos gross išlaidos nukrito 8,4 proc.
Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, lyginant šių ir praėjusių metų duomenis, paaugo 5,4 proc. Vidutiniškai per dieną lauko reklamos stenduose buvo 20,8 tūkst. kv. m. reklamos.
Lauko video reklamos ekranuose per 2015sausį-rugsėjį buvo transliuota 3,186 tūkst. sekundžių reklamos. Palyginus su 2014m., lauko video reklamos apimtis sekundėmis paaugo 40,5 proc.
Ant degalinių degalų pylimosi pistoletų per pirmus devynis mėnesius buvo užklijuota beveik 27 tūkst. reklaminių lipdukų. Lyginant su 2014 m., šis rodiklis nukrito 11,3 proc.
Vidaus TV reklamos kiekis, lyginant šių ir 2014 m. duomenis, paaugo 6,6 proc.
Kino reklama šiemet augo 45,1 proc. Iš viso šiais metais buvo parodyta 296 tūkst. reklaminių klipų.
Žemiau TNS LT reklamos apimčių apžvalgoje pateikiami žiniasklaidos reklamos monitoringo duomenys, reklamos apimčių pokytis lyginant 2015-ųjų ir 2014-ųjų* metų sausio-rugsėjo mėnesių rezultatus.
|
|
|
Reklamos apimčių pokytis |
|
|
Žiniasklaida |
Reklamos apimtys |
Pokytis % |
TV |
sekundės |
7,4 |
LAIKRAŠČIAI |
cm² |
-8,3 |
ŽURNALAI |
cm² |
-4,3 |
RADIJAS |
sekundės |
3,5 |
INTERNETAS |
gross išlaidos |
-8,4 |
LAUKO STATINĖ REKLAMA |
m² |
5,4 |
LAUKO VIDEO REKLAMA |
sekundės |
40,5 |
FILLBOARD |
kartai |
-11,3 |
VIDAUS TV REKLAMA |
kartai |
6,6 |
KINO REKLAMA |
kartai |
45,1 |
TOP 10 reklamuotojų
Reklamuotojas |
TELE2 |
STUDIO MODERNA |
PROCTER&GAMBLE |
MAXIMA LT |
OMNITEL |
4FINANCE |
PALINK |
RECKITT BENCKISER |
BITĖ |
OLIFĖJA |
Produktų grupės TOP 10
Produktų grupė |
SMULKIEJI VARTOJIMO KREDITAI |
PREKYBOS TINKLAI |
PREKYBOS CENTRAI |
INTERNETO+MOBILUS RYŠYS |
MOBILAUS RYŠIO TELEFONAI – PREKYBA |
VAISTINĖS |
MOBILAUS RYŠIO IŠANKSTINIO MOKĖJIMO KORTELĖS |
LOTERIJOS |
POPULIARIOS MUZIKOS KONCERTAI,FESTIVALIAI |
ALUS |
Produktų grupių pokytis
Produktų grupė |
2015 01-09 |
2014 01-09 |
SMULKIEJI VARTOJIMO KREDITAI |
1 |
2 |
PREKYBOS TINKLAI |
2 |
1 |
PREKYBOS CENTRAI |
3 |
4 |
INTERNETO+MOBILUS RYŠYS |
4 |
9 |
MOBILAUS RYŠIO TELEFONAI – PREKYBA |
5 |
7 |
VAISTINĖS |
6 |
6 |
MOBILAUS RYŠIO IŠANKSTINIO MOKĖJIMO KORTELĖS |
7 |
5 |
LOTERIJOS |
8 |
12 |
POPULIARIOS MUZIKOS KONCERTAI, FESTIVALIAI |
9 |
8 |
ALUS |
10 |
11 |
Televizijoje, radijuje ir lauko video reklamoje yra skaičiuojamas reklamos laikas sekundėmis, spaudoje – reklamos plotas kvadratiniais centimetrais, lauko statinėje reklamoje – kvadratiniais metrais, vidaus TV, kine ir fillboard reklamoje – kiekis (reklamų vienetai), internete – gross* reklamos išlaidos.
Duomenys pateikiami tik iš TNS LT registruojamų žiniasklaidos priemonių sąrašo, o tai sudaro (ekspertinis vertinimas): TV – 98%, spauda – 90%, radijas – 90%, lauko reklama – 90%, lauko video reklama – 90%, kino reklama – 85%, interneto banerinė reklama 80%, fillboard reklama – 100%, vidaus tv reklama – 80% reklamos rinkos apimties.
Didžiausia Lietuvoje rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovė TNS LT priklauso tarptautinei kompanijai TNS. TNS turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. Jos atstovybės įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių – Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.
„Kantar“ grupė, vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, teikia išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei bei siekia būti šios srities lyderiu. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių bendrovių sąrašą.
*GROSS – tai reklamos skelbimo žiniasklaidoje išlaidos, skaičiuojamos naudojant oficialius žiniasklaidos tiekėjų kainininkus, neatsižvelgiant į jokias galimas apimties ar kitas nuolaidas, kurias žiniasklaidos tiekėjai gali suteikti reklamos užsakovams.