TNS LT pradeda fiksuoti atidėtą TV žiūrėjimą, kurį įtrauks į bendrus TV reitingus

PASIDALINK

Daugiau informacijos

Lina Petraitienė

Media departamentas

TNS LT

Tel. + 370 5210 6600

El. paštas Lina.Petraitiene@kantar.com

PRANEŠIMAS SPAUDAI                                                              

2016 m. rugsėjo 7 d., Vilnius

Nuo rudens rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovė TNS LT į savo teikiamus televizijos reitingus įtrauks ne tik įprastą linijinį, bet ir atidėtą TV žiūrėjimą (angl. Time Shifted Viewing). Reaguodama į besikeičiančius gyventojų televizijos žiūrėjimo įpročius, atidėtą žiūrėjimą bendrovė pradės matuoti pasitelkusi pažangias garso sugretinimo technologijas, naujos kartos TV metrus „RapidMeter“ bei TV duomenų analizės programą „Instar Analytics“.

 

„Gyventojai vis dažniau televiziją žiūri pasinaudodami atidėto TV žiūrėjimo paslauga, todėl vien įprasto linijinio televizijos žiūrėjimo matavimas ir atspindėjimas TV reitinguose tampa nebepakankamas. Atidėto TV žiūrėjimo fiksavimui būtinos pažangios technologijos ir papildomos investicijos, todėl pasitelkėme savo kolegų tarptautinę patirtį“, – sako bendrovės TNS LT direktorius G.Juodpusis.

 

Anot TNS vadovo, atidėto televizijos žiūrėjimo matavimas ir jo rezultatų teikimas šalia įprastų TV reitingų leis televizijoms gauti geriau tikrąją situaciją atspindintį jų programų auditorijos vaizdą, o TV reklamos užsakovams tikslingiau paskirstyti reklamos biudžetus ir investicijas į TV eterio laiką. Į TV kanalų reitingus bus įtraukiamas atidėtas žiūrėjimas per paskutines 7 dienas. Tai yra rinkos standartas daugumoje šalių.

 

TNS LT fiksuos ir į sudaromus TV reitingus įtrauks per septynių dienų laikotarpį nuo transliacijos realiu laiku buvusį atidėtą programos žiūrėjimą. Statistiniai duomenys rodo, kad didžioji dalis (beveik 70 proc.) TV žiūrovų atidėto žiūrėjimo funkciją naudoja tą pačią dieną, kurią programa buvo transliuota „gyvai“, ir tik mažiau nei trečdalis tai daro kitą dieną ar dar vėliau. Dažniausiai atidėtu būdu peržiūrimos laidos, transliuotos geriausiu vakaro (prime time) laiku, o populiariausi laidų, peržiūrimų atidėtai, žanrai yra filmai, serialai ir pramoginės laidos.

 

Technines galimybes žiūrėti TV programas nebūtinai, kai jos rodomos „gyvai“, o kada patogu pačiam žiūrovui, TNS LT duomenimis, šiandien turi du penktadaliai (42 proc.) visų televizoriais apsirūpinusių namų ūkių Lietuvoje. Užsienio pavyzdžiai ir mūsų šalies duomenys rodo, kad ši dalis turėtų toliau augti kartu su didėjančiu  mokamas TV paslaugas naudojančių gyventojų skaičiumi.

 

TNS LT atlikta analizė rodo, kad atidėto TV žiūrėjimo galimybėmis naudojasi ekonomiškai aktyviausia ir labiau išsilavinusi gyventojų dalis. Taip pat paaiškėjo, kad naudojantis atidėto žiūrėjimo funkcija programos paprastai žiūrimos nuosekliai – nuo pradžių iki galo, neprasukant atskirų atkarpų.

 

Didžiausia Lietuvoje rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovė TNS LT priklauso tarptautinei kompanijai TNS. TNS turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. Jos atstovybės įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių – Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.

 

„Kantar“ grupė, vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, teikia išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei bei siekia būti šios srities lyderiu. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių bendrovių sąrašą.