Rinkodaros profesionalai ir „Kantar“ brėžia šiųmetes reklamos rinkos prognozes

PASIDALINK

Rinkodaros profesionalai ir „Kantar“ brėžia šiųmetes reklamos rinkos prognozes

 

Lietuvos reklamos rinka žiniasklaidoje po sudėtingų pandemijos metų šiemet laukė atsigavimo, tačiau karas Ukrainoje įnešė naujų korekcijų. Pernai reklamos rinka beveik prisivijo ikipandeminį lygį arba 116,3 mln. eurų ir pasistiebė 12,7 procento, rodo „Kantar“ reklamos monitoringo duomenys. Šiemet augimas vėl sulėtės.

 

2022 metais buvo tikėtasi spartesnio atsigavimo, tačiau šviesesnes prognozes prislopino Rusijos invazija į Ukrainą.

 

„Kaip ir tikėtasi, pernai reklamos rinka jau ėmė kilti ir tiesinti pečius. Po kritimo beveik visuose reklamos segmentuose užpernai, praėjusieji metai atnešė šiokio tokio palengvėjimo, verslas ir vartotojai bandė kiek atsigriebti už tylesnius metus ir pamažu sugrįžo 2019 metais buvusios reklamos apimtys. Tačiau čia laukė naujas smūgis – karas Ukrainoje. Netikrumas į verslus įpūtė tam tikros turbulencijos, vis dėlto iš duomenų matome, kad rinka po truputį užsigrūdina. Karas kol kas neįnešė tokių rimtų rokiruočių kaip buvo smogus pandemijai, tik laikinai privertė peržiūrėti strategijas“, – sakė Giedrė Juronienė, „Kantar“ media ir reklamos monitoringo tyrimų vadovė.

 

Rinka užsigrūdina

 

Pernai labiausiai, t.y. penktadaliu augo lauko reklama ir internetas, po dešimtadalį ir daugiau ūgtelėjo TV reklama ir reklama radijuje, beveik 5 proc. pasistiebė reklama žurnaluose, dėl epidemijos ribojimų labiausiai nukentėjo trečdalį apimties praradusi kino reklama. Kiti reklamos segmentai kito nedaug.

 

G. Juronienė priminė, jog pirmojo karantino metu, TV reklamos apimtys pirmąjį mėnesį buvo smuktelėję 26 proc., kai tuo tarpu per pirmąjį karo mėnesį rinka reagavo daug stabiliau: reklamos kiekiai mažėjo apie 5 proc. Ekspertės teigimu, tai rodo, jog reklamdaviai prisitaiko prie pakitusios situacijos.

 
 

Dėl prognozių ekspertų nuomonės išsiskyrė

 

Vis dėlto, kalbant apie šių metų perspektyvą, rinkodaros ekspertų pozicijos smarkiai išsiskyrė.

 

„Ekspertų nuomonės pasidalino į tris stovyklas: beveik po trečdalį kovo mėnesio pabaigoje darytoje apklausoje prognozavo, jog reklamos rinka šiemet turėtų mažėti arba likt stabili, o 40 proc. laikosi pozicijos, jog rinka augs. Išties, kai aplink daug miglos, aiškesnes prognozes šiuo metu brėžti kaip niekad nedėkinga užduotis“, – sakė G. Juronienė.

 

Bendras prognozių vidurkis brėžė vos juntamą 0,5 procento augimą reklamos rinkai. Kai kuriems reklamos segmentams, pvz. kino reklamai ir reklamai internete, prognozuojamas spartesnis 7-8 proc. augimas.

 

Banerinė reklama lietuviškoje žiniasklaidoje

 

Banerinė reklama internetinėje žiniasklaidoje toliau laikosi stabiliausiai ir pernai, antraisiais pandemijos metais, pasistiebė 18,3 proc. Šiais metais visiems interneto reklamos segmentams ekspertai numatė nuo 2-8 proc. augimą, jei karo netikėtumai šių prognozių nepakoreguos. Optimistiškiausiai ateitis piešiama reklamai „YouTube“, „Google Display network“, paieškos sistemose, taip pat „Facebook“, „Instagram“

 

Interneto reklamos kanalai, numatoma, toliau plės savo rinkos dalį bendrame reklamos pyrage.

 

„Reklama įvairiuose interneto kanaluose pernai sudarė beveik 100 mln. eurų, tai yra kone antra tiek kiek reklama TV, radijuje, spaudoje ir kitur kartu sudėjus. Internetinis segmentas, tikėtina, toliau plėsis, daugiausia dėl banerinės reklamos lietuviškoje interneto žiniasklaidoje; per šiuos metus savo dalį interneto reklamos pyrage ji gali padidinti dar vienu procentu iki ketvirtadalio šios rinkos: tai yra kas ketvirtas reklamos euras internete būtų skirtas banerinei reklamai mūsų žiniasklaidos portaluose“, – pastebi „Kantar“ reklams monitoringo ekspertė.

 

Paveikė ir išimti rusiški kanalai

 

Ekspertė priminė, kad reklamos apimtis šiemet jau kiek sumažėjo ir dėl išimtų iš Lietuvos eterio rusiškų TV kanalų; juose buvo transliuota 5 proc. viso reklamos kiekio televizijoje. Apskritai televizija yra vienas didžiausių reklamos segmentų.

 

„Žiūrint į labiau tradicinės reklamos tinklelį, televizijai tenka liūto dalis, ten suteka maždaug pusė viso žiniasklaidos reklamos biudžeto, pernai skaičiuojama tai buvo beveik 55 mln. eurų. Tačiau vertinant ne tik banerinės reklamos mūsų žiniasklaidoje apimtį, o visus interneto kanalus, pirmoji vieta tenka internetui: vien per agentūras leistos reklamos apimtys čia siekė 98 mln. eurų“, – didžiausius reklamos segmentus vardija G. Juronienė.

 

Labiausiai prognozuojama augsiant kainas tuose segmentuose, kuriuose numatomas ir spartesnis augimas.

 

„Tai yra interneto, TV kanaluose reklama gali brangti apie 8 proc., keliais procentais radijo ir lauko reklamos, kitur pokyčiai žada būti nežymūs“, – reziumavo „Kantar“ media ir reklamos monitoringo tyrimų vadovė Giedrė Juronienė.

 

 

Apie tyrimą


Lietuvos reklamos rinkos tyrimą „Kantar“ atliko pagal savo 2021 m. reklamos monitoringo duomenis,  automatizuotu „KANTARMetrix“ interneto reklamos įrankiu bei apklausdama kovo mėn. rinkos dalyvius, žiniasklaidos planavimo agentūras, šalies komercines televizijas, radijo stotis, Interneto žiniasklaidos asociaciją, didžiausius interneto paslaugų teikėjus, lauko reklamos agentūras, kino ir vidaus reklamos davėjus.

 

Apie „Kantar“
 

„Kantar“ yra viena didžiausių pasaulyje tyrimų bendrovių, kurios ekspertai dirba daugiau nei 90 šalių. „Kantar“ yra ekspertai inovacijų, prekės ženklų, komunikacijos, vartotojų elgsenos ir kitose srityse. Savo klientams bendrovė padeda identifikuoti svarbiausius jų veiklos aspektus, atskleisti dar neišnaudotą potencialą ar pastebėti kritinius momentus bei tinkamai į juos reaguoti.
 
Daugiau informacijos


Giedrė Juronienė

„Kantar“ media ir reklamos monitoringo tyrimų vadovė

T   +370 5210 6631

E   Giedre.Juroniene@kantar.com